Miks ihmiset ottaa äitiyspakkauksen jos ne ei sitte käytä niitä tuotteita mitä siellä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyy hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyy hän

Vieras
Kirpparit on täynnä käyttämättömiä äp kestovaippoja, sisävaatteita ja toppahaalareita. Mikä järki on ottaa koko pakkausta jos ei kerran sitten käytä niitä?

Ei niitä välttämättä ehdi kaikkea käyttää, kun ainakin monet mun tietämät äidit ovat lapsistaan niin huumassa, että ostavat hirveän kasan myös muita vaatteita (kuten minäkin) joten mullakin jäi käyttämättä aika moni vaate. Ja ulkopukukin näyttää käyttämättömältä, kun eihän se vaunuissa miksikään mennyt.

et se niitten hypistely on ihanaa... Tai sitten ovat laskeneet et niillä vaatteilla jotka ottavat käyttöön on suurempi rahallinen arvo ku sillä 140e:lla jonka voi ottaa rahana...

Meillä vm.09 äp, kaikkia muita käytettiin paitsi kestovaippoja ja sitä oloasua...

Esikoisen kohdalla ei voi etukäteen tietää, mitä tulee käyttämään ja mitä ei. Mua ei ärsyttänyt mikään pakkauksessa, mutta niin vaan jäi suurin osa vaatteista epäkäytännöllisyytensä vuoksi käyttämättä. Kestoilu ei ollutkaan meidän juttu, joten kestoja ei tarvittu. Tokakertalaisen sen sijaan luulisi jo tietävän paremmin. Meillä otettiinkin pakkus vain ensimmäiselle ja muilla kerroilla rahana.

Koska monet käyttävät sieltä vain osaa tuotteita, joku ei kestoile lainkaan, toisen vauvalle se toppahaalari on parahultainen juhannuksen kieppeissä, kolmas ei vaan satu tykkäämään juuri siitä sisävaatekerrasta. Syitä on monia. Joku on täällä palstalla kertonut saaneensa enemmän rahaa kuin mitä itse pakkauksen vaihtoehtona saa myymällä tavarat erikseen.

Ei niitä välttämättä ehdi kaikkea käyttää, kun ainakin monet mun tietämät äidit ovat lapsistaan niin huumassa, että ostavat hirveän kasan myös muita vaatteita (kuten minäkin) joten mullakin jäi käyttämättä aika moni vaate. Ja ulkopukukin näyttää käyttämättömältä, kun eihän se vaunuissa miksikään mennyt.

Kyllä niitä paljon roikkuu kirpparilla ja lapussa lukee "käyttämätön". ja vaikka käytetty haalari näyttääs ulospäin uudelta nii sisävuoresta näkee onko sitä käytetty. Aika jännä että siitä hirveästä kasasta vauvanvaatteita jää sitte käyttämättä just ne äp vaatteet...

No meilä jäi ainakin haalari käyttämättä. Poika syntyi viime helmikuussa, eli ihan liia iso oli. Nyt ei riitä lahkeissa pituus.
Ja se hattu ei todellakaam ,ahtunu päähäntänä talvena..

Monelle käy noin! Huumassa ostetaan vaatteita ja osa jääki käyttämättä...

Meillä kans se haalari on ihan ku uus. Tänä talvena tartti vettäpitävän ja kestävämmän haalarin niin yhen talven se oli käytössä vain... Ja mihinkäs se vaunuissa kuluis

[QUOTE="mamm";22921420]senkin vielä ymmärrän, mutta en sitä kuinka täällä haukutaan kun ne on niin kamalia ja tyttö-/poikamaisia eikä istu jne.. ja silti on se otettu[/QUOTE]

Juu no en mäkään ymmärrä sitä haukkumista. Ku ilmaiseksi saadaan ja HUOM verorahoilla maksettua juttua!

Hih, mie en oo ostanut tulokkaalle yhtikäs mitään, kun en ole uskaltanut, joten tuleva äitiyspakkaus tulee todella tarpeeseen, lisäksi innokkaana odotan että pääsen tutustumaan kestovaippa infokirjaseen (joka muistaakseni tuli pakkauksen mukana) ja kokeilemaan käytännössä niitä kestovaippoja. Olisipa pakkauksessa lisänä kuukuppi, niin oispa kyllä aika bueno...

aivan samaa mietin kun iltatähti syntyi vajaat 2v. sitten. Paljon on maailma tässäkin suhteessa muuttunut reilussa 10 vuodessa enkä todellakaan sano että parempaan suuntaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22921495:
Mä mietin samaa.

Suurin osa sen ottaa, edelleen, mutta kilvan haukutaan, parjataan, on niin vääränlaisia, käsittämättömiä kokoja, hyi mitä värejä, kamalia, köyhälistön leima, ei kehtaa pitää......

????

Juu mäkin tiedän muutaman jotka "ei kehtaa" käyttää äp haalaria kun se on ilmaiseksi saatu, pitää ostaa 100e kosteussuojattu haalari vaunuissa makaavalle vauvalle että ihmiset ymmärtää ettei oo rahasta kii. Mitä väreihin tulee, niin en mäkään kyllä kaikkien vuosien äp haalareista tykkää, kuosista siis, mutta jos on omalle kohdalle osunu just sen vuoden pakkaus jossa ei oo mieleisiä vaatteita nii en oo ottanu koko pakkausta. Viimeksi itse otin 09 pakkauksen ja tykkään, kaikkia vaatteita on käytetty. Haalari on mun mielestä yks kauneimpia mitä on ollu.

