Miks aina milloin kenenkin viranomaisen kans pitää hakata päätä seinään!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kissansilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kissansilmä

Aktiivinen jäsen
10.06.2005
2 700
0
36
MÄ oon jälleen niiiiiiin |O . Käytiin pojan kans hammaslääkärillä joka totesi reiän ja pari alkavaa, kauhia syyttely etteikö me muka hoidettais lapsen hampaita, kysy pestäänkö -kyllä, aamuin-illoin. Jankkas syökö karkkia joka päivän ei-kun vain lauantaisin, sitten se jankkas, josko käy salaa ostamassa herkkuja - niin, poika on ekaluokkalainen, joka ei oikein pääse yksin ostoksille, kun menee yksin aamuisin kouluun (ilman rahaa) ja ip:stä se haetaan.. ei kun jankkas, jos se salaa syöpöttelee kotona, vaan kun ei se syöpöttele - sen tarvii aika vähän olla yksin, eikä meillä kaapit pullistele herkuista... mä sitten sanoin astmaluennoilta kuulemani, että kun menee säännöllisesti astmaan evohalerilla lääkkeet, että olen kuullut astmalääkkeiden aiheuttavan hampaiden reikiintymistä... jolloin se konahti ettei moisesta hammaslääkärinä ole kuullutkaan ja minä olin muka keksinyt sen |O pyysi tuomaan todisteen.... mä lähin kiukusta pihisten ja hommasin ihan netistä todisteet ja lähetin sille!!! Kuka äiti tahallaan reikiinnyttäisi lapsensa hampaat, mä en!Ja kuka keksii omasta päästään jonkun lääkkeen aiheuttavan reikiintymistä- ilmeisesti minä... vaikkakin googlettamallakin löytyy aiheesta... Siis mikä kumma on että aina saa jostain konahella asioidessaan??????

Alkuperäinen kirjoittaja eikös:
se koira älähdä, johon kalikko kolahtaa? miksi hermoistuit siis noin kovin?

Kyllä olisin minäkin hermostunut, jos joku hemmetin hammaslääkäri luulisi tietävänsä paremmin perheeni asioista kuin minä ja käytännössä syyttäisi valehtelijaksi.

No joo.. aikoinaan (ja tästä on sitten todellakin aikaa) kävin hammaslääkärillä ja minulla oli pari reikää. Sattumoisin olen myös diabeetikko ja niinpä hammaslääkäri heitti kunnon kuulustelun päälle että sitä vaan sokeria syödään. Minä pienenä tyttönä sitten silmät suurena ihmettelin että mistä sillä vippaa? Diabeetikko kun ei siihen aikaan saanut sokeria syödä.. Hemmo listasi kaikki ruuat mitä keksi "syöt muuten maksalaatikkoa -haa -siinä on siirappia" "no en, kun se tehdään keittiöllä erikseen mulle ilman siirappia" ja tätä rataa. Lopussa hihkaisi että "no leipää syöt ainakin ja sen valmistuksessa tarvitaan hippunen sokeria" (setä ei selvästi ollut selvillä siitä että hiivan kohottaessa taikinaa se sokerihippu "käy" pois) -tuumasin lähtiessäni että mietipä muuten että eikö mikään muu kuin sokeri aiheuta niitä reikiä -enkä koskaan suostunut sille lekurille enää. Mielenkiintoista.. Silloin kun olin taapero niin neuvolasta määrättiin lähes poikkeuksetta kaikille lapsille semmoista rautavalmistetta (nestemäistä) joka oli lähes pelkkää sokerilientä -vedettiin sittemmin pois markkinoilta kun todettiin että hampaat on täynnä reikiä jos sitä valmistetta vetelee.. Hampilekurit on ihan oma ihmislajinsa. Onneksi löysin hyvän yksityisen jolla on huumorintaju kohdallaan -taannoin totesi että "tiesitkös muuten että hammaslääkärikoulutukseen hyväksytään vain ne jotka reputtaa teurastajakoulutukseen pääsyssä..".. Että luottavaisin mielin.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja eikös:
se koira älähdä, johon kalikko kolahtaa? miksi hermoistuit siis noin kovin?

Miksikö hermostuin - ihan siksi että mun mielestä jokaisen hammaslääkärin pitäis olla ammattinsa tasalla ja tietää esim: kuinka hoidetaan astmaatikon tai jonkun muun, jolla on lääkitys joka vaikuttaa suun ja hampaiden kuntoon -hammashoito. Eikä, että aletaan asiattomasti syyttämään ja väitetään että kun hän ei tiedä, minä olen valehtelija. Mä en "kalahtas" enkä kilahtas, jos me ei oltais kaikkemme tehneet lapsen hampaiden eteen, sen hampaat pestään kahdesti päivässä, se ei napostele, syö vain sen 5-6 krt päivässä jne...

