Mikä tuolla lapsella voi olla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
7.päivä kuumetta, on väsynyt, nukkuu vaan, toissa päivänä käytiin lääkärissä - löytyi vaan tulehtunut nielu, ei angiinaa.
Tänään oli verikokeissa, tulehdusarvot lievästi koholla - kohta mennään taas lääkäriin.
Ei syö ei juo, eilen oksensi.
Yskää, nuhaa on. Verilimaa tulee nenästä.
ikää on 3 vuotta...

Mitä ikinä tämä saattaa olla??

Sano että nyt on sitten tutkittava kunnolla, aika pieni mutta mononukleoosi on tosi rankka ainakin isommilla ja pitää kovaa kuumetta.Ei sinänsä kait vaarallinen.

Syöminen ei niin tärkeää ole, mutta juoda lapsen pitää, vaikka pakottamalla. Noin monta päivää kuumetta tekee jo nestevajausta melkoisesti ja jo pelkästään se saattaa väsyttää.

Mullekin tuli mononukleoosi eli rauhaskuume eli pusutauti mieleen, tosin itse kun sitä sairastin, niin ei mulla limaa nenästä tullut. Se on siitä viheliäinen tauti, että mulla kuumeilu kesti kaksi viikkoa ja olin yhteensä kolme viikkoa koulusta pois. Olin siis vähän isompi lapsi.

Mut toisaalta, pöpö saattaa olla ihan mikä tahansa virus tai bakteeri. Mutta vaadi tarkempia tutkimuksia, jotta syy selviää! Sekin jo toki kertoo jotain, onko tulehdusarvot menossa mihin suuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
kuinka korkea kuume on kyseessä?

37-39,5 välillä, nyt aika alhainen, mutta lapsi on tosi väsynyt.

Meillä oli tuota viime syksynä. Saivat sitten lääkityksen keuhkoputken tulehdukseen taudin jatkuessa.

Itse epäilen sen olleen sikainfluenssaa, tapahtui juuri ennen sen massaleviämistä ja ennen rokotuksia.

Nestehukkakin väsyttää, mutta minä vaatisin päästä keuhkokuvaan. Sahaava kuume voi olla oire keuhkokuumeesta, ja jos lääkkeitä ei saa ajoissa, niin sairaalareissu on lopulta edessä.

Yhteistyössä