Mikähän komerossa oli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Noora"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Noora"

Vieras
En usko kummituksiin, mutta olin entisen avomieheni yhteisellä mökillä n. 12 vuotta sitten. Mökki on rakennettu 1800 luvulla. Mökissä on kuisti joka vanhanaikainen kuisti jossa pienet ikkunat sivuilla ja edessä. Ovet ovat raskaat ja narisevat eli pitävät kovaa ääntä kun ne aukeavat. Lisäksi pidimme ne aina kiinni koska säästimme niin sähköä. Entinen avomieheni oli siitä todella tarkka, että ne suljettiin aina perässämme.
Eräänä syysiltana olin katsomassa tv:sta semmoista tv-sarjaa jossa Raquel Welch(en tiedä onko oikein kirjoitettu) näyttelee naista jonka mies luulee tappaneensa ja pudottaneensa krokotiilien syötäväksi jokeen. Nainen kuitenkin selviää hengissä ja kostaa miehelleen myöhemmin käytyään kasvoleikkaukset joiden jälkeen häntä ei tunnista samaksi henkilöksi. No tämä oli epäolennaista selittää mitä katsoin tv:stä, mutta kerroin kuitenkin.
Olimme remontoineet mökin täysin uuden veroiseksi edellisen kesän aikana. Mieheni rakensi kuistille huoneen josta piti tulla wc, mutta ei ikinä tullutkaan koska työ jäi kesken. Huone oli juuri sen kokoinen, että olisi juuri ja juuri voinut toimia vessana. Se oli todella tiivis ja siinä ei ollut mitään rakoja joista voisi hiiriä tulla sisään. Ikkunaa ei tehty ollenkaan. Huoneen ovi oli todella nariseva ja olisin kuullut jos sitä olisi avattu.

No tuohon syysiltaan palatakseni jolloin katsoin televisiosta tuota Raquel Welchin sarjaa tai elokuvaa aloin kuulla wc-kyhäelmästä sellaista ääntä jossa kuullosti että siellä heitellään laukkuja ja tavaroita ympäriinsä aivan kuin joku etsisi raivoissaan jotain laukkujen alta. Käytimme huonetta komerona jossa säilytimme muutamaa laukkua, jotain pikkutavaroita ja lintujen styrox-kuvia joita käytetään metsästyksessä.

ÄÄni oli todella kovaa ja jatkui varmaan 15 minuuttia jolloin en enää kestänyt vaan ajattelin lähteä pakoon kertomaan asiasta miehelleni joka oli äitinsä luona parin kilometrin päässä. Kävelin eteisen kuistin läpi oven takaa ja kissani myös oli huomannut äänen, mutta käyttäytyi kuin sisällä olisi ihminen eli ei ollut vaanivassa asennossa maata pitkin kuten jos kuuntelee jotain eläintä.

Olin todella kauhuissani ja otin auton pihasta. Olin helpottunut kun pääsin lähtemään ääntä pakoon pihasta. Olin ollut mökissä koko päivän ja olisin taatusti kuullut jos joku olisi mennyt komeroon. Ääni oli selvästi sellainen kun kuuluu tavaroita kompatessa eli niitä heitellään raivoissaan ilmaan.

Menin mieheni äidin luo ja kerroin asian. Hän sanoi, että pari päivää sitten oli kuollut talon vanha emäntä 85-vuotiaana eli henkilö joka oli asunut talossa. Hän sanoi, että nainen oli tullut varmaan hakemaan jotain tavaraa. Tämä tarina on totta ja en siis keksi tätä ja kissakin kuuli äänet joten en kuullut omiani. Mitä tämä teistä voisi olla?

Olen miettinyt tapausta vuosia ja en keksi syytä. Ääni ei todellakaan ollut eläimen aiheuttama koska laukkuja ja tavaroita heiteltiin korkealle ilmaan ja eläimet eivät pysty siihen. Lisäksi kissani reagoi tapahtumaan eri tavalla kuin jos olisi eläin kyseessä. Mikä komerossa mahtoi olla? Kukaan ei olisi voinut päästä komeroon ovien kautta koska olin ollut koko ajan mökissä ja ovet narisevat. Oven altakaan ei olisi mahtunut eläin. Asialliset vastaukset, please.

Laukut oli hujan hajan komerossa kun tulimme takaisin vartin kuluttua ja siellä ei ollut mitään. Olin kyllä shokissa ja en muista oikein mitään siitä kun palasimme mökkiin.

Aika pelottavaa :o jos sinne ei kukaan ole voinut mennä missään välissä vaikka varastamaan jotain niin sitten se on ollut se mummo etsimässä jotain..jos se yritti teille kertoa jotain ja siinä pikkuisessa huoneessa on vieläkin piilossa jotain minkä halusi teidän tietävän

Aika mielenkiintoinen juttu :) Olisi voinut olla mukavaa seurata paikanpäältä tuota tapahtumaa.

Minulle sattui nyt keväällä hauska juttu. Olin yhden naispuoleisen ystävän kanssa skypessä weppikameran kautta ja lähdettiin lasten kanssa käymään kaupassa niin että kamera ja yhteys jäi päälle.
Tämä ystävätär sitten kysyy kun tullaan kotia että jäikö tänne asuntoon ketään kun me lasten kanssa lähdettiin kauppaan? Oli näkynyt vanhan miehen hahmo täällä olohuoneessa ja oli kasvot niin selkeästi näkynyt että pystyi kuvailemaan nuo kasvot oikein hyvin. Hän kertoi minkä näköinen henkilö oli ollut niin hoksasin että minulla on varastossa yksi taulu jossa on kuvauksen kaltainen mies, hain taulun ja näytin sitä hänelle kameran kautta niin oli ollut juuri sama mies asunnossa.

Taulu esittää vanhaa saamelaista miestä ja kuulemma olisi jotain sukua minulle kyseinen henkilö..

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Aika mielenkiintoinen juttu :) Olisi voinut olla mukavaa seurata paikanpäältä tuota tapahtumaa.

Minulle sattui nyt keväällä hauska juttu. Olin yhden naispuoleisen ystävän kanssa skypessä weppikameran kautta ja lähdettiin lasten kanssa käymään kaupassa niin että kamera ja yhteys jäi päälle.
Tämä ystävätär sitten kysyy kun tullaan kotia että jäikö tänne asuntoon ketään kun me lasten kanssa lähdettiin kauppaan? Oli näkynyt vanhan miehen hahmo täällä olohuoneessa ja oli kasvot niin selkeästi näkynyt että pystyi kuvailemaan nuo kasvot oikein hyvin. Hän kertoi minkä näköinen henkilö oli ollut niin hoksasin että minulla on varastossa yksi taulu jossa on kuvauksen kaltainen mies, hain taulun ja näytin sitä hänelle kameran kautta niin oli ollut juuri sama mies asunnossa.

Taulu esittää vanhaa saamelaista miestä ja kuulemma olisi jotain sukua minulle kyseinen henkilö..

Hyi! :O Mä olisin varmaan pakannut kimpsut ja kampsut ja muuttanut vähän äkkiä! |O

Yhteistyössä