Mikä voi olla vikana, etten laihdu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Läskivieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Läskivieras

Vieras
Takana nyt 9vrk tällaista syömistä:

Aamulla Nutrilett-patukka (210 kCal)

Päivän aikana purkillinen ananasmurskaa + raejuustoa

Klo 17 aikaan normaali päivällinen, tavallista kotiruokaa, kohtuullinen annos ja lautasmallin mukaan, eli puolet salaattia

Illalla Nutrilett-patukka

Käsittääkseni tästä tulee joku 1200-1400kCal eli laihtuminen pitäisi olla nopeahkoa, koska lähtöpainoa on PALJON (97kg ja olen lyhyt nainen)

Tänä aamuna kävin puntarilla ja multa on lähtenyt vaivaiset 2kg. Siis todella vähän, ottaen huomioon, että nestettä jo tästä ruhosta pitäs lähteä.

Joka päivä juon n. 2 litraa vettä. Mitään muuta en ole laittanut suuhuni!

Liikuntaa 3 x viikossa tunnin reipas kävelylenkki.

Siispä: MISSÄ TEEN VÄÄRIN?

Et tee mitään väärin toistaiseksi. Ruokavaliota kannattaa varmaan vähän monipuolistaa jatkossa, tai teet jatkossa sen väärin, että syöt turhan prosessoitua kamaa (nutrilett-patukat).

Sä laihdut. Et tee mitään väärin. Ajattele, että nyt jos luovutat niin alat todennäköisesti lihoa.

Naisilla tapahtuu hormonien kanssa semmosta oopperaa ympäri kuukauden, että voit olla jossain omassa luontaisessa nesteenkeräysvaiheessasi, jonka takia paino putoilee kitsaasti JUST NYT. Tarviit vielä kaks viikkoa lisää (suurinpiirtein kk) että tiedät, teetkö jotain OIKEASTI huonosti. Veikkaan, että seuraavan kahen viikon aikana sulta putoo tuplasti, jos oot laskenu kalorit oikein.

Anna itelles kuukaus. Sä laihdut, et liho. Teet jotain tai aika paljonkin jotain oikein. Tsemppiä :)

Olo on jonkin verran keveämpi.

Mutta työkaveri, joka syönyt juuri samoin, liikkunut jopa vähemmän ja jolla lähtöpainoa 5kg vähemmän (ollaan saman pituisia), oli laihtunut tässä samassa ajassa 6,2kg!!

Sä oot varmaan ollut jossain sokerikoukussa? Jos koet et patukoiden kanssa siirtymä "normiruokaan" on helpompi, ni kyl mä pitäisin ne viel hetken kuvioissa. Alku on vaikeeta. Jossain vaiheessa aamun/illan patukan vois vaikka vaihtaa munakkaaseen ja salaattiin, tms.

Ei kannata verrata muiden ihmisten laihtumisiin :) et sä siitä hyödy.

Tsemppii vaan nyt. Älä luovuta.

Heivaisin noi patukat mäkeen. Niistähän tulee aivan järkysti kaloreita. Tohonkin määrään saisit syödä vaikka vihreitä papuja ja parsakaalia valtavan määrän.

En ole luovuttamassa, mutta hetkellinen iso pettymys kyllä tuli.

Aivan oikein, minun ongelma on ollut aina makean ahmiminen ja nuo patukat tyydyttää sen makean himon.
Toinen asia on, että niissä en voi huijata itseäni määrässä. Se ateria on yksi patukka, ei mitään muuta. Ruuan kanssa helposti huijaan itseäni tai sitten ahmin muuten vain liikaa.

Kolmas paheeni on, että en pidä lainkaan kypsennetyistä vihanneksista. Raakana syön salaattia, mutta melko suppea on se minun vihanes-repertuaari.

Et maininnut leivästä mitään. Jos leipää syöt, vaihda se ruisnäkkäriin tai hapankorppuun. Perunan, makaronin ja riisin tilalle juureksia ja just vähäkalorisia kasviksia, kuten vihreät pavut ja kaikki kaalit.

Ruokamääräsi näyttää melko vähäiseltä. Liian vähäinen proteiinien ja kuitujen saanti saa elimistön säästöliekille. Paino kyllä putoaa, mutta liian hitaasti. Kuinka vatsa on toiminut? Tosiaan toinen patukoista kannattaisi vaihtaa vaikka viiliin, marjoihin ja leseihin tms.

