mikähän olis oikea ratkaisu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti miettii

Vieras
en tahdo jaksaa enää... minä teen kotona lähes kaiken, mies tekee jotain jos pyydän.
Miehellä posti ja tv menevät lasten edelle.
Minä teen kotityöt, käyn kaupassa, maksan laskut, siivoa, kuljetan lapset harrastuksissa, teen ruuat...
Ja juu, molemmin käymme töissä. Jos asiasta sanon mies vastaa että kyllä hänkin tekee mitä ehtii... Eli ts. ei ehdi tehdä.
Nyt riitelyä jatkuvasti, lapset kärsivät. Mies huutaa ja kiroaa lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja häh.;29702428:

Mitä et ymmärtänyt..?
Ehkä kirjoitukseni sekava, mutta siis tiedät kai mitä on posti?
Ne lehdet jotka on päivittäin postilaatikossa! Postin lukemiseen miehellä kyllä riittää aikaa päivittäin, paljonkin, mutta lapsille ei ollenkaan joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti miettii;29702439:
Mitä et ymmärtänyt..?
Ehkä kirjoitukseni sekava, mutta siis tiedät kai mitä on posti?
Ne lehdet jotka on päivittäin postilaatikossa! Postin lukemiseen miehellä kyllä riittää aikaa päivittäin, paljonkin, mutta lapsille ei ollenkaan joka päivä.

Meille ei tule kuin mainoksia ja jokunen lasku, postin parissa menee 2 minuutta.

Ex oli ihan samanlainen (oli paljon muutakin ongelmaa siksi ex). Kun erosimme en huomannut työtaakassani mitään eroa. Kokeilin mm. pyytää ystävällisesti, kokeilin nalkuttaa, kokeilin jättää itse tekemättä kotityöt ja seurasin milloin pesisi edes astiat/pyykit. Jopa ulkopuolinen neuvolatäti kehotti häntä auttamaan, mutta tuloksetta.

[QUOTE="vierailija";29702461]Ex oli ihan samanlainen (oli paljon muutakin ongelmaa siksi ex). Kun erosimme en huomannut työtaakassani mitään eroa. Kokeilin mm. pyytää ystävällisesti, kokeilin nalkuttaa, kokeilin jättää itse tekemättä kotityöt ja seurasin milloin pesisi edes astiat/pyykit. Jopa ulkopuolinen neuvolatäti kehotti häntä auttamaan, mutta tuloksetta.[/QUOTE]

Eroamiseen on kuitenkin minulla korkea kynnys... vaihtoehdot vain tuntuu olevan vähissä.
Mies oli viikon työreissulla ja arki sujui jopa paremmin kuin silloin kuin mies paikalla.
Hänelle ihan sama onko pöydällä tiskejä vai ei. Tai onko vessa pesemättä vai pesty.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti miettii;29702468:
Eroamiseen on kuitenkin minulla korkea kynnys... vaihtoehdot vain tuntuu olevan vähissä.
Mies oli viikon työreissulla ja arki sujui jopa paremmin kuin silloin kuin mies paikalla.
Hänelle ihan sama onko pöydällä tiskejä vai ei. Tai onko vessa pesemättä vai pesty.
En mä suosittele eroa kenellekään. Tarkoitin vaan ettei toista oikein pysty muuttamaan ellei se halu lähde itsestä. Ehkä joku ulkopuolinen apu voisi toimia, mutta ketään ei siihenkään voi pakottaa.

[QUOTE="vierailija";29702486]En mä suosittele eroa kenellekään. Tarkoitin vaan ettei toista oikein pysty muuttamaan ellei se halu lähde itsestä. Ehkä joku ulkopuolinen apu voisi toimia, mutta ketään ei siihenkään voi pakottaa.[/QUOTE]

Olen ehdottanut että käytäis juttelees jossain avioliittoneuvojalla tms. Mutta mies ei lähde "kallonkutistajalle" ja kun ei hänellä ole mitään valittamista.
Ja jos kysyn onko tyytyväinen meidän suhteeseen vakiovastaus "ainahan sitä on parantamisen varaa"

Alkuperäinen kirjoittaja äiti miettii;29702498:
Olen ehdottanut että käytäis juttelees jossain avioliittoneuvojalla tms. Mutta mies ei lähde "kallonkutistajalle" ja kun ei hänellä ole mitään valittamista.
Ja jos kysyn onko tyytyväinen meidän suhteeseen vakiovastaus "ainahan sitä on parantamisen varaa"
Näin vähän pelkäsinkin. Voimia ja toivotaan että joku ratkaisu löytyisi. Se on kovin raskasta tehdä kaikki ja katsoa miten toinen vaan makaa sohvalla, lukee lehteä/katsoo telkkaa ja lisäksi on vielä pahalla tuulella.

[QUOTE="Maj";29702527]Sanot, että mies tekee, jos pyydät.
Hyvä ihminen sentään, nyt on korkea aika sitten PYYTÄÄ.[/QUOTE]

Koen sen vähän "hassuksi" pyydän aikuista "anna lapselle lääkkeet" joka ilta.
Tai "voitko pestä pojan ulkovaatteet"
Siis kyse aikuisesta ihmisestä!!!
En voi koko aikaa pyytää tee se ja tee tämä ja tee tuo...

Jospa ap menee myös heti töistä tultua sohvalle makaamaan ja lukemaan lehteä. Voitte yhdessä ihmetellä, miten perhe tulee ruokittua ja kotityöt tehtyä. Lapsille kannattaa varata jotain nopeaa einestä, jotta pärjäävät pari päivää. Puhe ei useinkaan auta, mutta kun toisen näkee toimivan omaan tyyliin, niin se voi aukaista silmät. Toisaalta miehellä ei ole ollutkaan mitään syytä muuttaa toimintaansa, kun asiat ovat hoituneet hyvin hänen maatessa sohvalla.

Yhteistyössä