Esikoista odottaessani mulla oli tosi paljon vaikeuksia tehdä päätös, otanko pakkauksen vai en. Lueskelin sitten ihmisten mielipiteitä keskustelupalstoilta ja päätin, että kokeilen nyt, kun kuitenkin niin moni on kehunut. Noh, se oli väärä päätös. Tokalle en todellakaan ota pakkausta.

Käytin mä silti osaa niistä vaatteista, mutta kyllä iso pino jäi käyttämättä ihan vaan sen takia, että saatiin isovanhemmilta lahjaksi aivan ihania vaatteita, joita tietenkin käytettiin mielummin kuin niitä äitiyspakkauksen huonolaatuisia.

Jaa-a, pirun hyvä kysymys miks se otetaan ja sit naristaan kun mikään ei ole hyvää ja käytettävää...

Itse sen otin ja kyllä niitä vaatteita käytettiinkin/käytetään edelleen äp:n haalaria, mulla ei oo mitään tarvetta tuhlata satasia vaatteisiin jotka ei kuitenkaan kauaa ole käytössä ja haalari kun haalari, kunhan lapsi pysyy lämpösenä...

Monet ottaa sen koska sehän on ilmainen, ja sitten samasta syystä sitten häpeää käyttää niitä vaatteita, vaan vie kirpparille. Anoppini esim suuttui kun sanoin ettei oteta pakkausta, kun ei tarvita sitä. Oli hyvin tuohtunut asiasta.

Otin pakkauksen, koska se oli ihanin mitä on ikinäkoskaan mikään äp on ollut. Kuitenkin pakkauksessa oli jotain joista en tykännyt esim makuupussi, muutama vaate, ruokalappu jotka möin kirpparilla käyttämättöminä ja sain hyvällä rahalla myytyä ne heti pois. Kuitenkin olen ihan tyytyväinen että otin sen pakkauksen esikoiselle, sillä usea tavara siirtyy mahdolliselle seuraavalle lapselle sillä tuskin pakkausta enää otan, sillä en usko tekeväni kahdella kylpymittarilla esim mitään ja vaatteita on esikoisen jäljiltäkin ihan riittävästi.

Mulla on sitten varmaan vaan pirun huono maku, kun pakkausta pöyhiessäni olen molemmilla kerroilla huokaillut useaan kertaan että voooooi kun ihana =) Tosin saatan tehdä niin ihan niitten pelkkien valkoisten puolipotkareidenkin kohdalla, ehkä se johtuu siitä koosta :D

Itse en ole ostanut juurikaan lapsilleni vauvaiän vaatteita, niitä on tullut sukulaisilta ihan riittämiin. Mutta oon sellanen tunnepöhkökin vielä että ajattelen lapsieni haluavan joskus oman äp-makuupussinsa esimerkiksi... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;22921711:
Ei voinut esikoista odotellessa tietää miten epäkäytännöllisiä potkuhousut on, karsean keltaisia sisävaatteita voi ollakaan tai kuinka ne kestovaipat ei ole mitään kestovaippojen porcheja vaan ennemminkin ladoja....

Mun mielestä kaikkein käytännöllisin asu vauvalle on body ja potkarit enkä paljon muuta vauvalla käytäkään. Niiden lisäksi kokopotkupukuja. Musta epäkäytännöllisiä on erilliset paidat ja housut kun paita on aina korvissa kun vauvaa kantaa. Niistä kestovaipoista oon kyllä samaa mieltä, mun mielestä ne pitäis vaihtaa johonki vähä parempaan versioon. Varmasti monella kestoilu jää kokonaan jos ensivaikutelma tulee noiden äp kestojen perusteella.

Meillä jäi muutama vaate kokonaan käyttämättä ihan siksi, että olivat niin hankalan mallisia. Collegepuvussa oli tosi kapea kaula-aukko, niin että oli hankala käyttää ja kahdet housut jäivät käyttämättä kun olivat niin lyhyttä ja leveää mallia, etteivät oikein koskaan olleet sopivat. Toppahaalari jää monella käyttämättä ihan siksi, ettei ole sopiva talviaikaan. Ja tosiaan kaikki eivät halua käyttää kestovaippoja. Me oltiin muka fiksuja esikoisen odottajia, eikä ostettu kuin kolme 56- kokoista bodya ja kahdet puolipotkuhousut. Nimenomaan ajateltiin, että kun siinä pakkauksessa on paljon hyviä vaatteita. Sukulaiset yllätti ja lähettivät valtavia laatikollisia vaatteita vauvalle, joten vaatteita oli ihan älyttömän paljon. Kaikkia ei mitenkään ehtinyt käyttää ja toisaalta kaikki ei miellyttänyt omaa silmää, joten joitain jätettiin ihan tarkoituksellisesti käyttämättä ja annettiin myöhemmin eteen päin.

Yhteistyössä