Nytkö kiinteät kehiin, vai mitäs meidän vauvalle keksittäis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :) Kiitos.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

:) Kiitos.

Vieras
Meidän pikkukakkonen (4,5kk) on nyt reilun viikon pitänyt aika metakkaa yöunille käydessään. Simahtaa kun imetän, mutta alkaa huutamaan n. 30 minsaa sängylle laskemisen jälkeen. Ja huutaa aika pitkälti täyttä kurkkua, kunnes tavalla tai toisella rauhoittuu. Enimmäkseen tyrkkäämällä tissin kerta toisensa jälkeen suuhun, mutta siitä tavasta yritämme päästä eroon.

Lisäksi yöuniin on tullut muutos. Ennen nukkui kerralla 3-7 tuntia putkeen ja söi yössä 1-3 kertaa jatkaen syötön jälkeen makoisia uniaan. Nyt on kolme yötä mennyt niin, että heräilee 30min - 2 tunnin välein ja saattaa ähistä öiseen aikaan pitkäänkin hereillä ennen kun jatkaa uniaan. Imetän joka kerta, kun herää, sillä ei rauhoitu muuten. Ja näkyy hänellä nälkäkin olevan.

Hampaita hänellä on kaksi ja varmaan lisää tulossa. Eräänä iltana annoimme nestemäistä Panadolia, mutta ei siitä järin apua ollut. Ehkä ei siis johdu hampaista?

Parina päivänä hän on maistellut perunaa, kerran mangososettakin. Yksi epäilykseni on, alkaako hän tarvita lisäruokaa ja siitä syystä varovaisesti alamme totuttautua kiinteisiin. Toistaiseksi ei apua, mutta tuskinpa muutama pottulusikallinen päivällä nautittuna ihan vielä yöuniin vaikuttaa ;)

En minä oikeastaan tiedä, mikä virallinen kysymykseni on. Ehkä vaan haluaisin kuulla muilta äitikollegoilta, kuinka te toimisitte? Ja onko tässä ylipäätään mitään hämminkiä, vai onko tämä vaan tällaista vauvojen elämää? Kyllä minä jaksan pomppia yöllä syöttämään niin monta kertaa kun on tarvis, mutta yhtään turhaa itkua en vauvalleni halua aiheuttaa, eli siksi mietin millä häntä auttaisi, mikäli häntä nyt joku vaivaa?

Alkuperäinen kirjoittaja mmg:
Meillä ruvettiin tuossa vaiheessa antamaan maissivelliä ja sillä saatiin yöhulinat rauhottumaan ja eka syöttö vasta aamuyölle.

Noita vellejä olen myös ajatellut.
Meillä tuo isompi sai aikanaan sellaista riisivellijauhetta, joka sotkettiin korvikkeeseen. Tälle pienemmälle olen jo ostanut kaappiin sellaisen valmiin tetran joka vain lämmitetään. Se riisivellijauhe kun näkyi olevan 5kk ja siitä ylöspäin.

Mietin vain, että kuinka paljon sitä uskaltaa aluksi tarjota ja voiko se lisätä vatsavaivoja? Alussa vauvani sai imetyksen lisäksi vähän Nannia ja minusta tuntui, että se ei välttämättä sopinut hänen vatsalleen.

Meillä neiti nyt reilun puoli vuotta, kiinteät aloteltiin reilu 5-kuisena, sitä ennen meillä oli yöt täyttä hulinaa ja sama meno tuntuu jatkuvan vaikka nyt 5 kertaa päivässä syökin. Nytkin tässä tunnin aikana varmaan 3 kertaa oon käyny uuestaan imettämässä uneen,niin että ei se vauveli välttämättä sitä nälkäänsä itkeskele, heistä kun ei aina ota selevää että mikä on! :D

Alkuperäinen kirjoittaja PömpeliPötsi:
Meillä neiti nyt reilun puoli vuotta, kiinteät aloteltiin reilu 5-kuisena, sitä ennen meillä oli yöt täyttä hulinaa ja sama meno tuntuu jatkuvan vaikka nyt 5 kertaa päivässä syökin. Nytkin tässä tunnin aikana varmaan 3 kertaa oon käyny uuestaan imettämässä uneen,niin että ei se vauveli välttämättä sitä nälkäänsä itkeskele, heistä kun ei aina ota selevää että mikä on! :D

No näin miekin olen vähän tuumannut, että ota nyt sitten mitään selvää tuosta pikkuisesta :D

Hän on päivisin erittäin iloinen ja tyytyväinen veikko, eikä nyt yölläkään mikään kaikkein pahin ärripurri. Se on vaan tuo nukkumaankäyminen, kun häntä risoo ja yöllä sitten hyppyyttää mikä milloinkin.

Sitä vaan aina ensimmäisenä ajattelee, että nyt on kyllä poloisella joku hätänä. Nälkä ja vilu ja hammaskipu ja ties sun mitä. Eihän hällä välttämättä mikään ole, mutta mikähän sitten itkettää ja valvottaa?

Meillä tuo neiti vähän väliä heräilee tarkistamaan että äiti on vieressä, viimeks varmaan 2-kuisena nukkunu yli 3h putkeen, (aivan eri maata kuin siskonsa joka nukkui pienestä pitäen yhdellä syötöllä..) Mutta uusien asioiden hoksaaminenkin vaikuttaa paljolti yöuniin, meilläkin monasti 3 aikaan yöllä hiissataan kontallaan ja hihkutaan. =)

Minä syöttelen yöllä istualtaan, kun en uskalla ottaa viereen nukkumaan... Jotenkin pelottaa, kun mies nytkähtelee välillä rajustikin unissaan ja isompi lapsi saattaa kömpiä viereen, eikä muista välttämättä unenpöpperössä varoa vauvaa. Enkä minä oikein osaisi makuultaan edes syöttää, kun olen niin tottunut töröttämään selkä vääränä istuallaan imettäessäni :)

hei aloittele maissi-vellillä, sitä voi lisätä nopeempaan tahtiin iltamaidon sekaan esim kun ihan kiinteitä. siitä alottelet sitten kun velli tuttu juttu, ni soseilla..eka esim se maissi kun jo vellistä tuttu, sit peruna jnejne

Yhteistyössä