Mikähän on kun vauva ei suostu juomaan maitoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on juuri täyttänyt vauva 11k ja nyt noin 4 päivän ajan on juonut tosi huonosti maitoa,n.300ml päivän aikana,mielestäni tosi vähän.Korviketta on juonut ihan laitokselta asti.Hetken malttaa juoda ihan nätisti mutta sitten alkaa työntämään pulloa pois suusta ja alkaa vaan pureksimaan tuttiosaa tai yrittää laittaa suuhun tutin tms.Flunssaa ei ole,korvat pitäisi olla ok,ainakaan ei ole mitää oireita korvien suhteen.Toinen hammas puhkesi muutama viikko sitten että eikait siitäkään pitäisi olla kiinni.En vaan keksi että mikä ihmeen maitostoppi nyt on tullut.Pissaa tulee kuitenkin ihan normaalisti ja kaikki vaipat on märkiä kun noin 2-3h välein vaihdan.

Tottunut jo niin kiinteään ruokaan ettei malta enää maitoa litkiä enempiä? Mä annoin tossa iässä ihan normaalisti nokkamukista maitoa ruuan kanssa ja lisäksi puuron tein maitoon ja jukurtteja yms maitotuotteita.

vettä juo kyllä nokkamukista ruuan yhteydessä ihan hienosti,täytyy kokeilla huomenna antaa korviketta nokkamukista jos vaikka tykkäis ennemmin siitä juoda.Neuvolassa sanottiin että vuoden iässä ruvetaan maistattamaan hapanmaito tuotteita..oon kyllä aika ulapalla muutenkin ton maitohomman kanssa että pitääkö mun antaa korvikkeen sekaan tavallista maitoa ja niin pikkuhiljaa totuttaa vai ostanko niitä vieroituskorvikkeita vai mitenkä??

[QUOTE="vieras";22731394]vettä juo kyllä nokkamukista ruuan yhteydessä ihan hienosti,täytyy kokeilla huomenna antaa korviketta nokkamukista jos vaikka tykkäis ennemmin siitä juoda.Neuvolassa sanottiin että vuoden iässä ruvetaan maistattamaan hapanmaito tuotteita..oon kyllä aika ulapalla muutenkin ton maitohomman kanssa että pitääkö mun antaa korvikkeen sekaan tavallista maitoa ja niin pikkuhiljaa totuttaa vai ostanko niitä vieroituskorvikkeita vai mitenkä??[/QUOTE]

Mulle neuvolatäti antoi luvan 10kk alkaa sotkea korvikkeeseen tavallista maitoa, lisäten sen osuutta pikkuhiljaa. Ja hapanmaitotuotteet aloitettiin jo tätkin aikasemmin.

no niin mitähän sitä nytten keksis,meinaa jo itku päästä.Tänään ei ole suostunut juomaan tipan tippaa maitoa :( ei juonut pullosta,ei nokkamukista eikä tavallisesta mukista,ei lämpöisenä,ei huoneenlämpöisenä eikä kylmänäkään,lusikastakin kokeilin jo epätoivoisena mutta ei niin ei..mistä ihmeestä tollanen totaalinen kieltäytyminen voi johtua?? mä olen koko päivän vaan ajatellut ja pohtinut..

[QUOTE="vieras";22736541]no niin mitähän sitä nytten keksis,meinaa jo itku päästä.Tänään ei ole suostunut juomaan tipan tippaa maitoa :( ei juonut pullosta,ei nokkamukista eikä tavallisesta mukista,ei lämpöisenä,ei huoneenlämpöisenä eikä kylmänäkään,lusikastakin kokeilin jo epätoivoisena mutta ei niin ei..mistä ihmeestä tollanen totaalinen kieltäytyminen voi johtua?? mä olen koko päivän vaan ajatellut ja pohtinut..[/QUOTE]

Meidän poika myös kikkaillut maidon kanssa kun tissiltä lähti 10kk iässä. kelpaako juusto ja muut maitovalmisteet? Älä sure, meillä lapset saa aamuisin kalsium-pillerin koska juovat niin huonosti maitoa, tuo mainittu poika ei huoli edes juustoa.

[QUOTE="vieras";22736565]Meidän poika myös kikkaillut maidon kanssa kun tissiltä lähti 10kk iässä. kelpaako juusto ja muut maitovalmisteet? Älä sure, meillä lapset saa aamuisin kalsium-pillerin koska juovat niin huonosti maitoa, tuo mainittu poika ei huoli edes juustoa.[/QUOTE]

mä en ole itseasiassa antanut vielä oikeen muuta maitovalmistetta,juustoa on saanut maistaa kyllä mutta en oo mitenkään säännöllisesti antanut,täytyy ruveta koittamaan enemmän noita maitovalmisteita..oon ollu vähän ulapalla näitten maitotuotteiden kanssa että millon saa ruveta antamaan kun neuvolassa oma täti oli lomalla ja oli sijainen joka sanoi että vuoden iässä ruvetaan maistattelemaan maitotuotteita.

Yhteistyössä