Mikähän mulla on tossa jalassa!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jeps

Vieras
Oon siis 20. viikolla raskaana, tänään ollu koko päivän oikea jalka ihan "omituinen". Tai siis tuo sääri tai ehkä ennemminki pohje. Tavallaan se on kipeä, mutta kuitenki sellanen "pakottava". Siis ihan outo kipu, jollasta ei ennen oo ollu. Kipu ei oo luussa, ei lihaksessa... Ja jotenki sellanen, niinku veri ei kiertäis tossa jalassa polvesta alaspäin... Mut se ei mee ohi, vaikka nostan jalat kattoa kohti, heiluttelen nilkkoja, hieron... Se on vaan koko ajan kipeä ja sitä pakottaa.. Mitähän se vois olla!?

Äsken menin tohon makuulle, pientä nukuttamaan, niin tohon pohkeeseen iski ihan tulinen kipu! Siis ihan jäätävän kipeä oli! Meinas itku tulla. Vähä aikaa ku makas, niin kipu lieveni, mut taas ku nousi pienen vierestä seisomaan, tuli se sama ärsyttävä kipu tohon.

Kuin nopeasti pitäis ensiapuun mennä tms!? Ku se on koko päivän ollu kipeähkö ja me ollaan reissussa tiukalla aikataululla, niin ehtiikö vaikka huomenna iltapäivästä käydä näyttää tms. Ja mihinhän päivystykseen soittais, kun tosiaan ollaan kaukana kotoa...

Voiko tää olla siis mitään muuta kuin laskimotukos? Ei viitis "turhaan" mennä tk:hon, jos ne sanooki, et "ei mitään, joku verisuoni jääny vähän pinteeseen, mut menee ohi... tms"

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nii ja ei oo turvoksissa, ei punoita, eikä oikeestaan muita oireita ku tuo puuduttava kipu tai pakotus, mikälie kuvais tota parhaiten...

Laskimotukoksessa oireet voi olla todella pienetkin, mutta voi olla hengenvaarallinen. Raskaus lisää tukoksen vaaraa moninkertaiseksi. Minusta sinun kannattaisi soittaa lähimpään päivystykseen ja kysyä mitä tehdä. Päivystykset on noita tilanteita varten.

Mulla on ollut samaa. Ei mitään aavisusta mitä se oli. Kipua oli pari päivää ja sitten se meni ohi. Mä en ite koskaan mee lääkäriin ellei pää oo kainalos :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on ollut samaa. Ei mitään aavisusta mitä se oli. Kipua oli pari päivää ja sitten se meni ohi. Mä en ite koskaan mee lääkäriin ellei pää oo kainalos :ashamed:

sama täällä... meen nyt nukkuu, toivottavasti herään viel aamulla ja pystyn kävelee.. Kiitos vastanneille, katson huomenna tilanteen uudestaan ja tarvittaessa käyn vaik ensiavussa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

sama täällä... meen nyt nukkuu, toivottavasti herään viel aamulla ja pystyn kävelee.. Kiitos vastanneille, katson huomenna tilanteen uudestaan ja tarvittaessa käyn vaik ensiavussa tms.

Lisään että mun kipu oli kans semmonen outo, jomottava joskus vähän pistävä. Kipuun ei vaikuttanut jalanliikkeet eikä kudosten painelu. Mut tosiaan, tee miten itsestä parhaalta tuntuu.

Yhteistyössä