miks elämä ei vois olla helpompaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öttismönkiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öttismönkiäinen

Vieras
Kokoajan jotain pientä, joka vie voimat. Aikasemmin oli lasten kitalakihalkiot, sit yhdellä lapsella dysfasia (esin autismidg) nyt yhdellä pojista on lukihäiriö ja ADHD.. Mä oon toipumassa vakavasta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja syvästä uupumuksesta, vasta sain astmadg, tytölläkin on sama.. ja nyt epäilen että tuolla kohta vuosikkaalla on myöskin astmaa. Mies paljon poissa kotoa työnsä takia ja sillä tapana alkaa tissuttelu harvoina vapaahetkinään (tarvii kyllä rentoutumiseta, mutta sit multa ja lapsilta ne hetket poissa) anopin kans ollut vähänväliä riitaa koko avioliittoajan, nyt tosin ollaan kohtuu hyvissä väleissä ku osaan joskus olla loukkaantumatta sen puheista. (viimeksi se suolia ja kuraa-juttu)
tähän päälle lasten koulukiusaamisia (tyttö muutti jopa pois sen takia seiska luokan jälkeen, poikaa aikoinaan kuristettiin) sukulaisten sairasteluita jne
Kaipais joskus helppoa, onnellista elämää.. hetkeä jolloin lapsetkin kaikki ois yhtäaikaa tyytyväisiä.. kaikki terveinä ja mieskin kotona. (ja rahaakaan ei ole liikaa)
Tää tämmönen vuodatus useamman huonosti nukutun yön jälkeen, ku lapsilla on kurkunpääntulehdusta ja yöt menee sit huolissaan ja heitä hoitaessa.. nuorinkin on alkanu sairastaan.. päivällä saa olla huolissaan että nuorin löytää jotain pientä suuhunsa ja tukehtuu, ja nyt ku ilmat on vihdoin lämmenneet ni jo alkaa ulko-ovi jäämään pojilta auki.. ja pihalla on pieni vesiallas, jonne tuonikäinen voi helposti hukkua.. mies lähti siskonpoikansa lakkiaisiin päivällä, ja tulee vasta maanantaina takasin.. eikä mulla oo autoa käytössä jos jotain tapahtuu.. onneksi sentäs ambulanssikuski on meillä majoittuneena jos noilla alkaa henkeä ahdistaan kovin pahasti (mulla se majoitusyritys)
mutta valitukset sikseen: hyvää alkavaa kesää kaikille :) tosin siellä etelässä kesä on tainnu olla jo pitkään

Alkuperäinen kirjoittaja nivea:
:hug: jaksamista sinulle,koeta nauttia auringosta ja kesästäkin vaikka varmasti vaikeaa on

Noi on pitkältä ajalta esim halkiot ja puhetrapiat, samoin koulukiusaamiset.. ei siis päivänpolttavia asioita (paitsi tuo kiusaaminen putkahtaa aina välillä esiin)
Toisaalta tuntuu väärältä valittaa, ku täällä monella koettu pahempaakin.

Teillä taitaa olla aika monta lasta ja vilskettä riittää? Varsinkin kun useampia lapsia, tuntuu varmaan usein siltä, että aina joku on sairaana tai muuten joku aiheuttaa huolta. Kyllä se siitä. Tuovat lapset sitten monin verroin iloakin huolten vastapainoksi. Voimia! Parempia päiviä tulee taas. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teillä taitaa olla aika monta lasta ja vilskettä riittää? Varsinkin kun useampia lapsia, tuntuu varmaan usein siltä, että aina joku on sairaana tai muuten joku aiheuttaa huolta. Kyllä se siitä. Tuovat lapset sitten monin verroin iloakin huolten vastapainoksi. Voimia! Parempia päiviä tulee taas. :)

