Mikähän mua vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Tiedän etten täältä saa diagnoosia mutta kyselen silti.

Toissapäivänä kaupassa ollessa alkoi huipata, tuntui ihan siltä että just kohta kaatuu. En ollu koko päivänä syöny mitään ja ajattelin sen johtuvan siitä joten ostin suklaapatukan ja söin sen autos. Siinä istues tuntu ihan hyvältä mutta heti kun kotona nousin autosta niin taas huippas. Samaan aikaan tuli ärsyttävä näköhäiriö vasempaan silmään. Nään silmällä ihan hyvin mutta silti on koko ajan sellanen tunne et tekis mieli panna silmä kiinni, vähän niinku ripsestä roikkuis joku roska joka häirittee. Mitä kauemmas kattoo sitä enemmän se häirittee. Ja pystys ollessa huippaa edelleen, istues ei juurikaan.

Mistähän vois johtua?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26162025:
Mikset ollut syönyt mitään? Syötkö muuten hyvin? Entä juominen? Ruuan ja juoman puute voi aiheuttaa tuollaisia häiriöitä.

Oli vaan jääny syömättä.
Yleensä syön vähintäänkin riittävästi. Juominen tuppaa vähän unohtua mutta nyt oon kiinnittänyt siihen erityistä huomiota mutta ei toi huippaus silti helpota.

onks sulla ollu aiemmin päänsäryllisiä ongelmia?
Toki voi mennä ihan syömättömyyden piikkiin.
Mut mulla tulee migreenissä tommosia "kohtauksia" joskus ilman särkyä

Niin siis toi huimaus on nyt jatkunut n. 2 vuorokautta.
Voiskohan se johtua tuosta näköviasta? Mutta mistä se sitten johtuu?
Yhdellä silmällä katsoes tota näköhäiriötä ei oo.

Ja oon syöny ja juonu nyt ihan hyvin joten tuskin johtuu siitä.

Ei oo pahemmin ollu päänsärkyjä.

Tosin tos kolmisen kuukautta sitten oli sellanen kohtaus joka saatto olla migreenityyppinen.
Mulla on kahdes vikas raskaudes ollu sellasia migreenityylisiä näköhäiriöitä jotka on jatkunut vielä n. 3 kk:tta raskauden jälkeen. Mut tää näkövika on erilainen.

Kuvailemasi oireet sopivat varsin moneen pään alueen sairauksiin, niin niihin ohimeneviin harmittomiin kuin myös niihin vakaviinkin, hoitoa vaativiin. En miettisi, empisi ja epäilisi yhtään, vaan menisin lääkäriin tutkimuksiin. Heti.

Verenpaine katottin just torstaina neuvolas, se oli ok. Sain kurkkumätä- jäykkäkouristus rokotuksen sillon ja tää alkoi pari tuntia sen jälkeen mutta tuskin nuolla mitään yhteyttä voi olla?

Selvis sitte eilen mikä vaivas. Mä aloin jo pelätä että tolla rokotuksella olis jotain yhteyttä asiaan.

Rupesin eilen ripustamaan verhoja ikkunaa (joo, ei kovin järkevää kun huimaa mutta kun olin jo alkuviikosta päättäny et paan ne lauantaina), kun sain verhot laitettua huomasin sekä huimauksen että näköhäiriön kadonneen.

Meillä on ikkunois rullaverhot ja v erholaudat ja verhot laitetaan nipsuilla, eli saa kovasti kurotella ja vääntää päätänsä vaikka kuinka. Siis ilmeisesti mulla oli niskat niin jumis et aiheutti noi oireet ja tos verhoja laittaes vetristyi sen verran että noi loppui.

Pitäis vissiin jotain tehdä noille niskoille ku ne jatkuvasti nyt oirii ja tää oli nyt ihan uutta että tommostakin niistä voi tulla.

• Tykkää
Reactions: Littledeath

Yhteistyössä