Miks ei tarjota kesätöitä :( ( SH-opiskelija)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pettynyt..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pettynyt..

Vieras
Minulla on harjoittelupaikassani 2 ohjaajaa, molemmat ovat antaneet suullista ja kirjallista erinomaista palautetta (ihmisten kanssa olemisesta, työnteosta, lääkelaskuista,).. Mutta.. minulle ei ole tajottu töitä. 2 muulle opiskelijalle on :/

Missähän vois vika olla?

Totta puhutte!! Otan itse puheeksi.. En ole ennen tehn yt opiskelijana töitä niin luulin että kysyvät niiltä kenet haluavat töihin... En edes tiiä onko muut itse kysynyt/ oonko niitä kysytty...

Ehkäpä he ovat ehtineet ensin kysyä ja ovat myös sitten saaneet. Kyllähän kesätöihin aika monesti kysytäänkin, varsinkin kyseisen paikan opiskeiljoilta. Vuosi ennen valmistumista olisin päässyt kahteen paikkaan kesätöihin, ja molemmista kysyttiin, ei tarvinnut edes itse kysyä. Ja kun valmistuin keväällä, multa kysyttiin että jatkatko kesäsijaisena ja siitä ehkä sitten eteenpäin.

Mutta jos olet kysynyt eikä sua ole huolittu, niin yksi asia mikä merkitsee hirveästi on henkilökemia. Mulla on ollut pari sellaista opiskelijaa, jotka olivat kyllä hyviä opiskelijoita ja päteviä, mutta en olisi jaksanut kumpaakaan heistä katsoa työn ulkopuolella.

En oo vielä kysynyt, mutta kysyn nyt :) Oon huomannut että siellä on kova pula joten toivottavasti saan ainakin keikkaa :)
Kiitos kaikille!!
Ehkäpä he ovat ehtineet ensin kysyä ja ovat myös sitten saaneet. Kyllähän kesätöihin aika monesti kysytäänkin, varsinkin kyseisen paikan opiskeiljoilta. Vuosi ennen valmistumista olisin päässyt kahteen paikkaan kesätöihin, ja molemmista kysyttiin, ei tarvinnut edes itse kysyä. Ja kun valmistuin keväällä, multa kysyttiin että jatkatko kesäsijaisena ja siitä ehkä sitten eteenpäin.

Mutta jos olet kysynyt eikä sua ole huolittu, niin yksi asia mikä merkitsee hirveästi on henkilökemia. Mulla on ollut pari sellaista opiskelijaa, jotka olivat kyllä hyviä opiskelijoita ja päteviä, mutta en olisi jaksanut kumpaakaan heistä katsoa työn ulkopuolella.

Vaikka et enää tuosta kyseisestä paikasta saisi töitä (jos he ovat ottaneet jo nuo kaksi muuta harjoittelijaa ja eivät tarvitse enempää), niin kannattaa kysyä muistakin lähiseudun terveyskeskuksista. Sairaanhoitajistahan on joissain paikoissa ihan pula ja uskoisin, että voit vielä saadakin kesätöitä.

sähän voisit pyytää suosittelijoiksi niitä jotka ovat antaneet sen positiivisen palautteen ..niin se autta helpommin saamaan työpaikan vaikka toisesta paikasta ..tsemppiä..

Ohjaajien esimiehen puheille vaan. Omassa työharjoittelupaikassa ainakaan ei paljon lh:t ja sh:t puutu tällaisiin asioihin. Sieltä se alkaa selviämään onko jo paikat täyttyneet. Monetkin alkaa jo alkuvuoden vaihteessa kyselemään ja ne täytetään melkeinpä sitä mukaa heti ne paikat.

Itse hain jo tammikuussa omaa kesätyöpaikkaa ja pomon mielestä en ollut yhtään liian aikaisessa.

Voe sentäs...mikä tässä nyt on menny vikaan? Ootko kenties ekaa kertaa töitä ettimässä eläissäs vai mitenkä? Annettiinko sulle tää harjottelupaikka tarjottimella?? Mä oon harjotteluissa kysyny tyyliin sopimusta kirjotettaessa, et mites jatko oisko mahiksia. Ihan vaan sen takia, et jos vastaus on joo, ni he tietävät et mä jään. Jos vastaus on et, tiesin hakea muuta. Ja aina oon saanu loppukesäks töitä harjottelupaikasta. Mut mä oonki ite aktiivinen :P

Tietysti ite pitää kysyä. Kyllähän monissa paikoissa pyydetään opiskelijoita jättämään puhelinnumeroa jne. että voi kysyä sijaiseksi, mutta kannattaa itse olla aktiivinen!

Itse etsin ensimmäisen kesätyöpaikan ja muistan että seuraavana keväänä sieltä osastonhoitaja soitti että kai tuut myös tänä kesänä töihin ja siitä se sitten lähtee kun saa luotua suhteita. Työt poikii töitä. Hoitoalalla se on vähän niin että kun jonnekkin teet keikkaa niin sieltä niitä töitä kyllä löytyy sitten jatkossakin kun oot sisälle päässyt.