Miks hiljaisuus-aika ei voi loppua kerrostaloissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Januliittus

Aktiivinen jäsen
19.12.2007
4 359
0
36
Jyväskylä
Joskus 9 aikaa aamulla vasta. Onko sen pakko olla just klo 7 vai onko se jopa vähemmänkin :o

Kuinkahan mones kerta tää on ku mä herään siihen että yläkerrassa aletaan imuroimaan 7-8 välillä ( tänään puol 8 aikaa ) ihan hirveällä kolinalla ja sit siirrellää vielä tavaroita lattiaa pitkin vetäen ku niitä vois ihan hyvin nostaa.. Lapset sentään saa nukutuksi vielä, mutta olishan se kerrankin kiva itsekin nukkua pitkään ku lapsetkin nukkuu ja mua olis niin väsyttäny..

Nuo kyseiset naapurit on todella mukavia mutta mä oon niin tyhmä etten uskalla heille asiasta mainita. Täytyy sit toivoo että tulevan vauvan unet ei häiriinny tuosta metelistä :snotty:

Anteeksi valitus, täällä kun ei sais turhasta valittaa :ashamed:

mene illalla ajoissa nukkumaan, niin jaksat herätä aamulla. Tai muuta omakotitaloon keskelle ei mitään. Niin ja äläkä missään nimessä opeta vauvastasi yhtä herkkäunista totuttamalla hänet hiljaisuuteen.

Mie syyllistyn tohon imurointiin TODELLA aikaseen aamulla, mutta mulla on syyni...
Meillä on kolme kania, jotka vapaana keittiössä yöt. Papanoita on siellä ja täällä ja karvaa niin että sekaan ei mahdu kävelemään. Laitan kuitenkin imurin melko pienelle imulle, enkä tahallani kolisuttele enkä paukuttele. Helposti noi karvat ja papanat lähtee pienemmälläkin imulla pois.
Kehtaankohan edes kertoa milloin aikasintaan olen jo imuroinut meillä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mene illalla ajoissa nukkumaan, niin jaksat herätä aamulla. Tai muuta omakotitaloon keskelle ei mitään. Niin ja äläkä missään nimessä opeta vauvastasi yhtä herkkäunista totuttamalla hänet hiljaisuuteen.

No kyllähän mä menenkin aikaisin nukkumaan, mut minkäs sille voi jos ei saa yöllä nukutuksi liitoskipujen takia.. Ja ei meillä ei ole lapsia koskaan opetettu hiljaisuuteen ja sen takia ne varmaan pystyy nukkumaankin niin hyvin metelissä =) Mutta silti, anteeksi kun mainitsin..

No mut ei se ole naapurin vika jos sulla on unettomuutta. Naapuri toimii täysin järjestyssääntöjen mukaan, etkä todellakaan voi mennä sanomaan hänelle mihin aikaan hän saa imuroida, jos tekee sen silloin, kun ei ole hiljaisuus. Hänellä on omat kiireensä ja menonsa ja ties vaikka olisi menossa töihin ja imuroi ennen sitä. Kerrostalossa kuuluu aina ääniä, ei sille voi mitään. Ne, jotka ei kestä normaaleja elämisen ääniä päiväaikaan, voivat muuttaa pois kerrostalosta.

Alkuperäinen kirjoittaja heliht:
Mie syyllistyn tohon imurointiin TODELLA aikaseen aamulla, mutta mulla on syyni...
Meillä on kolme kania, jotka vapaana keittiössä yöt. Papanoita on siellä ja täällä ja karvaa niin että sekaan ei mahdu kävelemään. Laitan kuitenkin imurin melko pienelle imulle, enkä tahallani kolisuttele enkä paukuttele. Helposti noi karvat ja papanat lähtee pienemmälläkin imulla pois.

No siis muahan ei haittaa jos imuroisivat mihin aikaa tahansa, mutta ku noilla on tapana kolistella pattereita ja seiniä minkä ehtii tuolla imurilla... En mäkään sillain imuroi että kaikki paikat kolisee :)

Miten se hiljaisuus muka voisi loppua klo 9 kun normaalia päivätyötä tekeväkin menee yleensä kahdeksaksi töihin? Ja miten te kerrostalossa asuvat suhtaudutte vuorotyötä tekeviin? Hehän tulevat yövuorosta usein kuuden jälkeen, laskevat vettä, vetävät vessaa jne...? Se kaikki on elämää!

Alkuperäinen kirjoittaja Januliittus:

No siis muahan ei haittaa jos imuroisivat mihin aikaa tahansa, mutta ku noilla on tapana kolistella pattereita ja seiniä minkä ehtii tuolla imurilla... En mäkään sillain imuroi että kaikki paikat kolisee :)

Sä et vain itse huomaa, mutta varmaan tulee alakertaan meteliä sinunkin siivouksistasi.

No mut ei se ole naapurin vika jos sulla on unettomuutta. Naapuri toimii täysin järjestyssääntöjen mukaan, etkä todellakaan voi mennä sanomaan hänelle mihin aikaan hän saa imuroida, jos tekee sen silloin, kun ei ole hiljaisuus. Hänellä on omat kiireensä ja menonsa ja ties vaikka olisi menossa töihin ja imuroi ennen sitä. Kerrostalossa kuuluu aina ääniä, ei sille voi mitään. Ne, jotka ei kestä normaaleja elämisen ääniä päiväaikaan, voivat muuttaa pois kerrostalosta.

