Mikähän olisi sopiva häälahjan budjetti? Ja mitä lahjaideoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietin..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietin..

Vieras
Jos häät ovat pienimuotoiset, polttareihin meni jo joku satanen, ja itse olen pienituloinen? En halua todellakaan mitään alihintaista ostaa, mutta en myöskään yhtään kalliimpaa kuin "pitää". Kyseessä on hyvän ystävän häät, joissa pelkkä ruoka- ja kahvitarjoilu (ei siis mitään juomatarjoilua myöhään yöhön). Nuo polttarit olivat jo liian kalliit omalle budjetilleni, mutta tyhmänä en kehdannut vetäytyä enää pois kun olin jo lupautunut mukaan.

Ja mitkä olisivat hyviä, mutta ei niin kalliita häälahjoja, joita voisi harkita? Tietysti rahaakin voi antaa, mutta sitten tuntuu että pitäisi antaa joku isompi raha, tyyliin satanen - ja siihen ei kyllä enää ole varaa.

Kimppalahja voisi olla hyvä. En vaan tunne muita häävieraita, ja pelkään ehdottaa, jos toisilla on minua isommat budjetit. Mutta voisihan sitä varovasti kysellä.

Mä en morsiamena hyväksyisi sitä, että kaaso järjestäisi noin kalliit polttarit. Ei niihin kuulu mennä monta sataa. Tai no, jos kaikki osallistuvat ovat rahanaisia, niin mikä jottei, mutta mun makuuni joka tapauksessa liian kalliit. Miksi sen pitää aina olla niin järjettömän erikoista? Mä ainakin tykkäisin, että niiden polttareiden tarkoitus olis koota morsiamen ystävät yhteen ja tutustua ja pitää hauskaa :). Jos jollain olis mökki tai omakotitalo, vois vaikka saunoa, grillata, pelata jotain, tehdä niitä morsiustaikoja tms. Vai oonko mä jotenkin outo, kun tykkäisin vähän pienimuotoisemmasta juhlasta?

Yhteistyössä