Mikä voi olla viella, kun wc-pöntön jalustan kun kastelee ja pesee, alkaa kamala kusen haju?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wc-ankka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wc-ankka

Vieras
Kyseessä on siis tälläinen wc-pönttö, joka on vuodelta 2009.

http://www.kylpyhuone.com/images/Svedbergs/WC9021.gif

Lattialla laatoissa pöntön ympärillä on täynnä valkoista kalkkitahraa.

Vuotaako se wc-pönttö siis jotenkin laatoille tai niiden alle? Itse en ole nähnyt vettä laatoilla, mutta olen vasta muuttanut ja ihmettelen hajua.

Olen kuurannut wc-pöntön seudun saumojen syväpuhdistajalla ja kloriitilla, että kaikki olisi puhdasta.

No yllä jo vastattiin...meillä on kylppärissä "röpelöistä" laattaa niin siihen ja saumoihin kyllä varmaan noilta pojilta joskus roiskuu ja tosiaan sitten kun pesee lattian niin haju on paha. Kloriittia mäkin käytän. Vanhassa talossa oli muovimatto ja vaikka se oli rumä niin helpompi kyllä tän asian suhteen.

Laattalattia on vihonviimeinen keksintö pytyn viereen. Imee sinne saumoihin sen kusen ja hajun. Ja en tiedä meillä on 5 poikaa ja mies ja vessat haisee jatkuvasti kuselle vaikka kuin pesen ja ja tolkutan noille et istuu sinne pytylle.
Viimeksi eilen uhkasin laittaa kameran tuonne vessaan et nään kuka siellä ruikkii pytyn ohi. Vakio vastaus on kaikilta että en minä vaan joku muu. Sen tiedä että minä se en ole eikä tuo meidän ainoa neiti.

Meillä vessassa muovimatto ja kaikki sitä ihmetteli. Mutta olen tyytyväinen. Pesuhuoneesssa onkin sit asia erikseen. Tuntuu et saa olla joka välissä juuriharjan kanssa jynssäämässä. Mäntysuopa tehonnu kans hyvin kun en uskalla mustaa luonnnonkivi laattaa kloriitilla pestä.

Mutta jos jollakin jotain ideaa millä saan nuo ruikkijat kuriin niin kiitos! Iät 7-17.

Höyrypesurilla saa saumoista tujummat tuoksut pois, attitude kylpyhuone-suihke tehoaa myös. Pienet 30€ hintaiset höyryttimet ajaa varmasti asiansa pytyn alueen puhdistuksessa. Kokemusta ei löydy lemmikkikaupoissa myytävistä kissanpissan poistaja-aineista mutta ne tehoavat ilmeisen hyvin pissan hajun aiheuttaviin bakteereihin yms.
Kouluikäiset ropellipippelit voisi vuoroviikoin laittaa pesemään vessan tai ainakin auttamaan siinä. Josko alkaisi osumaan.

Meillä on sääntönä, että alakerran vessassa käydään istuen pissalla :D

Onko meillä sitten väärän mallinen istuinosa pöntössä, kun sinne väliin menee myös pissaa

Laattalattia on vihonviimeinen keksintö pytyn viereen. Imee sinne saumoihin sen kusen ja hajun. Ja en tiedä meillä on 5 poikaa ja mies ja vessat haisee jatkuvasti kuselle vaikka kuin pesen ja ja tolkutan noille et istuu sinne pytylle.

Meillä vessassa muovimatto ja kaikki sitä ihmetteli. Mutta olen tyytyväinen.

.

Muovimatto on kyllä aivan kamala, haisee jo itsessään muoville ja monesti myös aiheuttaa homeongelmia, varsinkin jos se on asennettu vanhojen materiaalien päälle.
Onhan noihin saumoihnkin sellaista saumansuojakyllästysainetta, itse olen sillä aina suojannut uudet saumat, mutta nyt muutimme vanhaan asuntoon. En ole ennen törmännyt, että laattalattia muka haisisi.

Höyrypesurilla saa saumoista tujummat tuoksut pois, attitude kylpyhuone-suihke tehoaa myös. Pienet 30€ hintaiset höyryttimet ajaa varmasti asiansa pytyn alueen puhdistuksessa. Kokemusta ei löydy lemmikkikaupoissa myytävistä kissanpissan poistaja-aineista mutta ne tehoavat ilmeisen hyvin pissan hajun aiheuttaviin bakteereihin yms.

Mä olen pessyt saumat ja laatat tuolla:
Saumojen Syväpuhdistaja GREEN - Soledo

En ymmärrä, miksi höyrypesuri olisi yhtää parempi kuin tuo happo.

Tuo seisaaltaan kuseminen näyttäisi olevan aika taitolaji. Tai näin olen omien miesystävien kohdalla päätellyt.

Sen enempää hehkuttamatta sitä tunnetta, kun istut kylpyammeessa, joka siis wc-pytyn vieressä ja mies käy seisaaltaan luvan kansa kylvyn aikaan kusella ja kusen loppuvaiheessa tulee jokin painepiikki ja kuset lentää pystyssä olevaan kanteen ja lentelee myös siihen kylpyveteen.

Osalla tuo lopettaminen tuntuu olevan se vaihe, missä kuset lentelee mihin sattuu. Kuseminen loppuu mutta vielä pitää näköjään voimalla yrittää ne viimeisetkin pisarat saada rutistettua.

Osalla on kerrasta poikki ja housut jalkaan. Eikä lentele minne sattuu.

Siskon poikaa (silloin 5v) käytin vessassa ja sillä karkasi ajatus milloin minnekin ja parhaillaan sitä kusta oli minun housun lahkeillakin kun ei malttanut kusta yhteen suuntaan.

Nykyinen istuu kiltisti pöntöllä ja tekee asiansa istualtaan :)

Höyrypesuri on myrkytön, eikä jätä pesuainejäämiä sauma-aineeseen. Sauma-aineet sisältävät enemmän tai vähemmän esim. kalkkikiviainesta joka on huokoista. Imee itseensä pesuaineita, pissaa ja ajansaatossa haurastuu. Korkea lämpötila desinfioi ja "tappaa" hajuja aiheuttavat pöpöt kerryttämättä huokoisiin materiaaliin haurastuttavia aineosia. Useimmat pesuaineet vaativat huuhtelun ja yleensä wc-istuimen seutu on kuivumisen suhteen haasteellinen paikka. Kosteus saattaa istuimen juuressa viipyä pitkään ja siten aiheuttaa itsessään hajuhaittoja. Itse käytän kemiallisia/biologisia aineita vain pakon edessä. Joillekin valmisaineet ovat oikea valinta, itse haluan välttää turhia kemikaalia. Tutustuin Saumojen Syväpuhdistaja GREEN - Soledo:n, kokeilun arvoinen.

Yhteistyössä