Mikäköhän mua vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ripuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ripuli

Vieras
Mulla on sunnuntaista asti ollut melkein kellotarkkaa oireilua...

Aamulla ja aamupäivällä on suht normaali olo, puolilta päivin alkaa "höntti" olo, huonovointinen ja vatsa kipeä sekä huimaa välillä sekä röyhyttää, tätä jatkuu noin neljään jolloin vatsakivut voimistuu ja alkaa ilmavaivat jotka tosi pahanhajuisia, sitten tulee melkeen vesiripulia hirveiden kipujen saattelemana. Loppuilta samaa kipuilua, vessassa ravaamista ja karme väsymys. Yön saan nukuttua mutta seuraavana päivänä alkaa sama rumba...

Mulla on krooninen suolistosairaus mutta ei mulla koskaan tällästä oo ollu oireiden kanssa, tuo paha olo ja röyhtäily ihmetyttää...

Alkuperäinen kirjoittaja ripuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ehdotan:
Keliakia?
Laktoosi-intoleranssi?
Mahatauti?

Ei kai mahatauti näin kauaa kestäis?! Ja alkaisko keliakia tai laktoosi-intoleranssi tosta noin vaan, hetkessä?

Jaa miksei mahatauti voisi kestää, minulla on ainakin joskus ollut viikon ja ylikin.

Noiden muiden alkamisesta en tiedä. Mikä sairaus sulla on alla? Suolistosairaudet herkistävät muille suolistosairauksille.

Alkuperäinen kirjoittaja ripuli:
Keliakia?
Laktoosi-intoleranssi?
Mahatauti?

Ei kai mahatauti näin kauaa kestäis?! Ja alkaisko keliakia tai laktoosi-intoleranssi tosta noin vaan, hetkessä?

Jaa miksei mahatauti voisi kestää, minulla on ainakin joskus ollut viikon ja ylikin.

Noiden muiden alkamisesta en tiedä. Mikä sairaus sulla on alla? Suolistosairaudet herkistävät muille suolistosairauksille.

Haavanen paksusuolitulehdus mulla on. Kävin just verikokeissakin (lääkityksen takia varmistuskokeet) ja ne oli ainakin ihan ok.

Mitään normaalista poikkeavaa en oo syöny että siitä johtuis...

Alkuperäinen kirjoittaja Ehdotan:
Onko sulla sulfasalazinia tuohon tulehdukseen? Voiko tulla siitä?
Varmaan menisin lääkärille, jos noi oireet ei mene ohi viikonlopun aikana.

Mulla on ollu sama lääkitys jo melkein 5 vuotta ilman ongelmia... Ei oo kyllä tuota sinun mainitsemaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ehdotan:
Tuohon tautiin kuuluu pahenemisvaiheet, minkä varmasti jo tiesitkin. Eli lääkäriin mars, jos ei mene ohi, toivottavasti menee :)

Juu, tiedän, onhan niitä tullut käytyä läpi useampia muttei koskaan tämän tyyppistä:(

Yhteistyössä