Meillä myös tapiolan vakuutus. Otettiin ennen syntymää, sillä silloin saa heti syntymän jälkeen mahdolliset sairaudet yms. tapiolan korvauksista. Jos ottaa syntymän jälkeen, sitä ei voi ottaa heti, jolloin voi joutua maksamaan paljonkin itse. Omavastuu oli vain jotakin 80 muistaakseni, ja tämä koskee siis yhtä HAKUKERTAA, eli koko vuoden sairastumiset voi hakea yhtäaikaa ja maksaa itse vain tuon. Toki vakuutus maksaa jonkin verran , mutta koko ajan kun vauva kasvaa, on vakuutusmaksu pienempi. Meidän naapurillamme kävi niin, että otti vakuutuksen, ja se oli taivaan lahja, kun heidän poikansa sairasti koko ajan korvatulehduksia ja korvat jouduttiin putkittamaan. Olisi maksanut ihan mielettömästi, mutta vakuutus korvasi. Lisäksi on todella hyviä yksityisiä hoitopaikkoja lapsille. Jos tulee kiiretapaus, voi siellä päästä nopeammin ja mahdollisesti parempaan hoitoon kun esim. terkkarissa, josta ainakin itselläni on huonoja kokemuksia. Minä en riskiä halunnut ottaa olla ottamatta vakuutusta, ja vaikkea vielä ole ollut mitään tauteja, olen silti tyytyväinen!