Mikähän se olisi oikein ja kohtuullista? miten sinä toimisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tuosta aloituksesta on vähän vaikea päätellä mikä tilanne oikeasti on. Ottanut hieman alkomahoolia kun voi tarkoittaa montaa asiaa. esim. kahta siideriä. Ap tekee tietysti niin kuin parhaaksi näkee, mutta minulla ei ole ystäviä jotka voivat kysyä lapselle hoitopaikka, mutta itse eivät saa tulla ja tietävätkin sen vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Majoittaisin molemmat - jos kaverista on kyse !

ei tarvi kenenkää ottaa iteensä, mut meilä ei oo omakaan väki maistissa kotosalla niin en ymmärrä miks pitäis muidenkaan?

Ei miksikään pidä muidenkaan olla maistissa, ja se on teidän kodin juttu se.

Samoin.

Ehkä en ymmärtänyt tilannetta??

Jos minu kaveri kysyis ottanko lapsen yökylään kun hän lähtee ravintolaan niin totta kai ottaisin. Ja kyllä kavri voisi meillä ottaa pohjia ja minä varmaan ottaisin muutaman laisillisen seuraksi. Yöksi kaveri saisi tulla tottakai meille, aamulla se sais nukkua kun minä huolehdin muksut.

Kai se äitikin saa joskus raflassa käydä?

Mä en välttämättä ottais tuossa tilanteessa... Ihan kuulostaa hyväks käytöltä, tarvii lapselle hoitajan jotta ite pääsee menemään! Eri asia jos tuollaisesta sovitaan hyvissä ajoin etukäteen, eikä noin et ollaan jo maistissa :/

ei tarvi kenenkää ottaa iteensä, mut meilä ei oo omakaan väki maistissa kotosalla niin en ymmärrä miks pitäis muidenkaan?

En ollenkaan `ottanut itseeni` : en juo itseani koskaan humalaan. Mutta ystavieni eteen olen valmis tekemaan hyvinkin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äiti haluaa viihteelle ja hommaa lapselle hoitopaikan. Miksi sille äidille pitää saarnata, eikö äiti saa koskaan vaihtaa viihteelle?

Äiti voisi hommata lapselle hoitopaikan & viedä lapsen hoitoon ENNEN kun alkaa juomaan - ja hoitopaikankin tarpeesta olisi ihan fiksua ilmoittaa hieman pidemmällä varoitusajalla, mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:

Samoin.

Jos minu kaveri kysyis ottanko lapsen yökylään kun hän lähtee ravintolaan niin totta kai ottaisin. Ja kyllä kavri voisi meillä ottaa pohjia ja minä varmaan ottaisin muutaman laisillisen seuraksi. Yöksi kaveri saisi tulla tottakai meille, aamulla se sais nukkua kun minä huolehdin muksut.

Toimisin just talla tavalla !

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:

Samoin.

Peesi. Onko se nyt ihan hirveänkauheankamala juttu jos lapsi näkee äidin ottavan pari sidukkaa? Miten opitaan niitä paljon kaivattuja "eurooppalaisia alkoholinottotyylejä" jos alkosta tehdään salailtava, paheksuttu juttu? Ja kaikille idiooteille vielä: parista kyse, siis, ei ympäripäissään pörräämisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äiti haluaa viihteelle ja hommaa lapselle hoitopaikan. Miksi sille äidille pitää saarnata, eikö äiti saa koskaan vaihtaa viihteelle?

Äiti voisi hommata lapselle hoitopaikan & viedä lapsen hoitoon ENNEN kun alkaa juomaan - ja hoitopaikankin tarpeesta olisi ihan fiksua ilmoittaa hieman pidemmällä varoitusajalla, mun mielestä.

Erli hyi kamala kun on hieman maistellut lapsen läsnäollessa? Hyi kun ajattelikaan kysyä jos joku ottaisikin lapsen hoitoon kun hoksasi, että olis kiva sittenkin ottaa vähän enemmän ja lähteä kylille?

Ihmeen moni hyppisi vaan riemusta, jos maistissa oleva kaveri soittaisi iltakahdeksalta ja ilmottaisi tuovansa lapsensa teille hoitoon just nyt.

No, mä olen varmaan sitten tosi outo kun en juurikaan tuollaisesta tykkäisi, enkä siihen suostuisikaan. Onneksi mun kaveritkin on outoja: ne kysyy hoitopaikkaa etukäteen, vievät lapset hoitoon joskus alkuillasta jo, ja alkavat sitten vasta ottamaan :xmas:

No aikamoinen elin otsassa taitaisin olla jos mun kaverini kysyisi jo valmiiksi ottaneena että pääseekö lapsensa yöksi. :/
Kyllä varmaankin lapsen majottaisin mut en tosiaankaan osaa ajatella tommosta asiaa että "äiti vähän käy viihteellä, eihän siinä nyt mitään".. Taitaa viinahammasta kovasti pakottaa jos ei voi ensin hoitaa asianmukaista hoitoa omalle lapselleen!

