mikkeliläisiä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan kiva paikka, viihdyn. "Kesäkaupunki", talvella hiljaisempaa ja paljon alueita joilla ei pärjää ilman omaa autoa kun julkiset kulkee harvoin. Kaupungin talous kyllä pahasti pyllyllään, joten juustohöylä viuhuu :/ Vielä kuitenkin perupalveluita saa ihan hyvin, tulevaisuudesta paha mennä arvuuttelemaan...

Viihdyn, koska kaupunki on pieni ja rauhallinen. Ihmiset ovat mukavia mm. kaupan kassoilla ja naapureina.
En viihdy, koska palveluja on vähänlaisesti, julkinen liikenne ei toimi ja ihmisiin on vaikea tutustua syvällisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Ihan kiva ja melko rauhallinen paikkahan tää on, riippuu missä asuu..
Välttämättä ihan hirveesti ei oo mitään tapahtumia

no missä ei kannata mikkelissä asua ja missä kannattaa?

Riippuu tietty millasta asuntoa etitte, omakotitaloa vai kerrostaloa, omaa, yksityiseltä vai kaupungilta.

Esim Peitsarin kerrostaloja en suosittele
Tuppurala ja laajalampikin on huonossa maineessa

Launialaa ja Lehmuskylää voin suositella, samoin Saksalaa

Mun lapsuudessa/nuoruudessa (80-90-l.) Mikkeli oli nykyiseen verrattuna toodella tylsä, kuiva pikkukaupunki, nyt ei entiseks tunnista. Ihan oikea kaupunki, hyviä kauppoja ja keskusta kehittynyt huimasti.
Sillon muinoin ainakin huonoina alueina pidettiin Tuppuralaa, Peitsaria ja Siekkilää, lähinnä niiden vuokra-kerrostaloalueita. Mukavia kaupunginosia on ainakin Lähemäki, Emola ja Pitkäjärvi, samoin Rantakylään on noussut huimasti uutta omakotitaloa ja alue vaikuttaa viihtyisältä.
Mutta, kerran Mikkelistä pois päässeenä, en koskaan muuttaisi takasin. Niin ahdistavaa siellä oli nuoruudessa... Lapsen isovanhempien takia pakotettu vierailemaan n.kerran kuussa, päänsärky alkaa päivää ennen lähtöä ja helpottaa vasta kotiin päästyä...

Heippa,

Minun mielestäni Mikkeli on aivan loistava paikka. Löytyy riittävästi mukavia kauppoja (esim. Pusa, Chriss), joista saa kivoja vaatteita. Kahvila & Terassikulttuuri on myös voimissaan, ja ihmiset tavallisia ja välittömiä. Tori on myös todella vilkas, ja 2 kertaa vuodessa on suuremmat markkinat.

Itse olen asunut lähemmäs 20 vuotta Launialassa, ja edellisen tavoin voin suositella sitä. Kuitenkin ainakin omakotitaloalueella vaihtuvuus on pientä, joten on aika tuurissaan, jos sieltä sattuu talon saamaan. Hyviä ovat myös uudet asuinalueet: Savisilta, Tupala, Visulahti (Huusharju). Nuo ovat ainakin lapsiperheille sopivia paikkoja :)

Jos omalta alaltani Mikkelistä töitä löytyisi, niin muuttaisin viivana takaisin! (joutunut asumaan 4 vuotta pääkaupunkiseudulla....

Minusta täällä on surkeat shoppailumahdollisuudet. Muutama kiva sisustuskauppa, mutta vaatteet ostan pääsääntöisesti muualta. Julkinen liikenne ei kuulema toimi (itse en käytä ) mutta muutoin ei valittamista. Paitsi nuo säästöt :kieh: kaupungin herrat törsää ja kaupungin työntekijät lomautetaan. Fiksua...
Päivähoitoihin on hurjat jonot, mutta kun ei ole liian ronkeli, hoitopaikka järjestyy kyllä.

Hyviä asuinalueita on Lähemäki, osa Launialasta, Rantakylä ja Emola. Itse en muuttaisi Visulahteen (vai Huusharjuko se nykyään on?), Tupalaan, Siekkilään, Tuppuralaan tai Peitsariin.

Uusimmat

Yhteistyössä