Mikähän siinä on - siivouksesta ja ruuanlaitosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ihamieli

Aktiivinen jäsen
11.11.2006
5 505
1
36
Miksiköhän se siivous on niin vastenmielistä ja sitä lykkää aina vaan eteenpäin?! Tänään olin ajatellut siivota kunnolla, mutta mitä vielä, puhailtiin tytön kanssa keittiössä ja tehtiin salaatteja ja suunniteltiin gourmet-päivällistä siiheksi kun isi tulee kotiin. Ja ajattelin lykätä siivouksen huomiseksi (lykkäystä on harrastettu perjantaista lähtien)

älä lykkää tai joku ilmottaa tuohon Sillä siisti ohjelmaan.

Toisaalta olisi kiva saada hyviä vinkkejä ihan kädestä pitäen mutta kyllä olis omasta mielestä noloa jos joku meidät siihen ilmoittaisi..

Jaa-a, en tiedä, sillä minä rakastan siivoamista.Nytkin aamulla ensiksi siivosin ja sitten äsken leivoin ja laitoin ruuan kypsymään uuniin, sen jälkeen tiskit ja tasojen pyyhintä.

Otat vaan imurin kouraan, niin kyllä se siitä :)

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
älä lykkää tai joku ilmottaa tuohon Sillä siisti ohjelmaan.

Toisaalta olisi kiva saada hyviä vinkkejä ihan kädestä pitäen mutta kyllä olis omasta mielestä noloa jos joku meidät siihen ilmoittaisi..

No just miehen kanssa katsottiin sitä, ja todettiin, ettei meitä sentään taidettaisi sinne huolia.

Mä inhoan imurointia ja imuriin tarttuminen on todella vaikeaa, en tiedä mikä siinä on. Tiskaaminen on ihan sama juttu, mutta onneksi meillä on nykyään kone, joka tiskaa, sen täyttäminen on ihan helppoa. Niin ja lattioiden pesemistä inhoan myös.
Vaatteiden laitto koneeseen ja sieltä narulle on mulle kans ihan mieluisaa puuhaa.

Meillä jaettiin hommat: me kerätään lasten kanssa lelut ym, kerätään matot ja lähetään sitten ulos, ja mies sillävälin imuroi ja luuttuaa. Yhdessä ravistellaan matot ja tuodaan ne sisälle samalla kun tullaan kaikki sisään. On toiminut jo pari kuukautta, joka perjantai ollaan saatu siivottua!

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Jaa-a, en tiedä, sillä minä rakastan siivoamista.Nytkin aamulla ensiksi siivosin ja sitten äsken leivoin ja laitoin ruuan kypsymään uuniin, sen jälkeen tiskit ja tasojen pyyhintä.

Mitä sun lapset tekee sillä välin?

Meillä on jatkuvaa vaipanvaihtoa, ruuanlaittoa ja syöttämistä, pyykinpesua ja kaappiinlaittoa, ulospukemista ja ulkoilua, kun apua tarvii 4 alle kouluikäistä.

Meillä poika totes joku päivä kassajonossa suureen ääneen, kun jonkun TV-lehden kantta luki, et voi kun mekin päästäis tuohon sillä siisti - ohjelmaan! Eikä meillä siis ees oo koti mitenkään katastrofaalinen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä jaettiin hommat: me kerätään lasten kanssa lelut ym, kerätään matot ja lähetään sitten ulos, ja mies sillävälin imuroi ja luuttuaa. Yhdessä ravistellaan matot ja tuodaan ne sisälle samalla kun tullaan kaikki sisään. On toiminut jo pari kuukautta, joka perjantai ollaan saatu siivottua!

Meilläkin oli selvä jako silloin, kun olin töissä ja kävi siivooja: mies ja lapsi keräsivät lelut ja järjestelivät, minä laitoin keittiön ja kodinhoitohuoneen kuntoon, ja siivooja sitten imuroi, pesi lattiat, vessat ja pinnat jne. Se oli hyvin toimiva systeemi =) .

