Mikähän kohtaus mulla oli tänään?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hmmm

Vieras
Olin työpaikan koulutuksessa ja yhtäkkiä silmissä sumeni, puski hiki päälle ja jotenki tuli sellanen sekava olo. Meni tosi nopeasti ohi, jonka jälkeen jäi sellanen samanlainen tärinä päälle kun jos palelis. Ei ahdistanu, ei ollu paniikkia. En pelänny, enkä nyt oikein säikähtänytkään sitä. Tietty pisti mietityttämään. Voiko johtua siitä kun istuttiin monta tuntia paikallaan ja huoneessa aika huono ilmanvaihto?

Olin käyny lounaalla jokunen aika aikasemmin ja kiskasin puoli litraa vissyä aika nopeasti, oisko siinä voinu joku neste-sokeri-tasapaino tms heilahtaa? Ärsyttävää kun ei tiedä mistä tollasetki johtuu! Joskus oon ennen kuukautisia saanu samantapasen.

joo mulla tuli juuri kuukautisten aikana... onko sul niskat kipeet.. luulen et se oli yks syy myös mulla .. ei veri kunnolla kiertäny..si huono happi.. ja liian vähän juonu.. toi vissy tietty voi heilauttaa jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja ok:
joo mulla tuli juuri kuukautisten aikana... onko sul niskat kipeet.. luulen et se oli yks syy myös mulla .. ei veri kunnolla kiertäny..si huono happi.. ja liian vähän juonu.. toi vissy tietty voi heilauttaa jotain...

joo....niin....just....voi .....olla....noinkin.

Kyllähän mulla on niskat aika jumeksessa, että osittain varmaan johtu siitäki. No pitää toivoa, ettei tuu uudestaan, vaikka en siitä mitenkään ahdistunutkaan, ei se silti kauhean kivaa ole :/

Selevä paniikkihäiriö, eipä tullu mullekaan paniikkioloa, mutta ajan kanssa kohtaukset paheni ja tiheni. Seurauksena vakava masennus. hoitona terapia ja lääkitys. ja vauhti seis.

Alkuperäinen kirjoittaja sepäse:
Selevä paniikkihäiriö, eipä tullu mullekaan paniikkioloa, mutta ajan kanssa kohtaukset paheni ja tiheni. Seurauksena vakava masennus. hoitona terapia ja lääkitys. ja vauhti seis.

No niin, ja diagnoosi on ratkaistu! Huoh.

Reps.

Joo, tottakai se vissy "heilauttaa jotain".
Varmaan sitä "neste-sokeri-tasapainoa".

En oikein tuohon paniikkiin usko minäkään. Täytynee käydä lääkärissä, jos alkavat tulemaan useammin. Luin netistä, että matala verenpaine voi aiheuttaa tosiaan just samanlaisia oireita kun mulla oli ja mulla on välillä paineet aika matalat, että oisko sekin osasyynä.

Mulla tulee aika usein vastaavia, joskus miedompina ja joskus rajuina. Välillä silmät sumenee, ja ei enää kuule mitään, hiki valuu ja ikäänkuin tajunta menee. Joskus pettää jalat. Yleensä selviää vähemmällä. Mulla aiheuttaa kuumuus tai jos on survottu liuta ihmisiä yhteen huoneeseen. En tiedä onko nämä yhtään samanlaisia kun sulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Mulla tulee aika usein vastaavia, joskus miedompina ja joskus rajuina. Välillä silmät sumenee, ja ei enää kuule mitään, hiki valuu ja ikäänkuin tajunta menee. Joskus pettää jalat. Yleensä selviää vähemmällä. Mulla aiheuttaa kuumuus tai jos on survottu liuta ihmisiä yhteen huoneeseen. En tiedä onko nämä yhtään samanlaisia kun sulla.

Jossain määrin joo tuttuja oireita, paitsi pysyin kyllä tajuissani koko ajan, istuin tuolilla niin en tiedä oisko menny jalat jos oisin lähteny kävelemään.

Kiitos kaikille vastauksista :) Hyvä tietää, että muillekki tullu joskus tällasia. Toivotaan, että jää yhteen kertaan ja jos ei jää niin pitänee mennä sit lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:

Jossain määrin joo tuttuja oireita, paitsi pysyin kyllä tajuissani koko ajan, istuin tuolilla niin en tiedä oisko menny jalat jos oisin lähteny kävelemään.

Niin siis yleensä nuo rajummat tulee, jos yritän sinnitellä asian kanssa. Jos siis olen esim. jossain tilaisuudessa ja tuo olo tulee, yritän olla pokkana ja seisoa suorana. Lopulta se tekee temppunsa. Näitä onneksi on harvoin, mutta joissain juhlissa näin saattaa käydä. Tästä tilanteesta oppineena yleensä kyykistyn maahan ja tilanne kohenee, sen jälkeen täytyy tovi levätä. Paras tapa on hetkeksi mennä vaikka pihalle istuskelemaan tai lampsia viileään suihkuun, niin olo normalisoituu. Itse en pidä noita vaarallisina koska niitä on ollut lapsesta asti. Mutta ne kun tosiaan voi johtua monesta eri syystä, että kannattaahan sitä aina seurailla. Toivottavasti et saa kohtauksista riesaa :)

Yhteistyössä