Mikä tuttipullo paras?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?!?!?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?!?!?

Vieras
Korviketta syöttäessä, mikä tuttipuollo on kokemustenne mukaan paras? Mistä menee vähiten ilmaa.

Kokeiltiin vauvalle Emman koliikkituttipulloa, mutta tuntuu ettei osaa oikein imeä sillä. En ymmärrä edes koko tuttipullon ideaa.. siinä on tutissa numerot 1-3, mutta miksi? Me ostettiin vielä kaiken lisäksi kait viallinen pullo, kun siinä ei ollut pohjassa sitä ilmareikää, tehtiin siihen itse sellainen kokeeksi. Ainun tavallisista tuttipulloista imee kyllä hyvin, mutta niissähän vauvan pitää itse vapauttaa välillä ilmaa pulloon. Tuntuu että ilmaa menee roppakaupalla kun imee...

Meidän vauva oli erittäin nirso pullojen suhteen, ei tahtonut kelvata mikään. Ja toisaalta piti olla tarkka ettei mene ilmaa maidon mukana, ettei tarttenut itse valvoa... Testausrupeaman jälkeen meille parhaaksi pulloksi osoittautui MAM-pullo. Tutin muoto oli tarpeeksi lähellä rintaa että vauva hämääntyi ;) ja ilmavaivoja ei tullut. Isoveljensä aikanaan ei välittänyt yhtään pullon merkistä, pullo kuin pullo kelpasi kunhan siitä sai imettyä maitoa vauhdilla.

Nämä pullot on aika vauvakohtaisia, kokeilemalla selviää mikä teidän vauvalle sopii parhaiten.

Meillä myös olleet käytössä MAM-tuttipullot. Puhdistaminen ja kokoaminen hieman enemmän aikaa vievää, mutta käytössä todella hyvät. Niitä saa isoimmista marketeista kuten Cittari ja Prisma.

Onko kokemusta näistä ?
Tulevana modernina ja laiskanpulskeana äitinä kiinnostaisi ?
http://www.ipanalle.fi/product_details.php?p=454
Tai onko muita vastaavia , mikrossa desinfioitavia ?

Vai voiko muitakin desinfioida samaan tyyliin mikrossa ?

kysymysmerkkinä ?
- t papu & masuvauva RV 26

Avent-tuttipullo todettu hyväksi. Ei ainakaan meidän vauvalla siitä imetysote kärsinyt, sillä se on oikealla tavalla muotoiltu, ja lapsi joutuu imemään yhtälailla kuin imisi rinnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
En ymmärrä edes koko tuttipullon ideaa.. siinä on tutissa numerot 1-3, mutta miksi? quote]

Nokkaa kääntämällä voi virtausnopeutta säätää. Jos oikein muistan niin kun 1 on ylhäällä, niin on hitaimmillaan ja sitä vastoin 3 ylhäällä antaa nopeammin. Kokeilemalla löytyy vauvalle paras nopeus.

Meillä kokeiltiin jos jonkinmoista tuttipulloa, parhaimmaksi (=pullosta ei tule suihkuamalla, ei ole alkanut vierastamaan rintaa jne) meille osoittautui Aventin pullo. Saman tekijän tutit ovat myöskin olleet tytön mieleen. Muiden valmistajien "vastasyntyneiden tutteihin" hän meinasi tukehtua..

Ehdottomasti Aventi, Ainun pulloihn tai tuttiosiin meinasi tikahtua kun maitoa tuli niin paljon. Ne numerot ovat reikien määrää tai suuruutta kuvaavia. ! tulee hitaimmin tai sitä enemmän mitä suurempi numero. Ja mitä pienempi vauva sitä pienempi numero, me aloitettiin Aventin 2, ikää oli 2kk.

Heippa!

Meillä Ainun tuttipullot olivat parhaat. Meillä oli kokeilussa myös Avent, juuri tuo Emman koliikkipullo sekä Emman muut pullot. Ainussakin on tuttiosassa nuoli merkkinä eli jo sairaalassa opetettiin että nuoli ylöspäin maitoa tulee enemmän ja nuoli alaspäin vähemmän. Kokeilemalla selviää!

Ainu oli meidän pojan valinta vaikka Aventista aloitettiin ja siirryttiin nukiin ja mamiin. Ainu oli kuitenkin ainut mikä kelpasi. Ja kun ei Suomessa asuta niin tietysti oli se vaikeimmin hankittava paras;))))

Ja sama homma nyt nokkamukin kanssa. Millään ei meinannut mukit kelvata, kokeiltiin ainakin viittä eri mukia, Aventin taikamukia, Nukia, Mamia ja muita nimettömiä merkkejä..mutta sitten muistin, että saatiin vauvan syntymän aikoihin lahjaksi sellainen Ainun perus nokkamuki, kovaa muovia se nokka...ja voilaa heti kelpasi. Nyt sillä yhdellä mukilla sitten juodaan kaikki juomat kun ei ole vielä Suomesta saanut lisää hankittua.:)))

Joten paras minun näkemyksen mukaan on se minkä lapsi itse "valitsee". Äitin valinta oli siis aluksi Avent mutta eipä kelvannut pojalle.

