Mikähän mun 8vuotiaallani on?Opettaja soitti just koulusta.. =0

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Multakussuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Multakussuu

Aktiivinen jäsen
19.03.2008
1 312
0
36
Poika pitää välillä kantaa väkisin autoon kun ei lähtis kouluun.Sitten on pari kertaa tehnyt niin että on jättänyt aamulla menemättä kouluun ja opettaja soittanut ettei poikaa näy ja ollaan yhdessä jouduttu lähteä etsimään ja viemään se koululle.

Lisäksi ei suostu välillä syömään koulussa juuri mitään,nää ongelmat alkoi viime syksynä.Kotona syö sitten senkin eestä.

Tänään soitti opettaja että missä poika oli perjantaina.Oli kysynyt tänään mun pojalta ja poika oli sanonut olleensa kipeänä.

Minä ihmeissäni sanoin että ei,kyllä poika on kouluun lähtenyt! :o Sain pojan just tunnustamaan että on sen koko koulu päivän klo 8.30-14,30 jonka oli poissa,kulkenut reppu selässä pitkin kyliä!!! :o :o :o

En epäillyt perjantaina mitään kun poika tuli ihan normaaliin aikaan kotiin.Poika oli niin jäässä että sormet ja varpaat sinersi eikä sormet taittunut kunnolla.

Pojan naama oli täynnä paleltumia.Poika istui patterin päälle kotona lämmittelemään kun oli niin kylmissään.

Ihmettelin,miten noin kylmä ja kertoi että olivat liikunta tunnilta hiihtämässä ja sieltä paikasta on kotiin 3km matka joten arvelin siinä noin kylmä tulleen.

Järkyttävää että mun 8 vuotias lintsaa noin!Mitä vaan vois sattua!Poika paleltua tai muuta kamalaa.

Perheneuvolaan ootellaan aikaa muttei oo kuulunu vielä mitään.Pitäisköhän mun soittaa sinne että nyt oli taas tälläinen tapaus että kiirehtivät asiaa jos mahdollista.

Koulukuraattorin,terveydenhoitajan,lääkärin ja opettajan kanssa ollaan pidetty tiiviisti yhteyttä jo viime syksystä asian tiimoilta kun ongelmat alkoivat.

Mitä mä voin äitinä tehdä?Mä oon niin huolissani. :( Avioerosta nämä kaikki ongelmat on alkaneet,ehkä ne juontaa juurensa sieltä sillä mitään vastauksia poika ei itse kerro..opettajan mukaan poika on aika sulkeutunut. :( :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Multakussu:
Perheneuvolaan ootellaan aikaa muttei oo kuulunu vielä mitään.Pitäisköhän mun soittaa sinne että nyt oli taas tälläinen tapaus että kiirehtivät asiaa jos mahdollista.

Ehdottomasti. Voimia teille.

Ota ihmeessä yhteyttä uudelleen perheneuvolaan ja kerro tilanne, et sä siinä ainakaan mitään menetä. Pystyisitkö sä puhumaan pojan tilanteesta hänen isänsä kanssa? Jos poika pystyisi isälleen sitten avautumaan jne? Toivottavasti poikaa ei kiustata koulussa. Olen joskus kuullut lasten sanovan julmiakin juttuja toiselle lapselle, jonka vanhemmat eronneet.

..Kai.On opettajan tarkan valvonnan alla ollut koko tämän lukuvuoden eikä kiusaamista ole kuulemma voinut päästä tapahtumaan etteikö sitä oltaisi huomattu.

Syytä kun on yritetty selvittää,tuloksetta.Poika itse ei vastaa mitään jos kyselee syytä käytökseen,on vain hiljaa eikä yksinkertaisesti päästä sanaakaan suustaan valottaakseen edes vähän syitä.

:(

Kiusaamisvaihtoehto tulee minullekin mieleen. Avioero on aika luonnollinen selitys, oletteko muistaneet jutella lapsen kanssa miltä hänestä itsestään tuntuu, elämä ja oleminen noin ylipäätänsä, eikä vain eroprosessi.

