Tällaista tänään... Pojan opettaja soitti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pojan mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä rapsahtais aika pitkä aresti tms. Esim. pleikkaripelikielto tms.
Sikamaista käytöstä pojaltasi!!
Mutta kuten joku aiemmin kirjoitti, taitaa olla BB:n "opetuksia" tämäkin. Siellähän Sebu turautti Salarin naamalle pierut : /

[QUOTE="aaaaaa";25273341]Siis miksi et aio puuttua poikasi käytökseen? Meillä ainakin terotettaisiin tarkkaan, että tuollainen käytös loukkaa toista ihmistä ja opettajaa. Ja siitä seuraisi myös kotona rangaistus, jotta lapsi ymmärtäisi, että mekään emme moista hyväksy.[/QUOTE]

Miksi laittaa kotiin rangaistus jostain joka on tapahtunut koulussa? Eihän rangaistukset kotona tapahtuneista rikkeistäkään siirry kouluun? ;) Mielestäni toimimme järkevästi, kun emme rangaise poikaa kotona. Koulussa 3h jälki-istuntoa riittää!

Mielestäni ko tapauksessa on kotikasvatuksessa todella pahoja puutteita, jos lapsi noin käyttäytyy. Ei ole koulun tehtävä opettaa hyviä käytöstapoja. Vastuu kuuluu kotiin.

Toivottavasti puututte toimintaa kovalla kädellä. Tuollaisella menttaliteetillä oleva lapsi lähtee liian helposti väärille raiteille.

Miksi laittaa kotiin rangaistus jostain joka on tapahtunut koulussa? Eihän rangaistukset kotona tapahtuneista rikkeistäkään siirry kouluun? ;) Mielestäni toimimme järkevästi, kun emme rangaise poikaa kotona. Koulussa 3h jälki-istuntoa riittää!

No puhuttelu ois ainakin HYVIN TARPEELLINEN vielä kotonakin!!! Kertoo sinun asenteestasi koulua kohtaa, jos et asiaan mitenkään puutu!

Meillä rapsahtais aika pitkä aresti tms. Esim. pleikkaripelikielto tms.
Sikamaista käytöstä pojaltasi!!
Mutta kuten joku aiemmin kirjoitti, taitaa olla BB:n "opetuksia" tämäkin. Siellähän Sebu turautti Salarin naamalle pierut : /

Onko lapsi katsonut BB:tä? Mutta ei mitään lisärangaistuksia koulun antaman lisäksi. Sen sijaan koulutusta käytöstavoissa erityisesti koulussa. Opettajan kanssa läheisempää yhteistyötä jotta voi seurata että lapsi tervehtii aina opettajaa ja on kohtelias.

Meillä lähtis netti, puhelin, pelikoneet ym joululomaksi. Muistais kyllä seuraavalla kerralla kun jotain yhtä typerää tulee mieleen.
Meillä 12v tuli eilen kysymään et saako ottaa yhden kynttilä paketin kaapista kun haluais viedä opettajalle lahjan.. Ja pojan keskiarvo on kuuden kieppeillä jos se jotenkin tähän liittyi.

[QUOTE="tonttu";25273362]Oletkos puuttunut niihin aikaisempiin kommervenkkeihin?[/QUOTE]

En ole, sillä koulu hoitaa sen puolen. :) Kotona ja kotipihalla tapahtuneista toki rankaisen itse, kun sitähän ei kukaan muukaan tee.

Siis pakkohan tuo asia on ainakin puhua kotona. Ja itse kyllä antaisin myös jonkun rangaistuksen. Jos kotona ei puututa asiaan, niin lapsihan luulee että vanhemmat hyväksyvät teon!!

kyllä siinä on joku syy miksi opettaja kotiin soittaa ja kertoo tämän asian myös teille vanhemmille!!! Miksiköhän??

Onko mussa jotain vikaa, kun nauran silmät päästäni täällä.. :D :D :D
ANTEEKSI.
Siis tosi sikamaista kyllä, mutta... pojat on poikia.. entä jos ne oli lyöneet jonkun vedon päälle poikien kanssa, tai muuten vaan piti näyttää...

Jos mulle koulusta soitettaisiin niin en tiedä miten reagoisin, varmaan nauraisin ja itkisin samaan aikaan.. :D

[QUOTE="apuva";25273401]Onko mussa jotain vikaa, kun nauran silmät päästäni täällä.. :D :D :D
ANTEEKSI.
Siis tosi sikamaista kyllä, mutta... pojat on poikia.. entä jos ne oli lyöneet jonkun vedon päälle poikien kanssa, tai muuten vaan piti näyttää...

Jos mulle koulusta soitettaisiin niin en tiedä miten reagoisin, varmaan nauraisin ja itkisin samaan aikaan.. :D[/QUOTE]

Samoilla linjoilla sun kans :D Mut anna kun arvaan: sullakaan ei ole lapsia? :)

[QUOTE="apuva";25273401]Onko mussa jotain vikaa, kun nauran silmät päästäni täällä.. :D :D :D
ANTEEKSI.

Jos mulle koulusta soitettaisiin niin en tiedä miten reagoisin, varmaan nauraisin ja itkisin samaan aikaan.. :D[/QUOTE]

minua ärsyttää tuo sanonta pojat on poikia :O itselläni kaksi poikaa ja kyllä niiltä pojilta pitää vaatia ihan yhtä hyviä käytöstapoja kuin meidän tytöltäkin. Kyllähän pojat joo keksii, mutta ei sitä noin voi kuitata. Tai sitten meillä vaan on hirveä kuri noille kolmelle. Häpeäisin silmät päästä jos omat muksut tekisi tuollaista. Vajoaisin maan alle. Toivottavasti eivät koskaan tee mitään tuollaista.

Alkuperäinen kirjoittaja ei mene läpi;25273358:
No niin ja täys provo ja huono yritys vieläpä. Huoh.

Niinpä taitaa olla. itse ainakin tuen koulun kasvatustyötä osoittamalla lapselle, että olen samalla linjalla opettajan kanssa. Jos olisin vain välinpitämätön, niin lapsi voi vetää johtopäätöksen ,että ei näytä äitiä paljon kiinnostavan, vaikka piereskelen opettajan naamalle. Mutta kukin tyylillään.

Mutta kyn mäkin oon samoilla linjoilla ja lapsia viis :D
Ja oon aika varma että tuollaisen tempauksen takana on juurikin joku veto.

Mitä väliä sillä, mitä tempauksen takana on? Toivottavasti lapsestani ei tule toisten höynäytettävissä oleva yllytyshullu, joka käyttäytyy ihmisten keskellä huonosti ja saa pellen roolin, jonka tempauksille muut hekottelevat.

Miettikääpä tilannetta kun poika tulee kotiin ja sanoo, että arestia tuli ja mistä sitä tuli niin äiti alkaa nauraa kun pierujuttu naurattaa niin paljon. Tai jos äiti tai isä vähänkään ottaa tuon vitsillä ja naureskelee jutulle. Siitä poika saa vähintään alitajuisesti viestin, että tämä oli hyvä juttu ja sai äidin iloiseksi.
Kauhulla odotan mitä oma poikani keksii kun nyt jo päiväkodissa on ongelmia. Ehkä meillä on tuo auktoriteetti ongelma välillä joidenkin henkilöiden suhteen.

Yhteistyössä