Nyt äitiyslomalla sitten nuo siivoojan hommat ovat vähän olleet minun heiniäni, ja tuntuu tökkivän. Nimiäsiäkin varten siivous tuntui isoimmalta urakalta, ja sen lykkäys meinasi aiheuttaa ongelmia aikatauluun :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:

Kiva kuulla että maailmasta löytyy ainakin yksi muu joka rakastaa siivoamista. En tajua mikä siinä on muka niin vastenmielistä? Sehän on ihanaa kun saa tehdä työtä jossa näkee samantien tulokset ja niistä pääsee vieläpä itse nauttmaan! Toki välillä laiskottaa ja tuntuu että ei jaksa, ja välillä voikin ottaa vähän iisimmin mutta yleensä se vaatii vain sen että aloittaa yhden homman että pääsee kunnolla vauhtiin, sitten ei malta lopettaakkaan.
=)

Siinä vaiheessa kun mä olin juuri noin lykännyt siivousta parisen viikkoa niin delegoin homman sukulaistytölle. Hän käy parin viikon välein siivoamassa kunnolla, mies imuroi sit joka toinen viikko ja mulle jää vessan pesu, pyykit ja tiskit. Tää on hyvä järjestely.

Ja yks vinkki on mp3-soitin. Tai semmosella varustettu puhelin. Lempimusaa vaan soimaan niin imurointi menee hetkessä. Tosin mulle kävi vaan niin et mietin "kolme biisiä kuunneltu, ja puolet kämpästä imuroitu..." :D

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ja yks vinkki on mp3-soitin. Tai semmosella varustettu puhelin. Lempimusaa vaan soimaan niin imurointi menee hetkessä. Tosin mulle kävi vaan niin et mietin "kolme biisiä kuunneltu, ja puolet kämpästä imuroitu..." :D

Minäkin käytin musiikkia silloin kun siivosin yksin, mutta nyt sitä kuitenkin haluaa kuulla jos vauvalla on hätä, tai jos 4-vuotiaalla on asiaa tai hätä (hän pesee kodinhoitohuoneen ja kylppärin silloin kun minä siivoan).

Mulla tuppaa käymään niin, että kun innostun jostain siivousjutusta, niin vähän ajan päästä homma lopahtaa. Esim. kaappien järjestely, ensin tyhjennän kaapin ja sitten alan järjestelemään ja lopulta joko suurin osa tavaroista jää pöydälle, kun päätän jatkaa myöhemmin tai sitten tungen ne tavarat taas takaisin sinne kaappiin ja se kaappi on taas ihan yhtä sotkuinen kuin aloitettaessa. No ehkä sieltä on muutama tavara siirtynyt muualle.
Mä siis olen kova innostumaan kaikesta, mutta innostus lopahtaa lyhyeen.

Hei te työssäkäyvät perheet: milloin teillä siivotaan?

Meillä ei ole tehty kunnon suursiivousta kuukausiin. Ei vain yksinkertaisesti ehditä. Arkisin on aika vähän illta-aikaa, kun kuopus menee nukkumaan jo puoli kahdeksan -kahdeksan aikaan. Ja viikonloppusin on muka aina jotain muuta. Ja periaatteesta en siivoa sunnuntaisin - siis en veisi mattoja ulos, voin kyllä imuroida.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei te työssäkäyvät perheet: milloin teillä siivotaan?

Meillä ei ole tehty kunnon suursiivousta kuukausiin. Ei vain yksinkertaisesti ehditä. Arkisin on aika vähän illta-aikaa, kun kuopus menee nukkumaan jo puoli kahdeksan -kahdeksan aikaan. Ja viikonloppusin on muka aina jotain muuta. Ja periaatteesta en siivoa sunnuntaisin - siis en veisi mattoja ulos, voin kyllä imuroida.

Meillä kävi siivooja silloin kun kävin töissä. Ja alkaa taas käydä jahka palaan töihin. Eli meillä tehtiin perusteellinen siivous joka toinen viikko tiistaina =)

mä tykkään kans siivota.tietenki joskus laiskottaa,mut näin yleensä en voi sietää ku kaikki on pitkin..ja mulla on sillee että jos en heti aamusta tee niin en tee sitte koko päivänä jos siis oon kotona.mut sit ku oon koulussa niin oon jo illalla yrittäny laittaa kaikki kuntoon niin ei oo sitte aamulla kaikki pitkin.

Yhteistyössä