Mikäköhän tuolle meidän vauvalle on tullut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tööt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tööt"

Vieras
Pidettiin siis meidän nyt 10 kuukautiselle tytölle unikoulu joulukuun alkupuolella ja tyttö oppi oikein mukavasti nukahtamaan itse omaan sänkyynsä ja öisin jos herää kesken unien niin on riittänyt, että käy laittamassa tutin suuhun ja peiton päälle niin on nukahtanut heti uudestaan.

Nyt kumminkin tällä viikolla on alkanut joka kerta sänkyyn laittaessa itkemään isoon ääneen ja nousee vaan pinnasängyssä seisomaan ja jää sinne pystyyn huutamaan. Monta kertaa täytyy käydä laittamassa takaisin makuulle, tutti suuhun ja peitto päälle. Öisinkin jos herää niin jää pitkäksi aikaa huutamaan. Viime yönä taisi mennä 20 minuuttia ennen uudelleen nukahtamista (kello oli vasta 3 yöllä).

Lisäksi ruoka maistuu todella huonosti ja syödessäkin tulee usein iso itku. Hampaita ei minun mielestä ole tulossa...

Onkohan tämä vain joku vaihe vai mikäköhän tytöllä on?

Mä epäilisin kuitenkin niitä hampaita, meillä ainakin kipuili ennen kuin mitään näkyi tai tuntui.

Ja/tai selittäviä tekijöitä voi olla eroahdistus ja ehkä lisääntyneen liikkumisen tulo öihin rauhattomuuden tunteena.

Just tuon takia minä olin liian laiska unikouluttamaan vauvaa, kun ei sitten koskaan voi olla varma milloin se itkee "aiheesta" (esim. kipu, sairaus) ja milloin on reilua vähän patistaa pärjäämään vähemmin palveluin.

Yhteistyössä