En ollenkaan `ottanut itseeni` : en juo itseani koskaan humalaan. Mutta ystavieni eteen olen valmis tekemaan hyvinkin paljon.

nii näköjään oon miekin :| mietin vaan ett milloin on pakko pistää peli poikki ettei tää mee siihen ett soitellaan aina ja jo juomisen aloittaneena ja luotetaan ett kyll se 'Maura' lapsen hoitaa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja veras:
Erli hyi kamala kun on hieman maistellut lapsen läsnäollessa? Hyi kun ajattelikaan kysyä jos joku ottaisikin lapsen hoitoon kun hoksasi, että olis kiva sittenkin ottaa vähän enemmän ja lähteä kylille?

Kyllä mäkin siiderin tai kaksi voin ottaa lasteni läsnäollessa, mutta kun menen viihteelle, niin heille on hoitaja jo valmiina. Ja jos päätän lähteä ulos ihan ex tempore, niin mies jää kotiin lasten kanssa.

Ihmeen moni hyppisi vaan riemusta, jos maistissa oleva kaveri soittaisi iltakahdeksalta ja ilmottaisi tuovansa lapsensa teille hoitoon just nyt.

No, mä olen varmaan sitten tosi outo kun en juurikaan tuollaisesta tykkäisi, enkä siihen suostuisikaan. Onneksi mun kaveritkin on outoja: ne kysyy hoitopaikkaa etukäteen, vievät lapset hoitoon joskus alkuillasta jo, ja alkavat sitten vasta ottamaan :xmas:

kai miekin oon outo...ei ihan vakiolta tunnu tämmönen meininki :|

mä en ymmärrä sitä, että se tulee sitä humalassa tuomaan teille?? mites se onnistuu? Kyl mä ymmärrän jopa senkin että kun lapset nukkuu voi lasin viiniä juoda äitikin ja isä tehdä jo illalla pari miestä väkevämpää ja sit mennään nukkumaan. eikö se ole aika holtitonta kulkea sen lapsen kanssa, jos oma arviointikyky heittää ja lapsi näkee äitinsä "omituisena"?

Kyllä mäkin siiderin tai kaksi voin ottaa lasteni läsnäollessa, mutta kun menen viihteelle, niin heille on hoitaja jo valmiina. Ja jos päätän lähteä ulos ihan ex tempore, niin mies jää kotiin lasten kanssa.

Jeps. Sun mies on sitten ihan samassa roolissa kuin ap ystävälleen. :whistle:

Mä oon tehny samalla tavalla kuin ap ja se on mun mielestä ok.

Tietenkään tarkkaan tätä tilannetta en tiedä mutta mä oon joutunut sellaseen tilanteeseen jossa äiti on päissään pyytänyt lastenhoitoapua. Ja tiesin että tämä äiti kun vauhtiin pääsee, ei häntä pysäytä mikään. Eli lapsi hoitoon sit vaikka ihan oudolle tms. että itte pääsee baariin. Joten mä sitten otin lapsen hoitoon, lapsi oli ainakin turvassa eikä esim yksin kotona. Kyllähän siinä tuli sellanen fiilis että käytetään hyväksi mutta mä kuitenki ajattelin lapsen parasta siinä.

Tätä sattu useemman kerran, pariin kertaan käännytin tän äitin ovelta takasi kotiinsa nukkumaan kun tuli lastaan niin kurjassa kunnossa hakemaan ettei sellaselle lasta voinut antaa..

No tällä kaverilla nyt ei ollut miestä jäämässä kotiin lapsen kanssa, vai mitä??!! Kehtaat ittelles salla mutta toiselta kieltää, tekopyhä.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

ööö... isän velvollisuudet omia lapsiaan kohtaan on kuitenkin himpun verran erilaiset kun ap:n velvollisuudet kaverinsa lapsia kohtaan

En nyt välttämättä riemusta hyppis ja voisin olla vähän vastahakonenkin. Mutta jos muksun majaottaisin niin majottaisin äidinkin tai sanoisin ettei nyt käy.

Ymmärrän myös hyvin sen jos on ottanut pari lasillista niin saattaa menojalkaa ruveta vipattamaan vaikka niin ei ollut tarkoitus. Voihan sitä hyvältä kaverilta kysyä että onnistuisko hoito.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:

ööö... isän velvollisuudet omia lapsiaan kohtaan on kuitenkin himpun verran erilaiset kun ap:n velvollisuudet kaverinsa lapsia kohtaan

Jotta pitää olla aina valmiina hoitamaan lapsia jos äiskällä viinanhimo sattuu iskemään päälle kesken illan?

No nimenomaan! Mutta eihän siinä nyt ittessään mitään vikaa toki ole :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja nyt:
mä en ymmärrä sitä, että se tulee sitä humalassa tuomaan teille?? mites se onnistuu? Kyl mä ymmärrän jopa senkin että kun lapset nukkuu voi lasin viiniä juoda äitikin ja isä tehdä jo illalla pari miestä väkevämpää ja sit mennään nukkumaan. eikö se ole aika holtitonta kulkea sen lapsen kanssa, jos oma arviointikyky heittää ja lapsi näkee äitinsä "omituisena"?

ainakin sanoi että heillä on kuski, toivottavasti on näin :(

Yhteistyössä