mikä vaivaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

manta

Vieras
apua! tänään menossa kp8/28-38. täti oli ja meni jo poiskin kp4, mutta aamusta alkoi kauhea vuoto + menkkakivut. vuoto on niin runsasta ettei ikinä. olen käynyt nyt puolen tunnin välein vaihtamassa tampoonin ja siltikin tullut läpi pöksyihin. pelottaa, mikä mua vaivaa? onko muilla ollut tällaista? pitääkö mun nyt aloittaa laskut kp1, kun menkkojen jälkeen oli muutamia ""kuivia"" päiviä vai jatkanko laskua tästä eteenpäin?

Minulla oli saman tyylinen viime kierto! Yhtenä päivänä lorahti kirkasta verta, se loppui siihen.(tikutin oviksen siitä noin kaksi viikkoa aikaisemmmin) Sitten kolmen väli päivän jälkeen alkoi normaali kahden päivän niukempi vuoto( se oli taas oikein kierron pituudesta laskien). ??? Mutta minulla ei ollut noin runsasta vuotoa..Minäkin mietin , että mistäköhän tässä pitäs alkaa Kp laskemaan, alkaa käydä aika haasteelliseksi! =) Sinuna kumminkin soittaisin neuvolaan ja kysyisin tarviiko olla huolissaan. Toivottavasti asia selviää!

Olisiko alkuraskauden keskenmeno mahdollinen :( ? Oliko sulla mitään raskausoireita? Toi runsas vuoto ja kivut voisi viitata siihen. Eli jos noi nyt kovin runsaina jatkuu, kannattasi käydä lääkärissä ultralla tarkistamassa tilanne. Ja ehkä pitää sidettä, niin huomaisit paremmin, onko vuoto jotenkin erillaista (isoja hyytymiä tms).

alkuraskauden keskenmeno on tietty mahdollinen. tein raskaustestin viime viikolla päivää ennen tädin ""laskettua aikaa"". testi pitää tulkita 5 minuutin sisään ja silloin se näytti negaa, mutta n. 7 minuutin kuluttua olin viemässä tikkua roskiin, niin siinä oli selvä haamu. menkat tulivat kuitenkin ajallaan ja unohdin koko jutun. mutta hieman hämmästelin, kun rintojen arkuus, nännien ""nöpötys"" ja viluväreet jatkuivat vuodon loputtua ja piruuttani tein uuden testin eilen ja sama tulos: 5 minuutin sisällä näytti negaa ja heti sen jälkeen ilmestyi haamu. tulin jo siihen tulokseen, että testejä ei parane katsoa sekunttiakaan ohjeessa sanotun ajan jälkeen, mutta tosiaankin tätä keskenmenoasia voisi selvittää kaikki nämä kummalliset oireet. vuoto jatkuu edelleen, mutta nyt jo normaalina, eikä kipujakaan enää ole. omituista, täytyy varmaan huomenna soittaa jonnekin, jos vuoto ei lopu. mitä mieltä olette, onko nyt edelleen kp8? jotenkin itse ajattelin, että jatkan laskemista tästä eteenpäin, sillä ei kai edellisen kierron pituus voi olla vain 7 päivää, eihän??????????????