Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mä oon tehny samalla tavalla kuin ap ja se on mun mielestä ok.
Tietenkään tarkkaan tätä tilannetta en tiedä mutta mä oon joutunut sellaseen tilanteeseen jossa äiti on päissään pyytänyt lastenhoitoapua. Ja tiesin että tämä äiti kun vauhtiin pääsee, ei häntä pysäytä mikään. Eli lapsi hoitoon sit vaikka ihan oudolle tms. että itte pääsee baariin. Joten mä sitten otin lapsen hoitoon, lapsi oli ainakin turvassa eikä esim yksin kotona. Kyllähän siinä tuli sellanen fiilis että käytetään hyväksi mutta mä kuitenki ajattelin lapsen parasta siinä.
Tätä sattu useemman kerran, pariin kertaan käännytin tän äitin ovelta takasi kotiinsa nukkumaan kun tuli lastaan niin kurjassa kunnossa hakemaan ettei sellaselle lasta voinut antaa..
tuliko raja vastaan missä vaiheessa ? loppuiko juomionen vai lapsi kasvoi omatoimiseksi?
Lopulta se juominen loppui kun hän sai apua ongelmiinsa. Mutta vuoden päivät sitä kesti ja mä hoidin tätä lasta tosi useesti.
Olihan se raskasta, mä itte kärsin sillon lapsettomuudesta ja sitten hoidin tätä lasta että äiskä pääsee ryyppään. Mutta en mä toisaalta siinä kauheesti vaihtoehtoja tilanteessa nähny. Se kuitenki joka kerta ku oli lähössä ryyppään, soitti mulle ja mä otin lapsen. Mä en ois voinu antaa ittelleen koskaan anteeks, jos oisin kieltäytynyt hoidosta ja tää äiti ois lapsen jättäny yksin tai epämääräiseen hoitoon ja jotain oiski lapselle sattunut. Mulla oli kuitenkin turvassa ja mäkin sain olla sitten rauhallisin mielin.
Ja se täytyy sanoo että mulla on tähän äitiin ja lapseen erityinen side että en ihan naapurin tätin lasta hoitanu..
Muoks. ja sen verran lisään vielä että mä en ois KOSKAAN ottanu tän lapsen äitiä yöksi, ei ollu lapsen silmille se kondis.. :/