Onko koulussa kiusattu? Kannattaa selvittää nyt ihan juurtajaksaen mikä pojalla on. Kuulostaa todella vakavalta nyt, jos on oikeasti 8-vuotias jaksanu roikkua koko päivän ulkona ettei tarvis mennä kouluun.

:hug:

..Kai.On opettajan tarkan valvonnan alla ollut koko tämän lukuvuoden eikä kiusaamista ole kuulemma voinut päästä tapahtumaan etteikö sitä oltaisi huomattu.

Syytä kun on yritetty selvittää,tuloksetta.Poika itse ei vastaa mitään jos kyselee syytä käytökseen,on vain hiljaa eikä yksinkertaisesti päästä sanaakaan suustaan valottaakseen edes vähän syitä.

valitettavasti aika usein kiusaamista tapahtuu myös opettajan huomaamatta vaikka kuinka olis tarkkailun alla. ja sen ei tartte olla mitään isoa kiusaamista.
kannattaa ottaa selvää, onko jotain tapahtunut siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja heps:
Ota ihmeessä yhteyttä uudelleen perheneuvolaan ja kerro tilanne, et sä siinä ainakaan mitään menetä. Pystyisitkö sä puhumaan pojan tilanteesta hänen isänsä kanssa? Jos poika pystyisi isälleen sitten avautumaan jne? Toivottavasti poikaa ei kiustata koulussa. Olen joskus kuullut lasten sanovan julmiakin juttuja toiselle lapselle, jonka vanhemmat eronneet.

Joo,meillä on tosi hyvät välit pojan isän kanssa.

Soitinkin tänään heti pojan isukille että pitäisköhän meidän istua saman pöydän ääreen joku ilta ja jutella pojan kanssa. (taas) :(

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

Onko koulussa kiusattu? Kannattaa selvittää nyt ihan juurtajaksaen mikä pojalla on. Kuulostaa todella vakavalta nyt, jos on oikeasti 8-vuotias jaksanu roikkua koko päivän ulkona ettei tarvis mennä kouluun.

:hug:

Sanos muuta!Mun mielestäni ihan kamalaa että mun 8 vuotias,pieni lapseni tekee tälläistä. :o :(

Voih pientä!!! Toivottavasti pääsette pian sinne perheneuvolaan! Voi olla että pojan ois kaikkein helpointa puhua jollekulle muulle turvalliselle aikuiselle, kehen luottaa. Usein lapsikin voi aatella että pitää olla reipas ettei äidin/isin mieli pahoitu. Voimia - kannattaa sinnikkäästi kuitenkin selvitellä, vaikka vaikeaakin....

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:

valitettavasti aika usein kiusaamista tapahtuu myös opettajan huomaamatta vaikka kuinka olis tarkkailun alla. ja sen ei tartte olla mitään isoa kiusaamista.
kannattaa ottaa selvää, onko jotain tapahtunut siellä.

Tämä on kyllä kanssa totta.Tätä ollaan yritetty kysellä mutta ei poika ainakaan kerro että kukaan kiusaisi.On tää kyllä huolestuttavaa... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Voi ei. :hug: :hug:

Minä itse olisin TODELLA TODELLA huolissani jos oma 8veeni käyttäytyisi noin. :(

Kiusataanko häntä koulussa?? Tuli ekana mieleen..

juu, niin olisin minäkin :( puhuminen on kaiken a ja o.. jollain keinolla lapsi on saatava avautumaan, joko äidin, isän tai ammattilaisen..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On aika vakavia ongelmia. Nyt kyllä otatte asiaksenne selvittää nää asiat perinjuurin koulussa ja oisko joku koulupsykologi tms. tueksi.

Joo,käyty ollaan muttei poika kerro mitään.Sehän se paha onkin kun ei kerro mitään,saattaa vaan hymähdellä tai hymyillä kun kysytään tai sanoo ettei muista.

Siinä ainoat vastaukset mitä on kukaan saanut pojalta. :/

Yhteistyössä