Mikä vika minussa on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
miksi olen tällainen väsähtänyt ihminen?? Jonkun mielestä olen varmaan laiska ja saamaton. Itse en enää tiedä ollenkaan mitä olen. Miksi muut ihmiset saa asioita onnistumaan miksi minä en saa, miksi minä en jaksa? Mikä helvetti mua vaivaa???? Tää paska alkas jo joskus esiteini iässä ja tuntuu että se nyt on vaan pahentunut. En tiedä mitä mä tänne kirjoittaisin ettei tulisi kauheeta teksti tulvaa jota kukaan ei jaksa lukea. :/

Aikuiskoulutuksen opinnotki menee päin hevon kuusta kun mulla ei riitä jaksaminen ja energia niihin, tänään olis pitänyt olla luennolla mutta en vaan jaksanut, paljon tehtäviä tekemättä jne ja ne stressaa mut puhki. Entisellä tutkinnolla taas ei saa mitään töitä. Niinku varmaan tiedätte merkonomin tutkinnolla voi vaikka pyhkästä pyllyä ei mitään arvoa.

Joskus mietin onko kilpirauhasessa jotain vikaa. Mutta kai mulla jotain muutaki oiretta olis sitten...

Jos mitään ei lääkärissä löydy, älä kuitenkaan lannistu; kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia fyysisesti ja henkisesti. Mieti millainen päivärytmi sinulle sopii, ja pyri järjestämään elämäsi sen mukaan. Älä turhaan yritä pakottaa itseäsi samaan muottiin kuin muut, et välttämättä onnistu siinä ikinä.

Minä olen järjestänyt työni siten, että voin joka aamu nukkua riittävästi, ja jatkaa sitten illalla hommia, jos aamu on jäänyt vajaammaksi. Kun elää itselleen sopivalla tavalla, löytyy intoa ja onnellisuutta ihan eri tavalla, kuin jos elää itselleen sopimattomalla tavalla. Yhteiskuntamme tavat sopivat keskivertoihmisille, ja varmasti on monta, jotka elävät onnellisempana kun eivät noudata noita keskivertoihmisten tapoja.

Pahinta on se jos ei mitään löydy. Ei masennusta eikä kilpirauhas vikaa.

Tuntuu että elämä menee pilalle tämän takia. Muut saa opinnot suoritettua ja saavat edes jonkinlaisen mahdollisuuden saada töitä.

[QUOTE="vierailija ap., post: 30975970" Miksi olen niin tyhmä etten saa mitään onnistumaan.[/QUOTE]

Ala selvittämään tuota, äläkä alistu! Aloita terveyskeskuslääkäriltä. Hän voi määrätä peruslabrakokeet ja jos niissä ei ole mitään vikaa, kannattaa miettiä masennuksen mahdollisuutta tai oppimisvaikeuksia, jos sama vaiva on ollut aina. Masennusta voidaan hoitaa ja oppimisvaikeuksiin saa myös apua. Oppilaitoksilla voi myös olla omia tukikeinoja, jos opiskelija pyytää apua eikä vaan jää kotiin makaamaan ja ihmettelemään. Joka tapauksessa fyysiset syyt kannattaa sulkea myös pois (kilpirauhanen, hemoglobiini).

Tutkittu on kyllä yhtä sun toista. Kaikki normaalia. Ainoa mikä on tarkistamatta on ne kilpirauhasarvot. Pitäis kerätä rohkeutta ja varata aika yksityiselle lääkärille. Tk:ssa kun ei oteta vakavasti pitävät varmaan jo hulluna sielä.

Hävettää mennä koulussa kerta toisensa jälkeen pyytämään apua. Kun se opettaja ei osaa selittää asioita sillä tavalla että minä ymmärrän.

Ehkä mulla voi olla oppimisvaikeuksia mutta en kyllä jaksaisi enää tässä vaiheessa ja tällä ikää lähteä mihinkään testeihin. Tuntuu ettei voimat riitä sellaiseen ainakaan juuri nyt.

Voiko ihminen olla masentunut vaikka osaa nauttia ja iloita asioista?

Tutkittu on kyllä yhtä sun toista. Kaikki normaalia. Ainoa mikä on tarkistamatta on ne kilpirauhasarvot. Pitäis kerätä rohkeutta ja varata aika yksityiselle lääkärille. Tk:ssa kun ei oteta vakavasti pitävät varmaan jo hulluna sielä.

Hävettää mennä koulussa kerta toisensa jälkeen pyytämään apua. Kun se opettaja ei osaa selittää asioita sillä tavalla että minä ymmärrän.

Ehkä mulla voi olla oppimisvaikeuksia mutta en kyllä jaksaisi enää tässä vaiheessa ja tällä ikää lähteä mihinkään testeihin. Tuntuu ettei voimat riitä sellaiseen ainakaan juuri nyt.

Voiko ihminen olla masentunut vaikka osaa nauttia ja iloita asioista?

Voi olla masentunut, vaikka nauttisi yksittäisistä asioista, se pohjimmainen tunne ratkaisee. Monesti masennukseen liittyy toivoton olo, eikä tulevaisuudella tunnu olevan mitään annettavaa. Ihminen voi myös olla ihan vaan laiska ja saamaton. Jokin selvyys sinun olisi hyvä saada noihin.

Yhteistyössä