Ja tuosta Sterilisoimisesta mikrossa. En ole itse kokeillut linkissä ollutta pulloa mutta olen käyttänyt sellaista mikroon laitettavaa sterilointi boksia, mihin siis pullot(minkä merkkiset tahansa) voi laittaa. Mikrossa muistaakseni 5 minuuttia ja homma on selvä. Hyvin helppoa ja nopeaa. Oletan, että niitä Suomestakin löytyy. Ainakin Avent merkkisiä olen nähnyt sekä muita halvempia merkkejä. Siihen, kuinka hyvin mikro sterilisointi toimii, en kuitenkaan osaa vastata sen kummemmin. Meillä ainakin riitti puhtaus, tai ei ole ainakaan mitään pöpöjä näkynyt!

Meillä on mikrosterilisaattori ja siihen sopii ainakin Ainut ja Aventit, muita en ole kokeillutkaan. 800W ja 8 minuuttia mikrossa ja sterilointi on valmis. Ostettiin meidän sterilisaattori Lastentarvikkeesta, maksoi muistaakseni 50 euroa ja mukana oli sähkökäyttöinen pullonlämmitin.

Meni ja tilasin nuo pullot,

näemmä ohjeen mukainen sterilointiaika on 1,5 min mikrossa täydellä teholla. Pulloon tippa vettä tuttiosa sisään alaspäin jne ...
Vaikuttaisi kustannuksiltaan silti ehkä halvemmalta ja nopeammalta kuin tuo mainittu vekotin ? Pullojen kpl hinta oli vajaa 10 e.
Enpä tiedä miten kokeilisin tai steriliydestä varmentuisin...
Ja onhan mulla aikaa vielä tutkailla asiaa :)

Miten tuo mainittu 50e vekotin toimii - laitetaanko siihenkin vettä tms ?

kiitokset myös kommenteista ,
t papu ja viola auroora RV 26

Ainun pulloihn tai tuttiosiin meinasi tikahtua kun maitoa tuli niin paljon.
Meilläkin meinasi tikahtua niihin Ainun pullojen mukana tulleisiin tutteihin, mutta kun ostin pyöreäpäisiä tutteja, niin johan alkoi juominen sujumaan. Niissä Ainun pulloissa kun on vakiona isommille vauvoille tarkoitettu tutti, niin ihan pikkuvauvaa varten pitää ostaa erikseen tutit.

Viimeksi muokattu:
Hamstrasin odotusaikana Aventeja ja aikani leikittyä niiden kanssa ostin NUKeja ja niiden kanssa pärjätty hienosti. En ymmärrä, miten tuo Avent-pullo pitäisi sulkea ettei jatkuvasti falskaisi ja vauva yltäpäältä maidossa. Meillä kaapissa nyt useita Avent-pulloja tyhjän panttina.

Hamstrasin odotusaikana Aventeja ja aikani leikittyä niiden kanssa ostin NUKeja ja niiden kanssa pärjätty hienosti. En ymmärrä, miten tuo Avent-pullo pitäisi sulkea ettei jatkuvasti falskaisi ja vauva yltäpäältä maidossa. Meillä kaapissa nyt useita Avent-pulloja tyhjän panttina.

Ei meillä kyllä ole koskaan Aventit falskannut, se tuttiosa pitää vetää kunnolla kiinni siihen kiinnitysrenkaaseen, niin että se ihan napsahtaa paikalleen.

Viimeksi muokattu:
Niin, ja ap:n kysymykseen piti vastata, että MAM kasattava pienempi pullo on meillä ollut Aventin lisäksi käytössä ja se on siitä hyvä että vauva pystyy imemään yhtäjaksoisesti siten ettei hänen tarvitse haukata ilmaa välillä, koska pullossa olaev venttiilisystemi toimii hyvin.

Meillä kaksi lasta ovat kelpuuttaneet parhaiten Aventin ja se toimi hyvin, kun tykkäsin myös Aventin rintapumpusta. Meillä tosin pullosta annettiin vain silloin, kun äidin tissit eivät olleet saatavilla ;-) Täytyy kyllä myöntää, että välillä oli meilläkin ongelmana pullon vuotaminen kierteistä, ei koskenut kaikkia pulloja tosin.

Yhteistyössä