No ei olekaan. Ja ne on kyllä aamusta iltaan kotona eikä käy töissä, joten aikaa olisi. Minä ajattelen sen verran naapureita etten ala kukonlaulun aikaa imuroimaan tai siirtelee tavaroita...
Ja joillakin ei ole mahdollisuutta muuttaa pois vaikka tahtoisi :kieh: Et uskokaan kuinka kyllästyny olen tähän kerrostalossa asumiseen, mutta kun ei pääse pois niin ei pääse..

Sä et vain itse huomaa, mutta varmaan tulee alakertaan meteliä sinunkin siivouksistasi.

=) Kyllä mä huomaan, koska meidän alakerrassa ei asu ketään ;)

Minä ajattelen sen verran naapureita etten ala kukonlaulun aikaa imuroimaan tai siirtelee tavaroita...

Mun mielestä 7-8 ei todellakaan ole mikään kukonlaulun aikaan...

Pelkkä imurointi ei minua niin haitannut kun kerrostalossa asuin, mutta se mattojen tamppaus! Kesälomalla kun piti pitää yöllä ikkunaa auki ja olisit saanut nukkua hiukan pidempään, niin eikös melkein joka aamu joku alkanut tampata mattoja joskus ennen kahdeksaa. :kieh: Se meinaan raikui, kun mattoteline oli neljän kerrostalon keskellä ja pihakin asfaltoitu. Silloin jo päätin että minun kotiini ei ikinä mattopiiskaa tule, ja se päätös on pitänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja !:

Minä ajattelen sen verran naapureita etten ala kukonlaulun aikaa imuroimaan tai siirtelee tavaroita...

Aina takerrutaan pieniin sanoihin, mutta tällaistahan täällä palstalla aina on. Väännetään asiasta kuin asiasta vaikka asia ei olis kovinkaan kummoinen.. Eihän tänne voi kirjoittaa mitään ku aina tulee sanomista :o jne jne jne...
Jotkut valittaa pienemmistäkin asioista ja nyt mulla sattui olee huono aamu huonosti nukutun yön takia ja teki mieli valittaa! Ei tuo meteli aina ärsytä, mut nyt sattui ärsyttää!!!!!!

Aina takerrutaan pieniin sanoihin, mutta tällaistahan täällä palstalla aina on. Väännetään asiasta kuin asiasta vaikka asia ei olis kovinkaan kummoinen.. Eihän tänne voi kirjoittaa mitään ku aina tulee sanomista :o jne jne jne...
Jotkut valittaa pienemmistäkin asioista ja nyt mulla sattui olee huono aamu huonosti nukutun yön takia ja teki mieli valittaa! Ei tuo meteli aina ärsytä, mut nyt sattui ärsyttää!!!!!!

Kyllä se saa välillä ärsyttää, etenkin jos on nukkunut huonosti ja on kipuja ja ja ja.. Silloin voin hyvinkin pienet asita v*tuttaa niin kovaa, että itku meinaa päästä. :hug:

No eiköhän tuo ollut aika oleellinen asia tässä tapauksessasi!!! Että liian aikaisin aloittavat imuroinnit 7-8 aikaan. Kuka tässä on tästä asiasta vääntänyt muut kuin sinä? Sinähän tämän aloituksen teit. Ja saatkin toki sen tehdä. Yleensä siihen jollain tavalla kommentoidaan. Tai jotain asiasta sanotaan. Tai siis asiahan ei tosiaan ollut kummoinen, siksi ihmeettelinkin miksi et jo deletoinut sitä.

Mene paasaamaan sille naapurille tuolla raivolla, eiköhän imuroinnit vähäksi aikaa keskeytetä leidin nukkumisaikaan. Mulla on ihan loistava aamu, heräsin 4.50 ja fiilis on mahtava.

No eiköhän tuo ollut aika oleellinen asia tässä tapauksessasi!!! Että liian aikaisin aloittavat imuroinnit 7-8 aikaan. Kuka tässä on tästä asiasta vääntänyt muut kuin sinä? Sinähän tämän aloituksen teit. Ja saatkin toki sen tehdä. Yleensä siihen jollain tavalla kommentoidaan. Tai jotain asiasta sanotaan. Tai siis asiahan ei tosiaan ollut kummoinen, siksi ihmeettelinkin miksi et jo deletoinut sitä.

Mene paasaamaan sille naapurille tuolla raivolla, eiköhän imuroinnit vähäksi aikaa keskeytetä leidin nukkumisaikaan. Mulla on ihan loistava aamu, heräsin 4.50 ja fiilis on mahtava.

Nyt lähinnä tarkoitin sitä kun sanoit että 7-8 aikaa ei ole kukonlaulun aikaa. Jos sanotaan jokin asia hiukankin väärin niin siihen takerrutaan. Joo ei ole kukonlaulun aikaan, mutta en parempaakaan siihen keksinyt. Ja en mene paasaamaan naapurille koska ovat todella mukavia ihmisiä.. Nyt mulla on ihan hyvä mieli ku saanu kunnolla herättyä, mutta ei se tuossa aikaisemmin paljon naurattanu. Ja ihan hyvä että sulla on mahtava fiilis vaikka tuohon aikaan olet ylös noussut :flower:

Yhteistyössä