Nosta kalorimäärää. Naputtele ruuat kiloklubiin niin näet paljonko syöt.
Itse painoin hetki sitten 77kg ja kun paino jumitti, luulin syöväni liian paljon. Tsekkasin kiloklubilla ja söinkin vain n.1300kcal. Lisäsin määrää parilla sadalla kalorilla ja paino jatkoi putoamistaan taas.

Kokeile karppausta (LCHF). Luultavasti pääset siitä makeanhimostaki. :)

Esim 50g hiilaria (kasviksista pääasiassa, hitaita hiilareita), 80g proteiinia ja 100g rasvaa. Tekee 1420 kaloria jos oikein laskin.

Hei

Syötkö tarpeeksi usein? Jos syöt 3 h välein ja riittävästi vihanneksia, hedelmiä, ruisleipää, pähkinöitä, salaattia, niin luulisi että laihdut. Siis nuo on välipaloja. Ruualla syöt kunnon ruokaa: lihaa/kalaa/kananmunaa/ ja kasviksia ilman riisiä/makaroonia/perunaa sekä kunnon salaatti kaikilla mausteilla :) näin saat makeanhimonkin pikkuhiljaa taltutettua. Suosittelen smoothieta tai puuroa kiisselin kanssa aamupalaksi.

Mun mielestä sun syömisissä ei ole mitään järkeä. Katso netistä vaikka go fat go -ohjeet ja ala syödä ihan kunnon ruokaa:aamiainen, lounas, illallinen, välipala ja iltapala.
Ja enemmän liikuntaa kuin kävelylenkit 3 krt viikossa.

Oonko mä ainoo, jonka mielestä 2kg/9pvä on ihan vitusti? Vai ymmärränkö mä jotain väärin? Mä tappelen täällä kymmenen ylipainokiloni kanssa ja jos joskus laihtuisin vaikka 2kg kuukaudessa olisin maailman onnellisin...

Olet syönyt terveellisesti joten nestettä ei ole lähtenyt. Sen sijaan läskiä on lähtenyt pari kiloa joka on hieno asia. Jatka samaan malliin. Ateriankorvikkeiden sijaan kantsii ehkä syödä tavallista ruoaa. Kiloklubin kalorilaskuri on hyvä apu.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;29737906:
Oonko mä ainoo, jonka mielestä 2kg/9pvä on ihan vitusti? Vai ymmärränkö mä jotain väärin? Mä tappelen täällä kymmenen ylipainokiloni kanssa ja jos joskus laihtuisin vaikka 2kg kuukaudessa olisin maailman onnellisin...

Kyllä se on hyvin. Jos kalorit pitää 1300-1500:ssa päivässä, laihtuu noin 3-5 kiloa kuukaudessa, ja sehän on puolessa vuodessa 18-30 kg.

Joo ei todellakaan kannata ottaa asennetta, että mitään kymmeniä kiloja lähtisi kuukaudessa. Aapee sulla on lähtenyt vain 9 päivässä 2 KILOA, mietippä paljon se on kuukaudessa, tai kahdessa kuukaudessa. Todella ylipainoisen painonpudotus ei ole mikään muutaman kuukauden homma, kun tuosta vielä laihdut, niin jatkossa saat olla tyytyväinen jos se puoli kiloa lähtee viikossa/kahdessa.
Ei se ole hetkessä tullutkaan, niin et sitä hetkessä saa poiskaan :)

Alkuun toki lähtee enemmän, kuten sinullakin on lähtenyt (sekä ystävälläsi), ja tulee vielä varmaan jonkin aikaa lähtemään suurempia määriä viikossa, mutta jatkossa se tulee olemaan sitä noin puolen kilon/kilon viikkovauhtia.

Ole todellakin tyytyväinen tähän 9 päivän saavutukseesi ja ennenkaikkea siihen, että olet nyt alkanut laihduttamaan :flower: se on hyvä päätös se :)

Eikä IKINÄ saa vertailla omaa laihtumistaan jonkun toisen laihtumiseen ;)

ja vielä minäkin sanon, että vaihda ne nutrilet patukat johonkin oikeaan ruokaan, samalla kalorimäärällä saat vatsasi täyteen ihan oikealla ruoalla. Ootko koittanut esim maitorahkaa? Purkillinen sitä ja vaikkapa mustikoita, lähtee nälkä ja saat proteiinia. Tai paista vaikka munanvalkuaisia ja sekaan kasviksia, todella täyttävä aamupala :)

TSEMPPIÄ!!!

Yhteistyössä