9kpl noita on :) saas nähdä miten jaksan kesäloman ku kaikki kotona.. tuo jaksaminen on vielä hakusassa. esim äiti-lapsikerhossa tunti keskittymistä jutteluihin alko olla liikaa viikko sitten

Elämä helpottuu merkittävästi, kun kuopuskin menee kouluun. Yks kaks vaan huomaa, että kukaan ei pyörikään enää jaloissa eikä kotona välttämättä ole ketään muita. Pienten kanssa elämä on niin erilaista ja vaikka isojen lastenkin sairasteluista on tietysti huolissaan, niin ne sairastelut eivät vaadi vanhemmilta samanlaista huomiota kuin pienten lasten kohdalla. Yksi elämän helpottum,isen rajapyykki on se, kun nuorinkin lapsista ymmärtää örppätaudin iskiessa mennä itse vessaan, ottaa ämpärin ja oksentaa siististi siihen pytyllä istuessaan.

Jaksamisia sulle ja oikein hyvää alkanutta kesää sinne pohjoiseenkin :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Elämä helpottuu merkittävästi, kun kuopuskin menee kouluun. Yks kaks vaan huomaa, että kukaan ei pyörikään enää jaloissa eikä kotona välttämättä ole ketään muita. Pienten kanssa elämä on niin erilaista ja vaikka isojen lastenkin sairasteluista on tietysti huolissaan, niin ne sairastelut eivät vaadi vanhemmilta samanlaista huomiota kuin pienten lasten kohdalla. Yksi elämän helpottum,isen rajapyykki on se, kun nuorinkin lapsista ymmärtää örppätaudin iskiessa mennä itse vessaan, ottaa ämpärin ja oksentaa siististi siihen pytyllä istuessaan.

Enköhän mä sit 6vuoden päästä kehittele jonkun kriisin itselle siitä että talo onkin yhtä-äkkiä tyhjä :D tai ikäkriisin tai häröile muuten vaan
himputti, mulla alko tissi vuotaan maitoa :0

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
Elämä helpottuu
Enköhän mä sit 6vuoden päästä kehittele jonkun kriisin itselle siitä että talo onkin yhtä-äkkiä tyhjä :D tai ikäkriisin tai häröile muuten vaan
Mä lähdin siinä ikäkriisissä opiskelemaan toiselle alalle :) Pöperöpääksihän sitä tulee, jos yksikseen pyörii illat kotinurkissa :D

Voi tätä elämää. Ei kun :hug: sinne sulle ja jaksuja. Niinhän tuo Rocky Balboakin sanoi, että välillä tulee turpiin ja välillä on taas niin rauhallista, että. Itelläkin tässä vauhdissa lähtee kohta tukka päästä. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
Elämä helpottuu
Mä lähdin siinä ikäkriisissä opiskelemaan toiselle alalle :) Pöperöpääksihän sitä tulee, jos yksikseen pyörii illat kotinurkissa :D

No ammatinvaihdonhan mäkin tein jo :) mut onpa tässä aikaa kehitellä jotain uutta.. tai sit antaa pään pöperöityä kunnolla ja alkaa virallisesti kylähulluksi :D

Hmmm. Tämä tuntuu epäasialliselta lukea, kun toisella on 9 lasta... kertoa miten elämä helpottuu.

Voin vain kuvitella miten mieletön työmäärä on 9 lapsessa. Tehdä 100 kertaa enemmän töitä kuin yhden kanssa... (Toisen lapsen jälkeen työmäärä kolminkertaistui vähintään...)

Toivottavasti anopista on myös avuksi eikä vain suun soittajaksi. Ja toivottavasti myös kunta antoi kodinhoitajia jos olet uupunut.

Voimia! :hug: Toivottavasti todellakin pian tulee käänne helpompaan päin!

Meillä ei tuollaista ole, mutta muuten sattunut vähän ikäviä(?) juttuja viimeaikoina useampi niin että alkaa jo välillä pelottaa mitä seuraavaksi on edessä. :/

Yhteistyössä