Mikä vikana alapäässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Mikä ihme mulla on, kun alapää kutiaa ja on kipeän tuntuinen. Hiivaoireita ei ole muuten lainkaan vaikka sitä alkuun epäilin.

Alkoi kun pari kolme viikkoa sitten ajelin alapään karvoja ja tuntui että iho nirhautui häpyhuulien luota rikki. Lisäksi tuntui että sheivausaine ärsytti ihoa. Alapää oli turvoksissa ja pari päivää oli löysää valkovuotoa mutta turvotus ja kutina jäi.

Iho oli rikki ihon ja limakalvojen välilltä, ja ikään kuin ruvella, mutta rupi oli kellertävää. Miehellä on herpes mutta käyttää estolääkitystä, onko todennäköisesti tarttunut? Toisaalta minulla ei ole ollut rakkuloita tai muita siihen liittyviä oireita. Ainoastaan tuskastuttava kutinan tunne ja hieman turvonneen tuntuinen olo alapäässä. Olen pessyt vedellä ja rasvannut, se on helpottanut jonkin verran. Ei kai katkaistujen karvojen tulisi noin ärsyttää, olen ennen siistinyt alapäätä ongelmitta.

älä nyt vaan missään nimessä lääkäriin mene....voit saada täältä pätevän diagnoosin. Tosin en tiedä miten saat lääkkeet apteekista ilman reseptiä.

Mulla oli kanssa tuollaista ihmeoireilua ja kävin gynellä ja sain tujun antibioottikuurin. Ihotulehdus. No seuraavana kuuna toistui uudestaan niin hommasin kuukupin ja heitin libressen siteet ja tamponit pois. Enää ei oo vaivannut. Iho meni siis rikki ja karvat tuntui että ne kutitti kovasti. Häpyhuulet turposi ihan kunnolla. nyt onneksi ei oireita enää. Allergisoiduin noille Libressen ja allwaysin siteille. Vuokkosten cottonia pystyn käyttämään.

Saattaisi olla myös tulehtunut silsa-infektio jos ei herpes. Tuohon saa apteekista ilman reseptiä lääkerasvaa. Tuo rupi taas kuitenkin kuullostaa enempi herpekseltä. Kannattaisiko mennä lääkäriin?

Ei kai ne sille herpekselle mitään mahda edes lääkärissä. Ja kipeä en ole, joten en näy syytä lähteä tuhlaamaan aikaa lääkäriin. Ärsyttää, tekisi mieli sanoa vtuttaa, kun ollaan oltu yhdessä vuosia eikä se miehen tauti ole mulle tarttunut, testattiin synnytyksen yhteydessä, että nyt kun ollaan eroamassa olisinkin tuon saanut... seksiä ei ole ollut pariin kk ja edellisestä kerrasta on myös piiiitkä aika, ja nyt tuli tuommoista kun ero on lähes selvä. Hienoa, en enää ikinä saa miestä itselleni, tai edes seksiä!

No, mä veikkaisin kyllä alkuun ihan sitä ihotulehdusta myös. Kuitenkin antibioottikuuriin tarvitset lääkäriltä reseptin. Myös herpes olisi enemmän, kuin hyvä todeta gynellä. Ei sun auta muu, kuin varata aika. Tai sitten voit toki odottaa, että tulehdus pahenee kivuksi ja alat valua mätää. Sitten se on kivaa hommaa gynellekin. Yäk.

Yhteistyössä