Meillä hampitarkastuksessa oli pari semmosta valkeeta läikkää, eli mikä kielii siitä että kiilteess äon vaurio. keskusteltiin sit siinä tätin kans aikamme ja tuli puhe että neiti käytti jonku aikaa säännöllisesti astmalääkkeitä ni sano jotta se selittääki asian ja hänen mielestään kun lääkäri kirjottaa astmalääkkeet ni pitäs samalla kertoo fluorin tarpeesta, meillä ei siis muute tarvii fluoria käyttää, oispas ollu kiva kun tämän asian ois saanu tietää sillon 2 vuotta sitten..

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
no ethän ole hammaslääkärille mikään tilivelvollinen. ei hän ole mikään hallituksen kyylä, jolle lastasi kasvatat! anna hyvä ihminen hammaslääkärin olla.

Antaisinkin, mutta kun lapsen hampaat on kuitenkin hoidettava, muuta kunnallista ei oo (kysytty siis jo on) ja yksityiseen ei oo varaa, pelkkä paikkaus onnistuisi mutta pojalle tarvitaan myös oikomishoitoa, joka taas on niin kallista yksityistä kautta, ettei rahat riitä.. siis pakko..

Mulla on tapana provosoitua hammaslääkärissä - en tiedä miksi. Jostain syystä otan kamalasti itseeni, jos reikä löytyy lapsen hampaasta. Minustakin aina tuntuu, että hammaslääkäri syyttää minua jne.

Tosiasiassa hammaslääkäri varmaan yrittää vaan kartoittaa syitä, mistä reikiintyminen voi johtua, jotta ongelma voidaan poistaa. Toisekseen hammaslääkäri on ihminen. Minä ainakin alan helposti sen verran ärhäkäksi, että ihme on jos ei siitä hammaslääkärikin vähän provosoidu...

Hyvä nyrkkisääntö näissä asioissa on kuitenkin se, että jos usein kokee tulevansa huonosti palvelluksi ja loukatuksi eri tilanteissa, niin on aika katsoa peiliin. Jokaiselle voi sattua joku huono palvelukokemus, mutta jos niitä alkaa jatkuvasti tulla, niin pitäisi pohtia, että onko omassa asenteessa tai käytöksessä korjaamisen varaa. Tai ymmärtääkö tahallaan väärin.

Tämä siis vain siksi, kun otsikko antaa ymmärtää, että sulla on näitä useinkin.

Lueskelin kerran neuvolassa odottaessa lehteä... sieltä sitten löytyi artikkeli jossa hammaslääkäri suositteli seuraavaa: imetys pitäisi lopettaa kun tulee ekat hampaat. Kertoi siinä sitten erinäisiä syitä,hammaslääkärin näkökulmasta tietenkin. Mainitsin neuvolan terkalle siitä että löysinpä tämmösen niin sanoi vaan et hammaslääkärit nyt välillä on semmosia -hmmmm- omanlaisia.
Olis sit kaikkien lasten imetys pitäny lopettaa 4kk ikäsenä kun hampaat tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Mulla on tapana provosoitua hammaslääkärissä - en tiedä miksi. Jostain syystä otan kamalasti itseeni, jos reikä löytyy lapsen hampaasta. Minustakin aina tuntuu, että hammaslääkäri syyttää minua jne.

Tosiasiassa hammaslääkäri varmaan yrittää vaan kartoittaa syitä, mistä reikiintyminen voi johtua, jotta ongelma voidaan poistaa. Toisekseen hammaslääkäri on ihminen. Minä ainakin alan helposti sen verran ärhäkäksi, että ihme on jos ei siitä hammaslääkärikin vähän provosoidu...

Hyvä nyrkkisääntö näissä asioissa on kuitenkin se, että jos usein kokee tulevansa huonosti palvelluksi ja loukatuksi eri tilanteissa, niin on aika katsoa peiliin. Jokaiselle voi sattua joku huono palvelukokemus, mutta jos niitä alkaa jatkuvasti tulla, niin pitäisi pohtia, että onko omassa asenteessa tai käytöksessä korjaamisen varaa. Tai ymmärtääkö tahallaan väärin.

Tämä siis vain siksi, kun otsikko antaa ymmärtää, että sulla on näitä useinkin.
Tän hammaslääkärin kanssa näitä kokemuksia on useammalla ja ei siis vain mulla. Ja se että useinkin mulla, no minkäs teet jos pidän puoliani esim: eskariope ei suostunut lääkitsemään astmaatikkoa joka tarvitsi Ventolineä tarvittaessa ahdistukseen - oisko pitänyt olla hiljaa? tai koulu ei meinannut järjestää koulukyytiä lapselle, joka ei voi ulkoilla yli -15 asteen pakkasessa ja meillä oli lääkärin lausunto kyydin tarpeellisuudesta jne.. oisko pitänyt antaa asian olla..?

Yhteistyössä