Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja chef:Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:Alkuperäinen kirjoittaja chef:Itseasiassa on koiria jotka nimenomaan viihtyvät ulkona ja jos vaikka ihminen haluaa koiran, mutta on niille pahasti allerginen niin aika kätevää mielestäni on siinä kohtaa ottaa ulkokoira.
Kerran päivässä lenkki riittää tarhakoiralle yleensä ihan kivasti, mutta toki soisin sille koiralle sinne tarhaan kaverin, koska laumaeläimestä kuitenkin kyse.
Meidän toinen koira valitsisi varmaan ulkona asumisen jos voisi, mutta tuo toinen kuolisi varmaan viikossa suruun jos sen pihalle pistäis.
Mutta mitä järkeä on ottaa koira sinne häkkiin haukkumaan ohikulkijoille, jos ei kerta itse voi sen kanssa touhuta allergian vuoksi? Mitä iloa siitä koirasta silloin perheelle on? Ikkunastako sitä katsellaan?
Häkillä ilmeisesti tarkoitat ensinnäkin tarhaa...ja toisekseen, meidän kumpikaan koira ei sano sanaakaan ovat ne sitten häkissä/tarhassa tai aidatulla pihalla ja meilläpäin nuo haukkuvat ulkokoirat ovat muutoinkin aika harvassa, vaikka ulkokoiria täällä näkyy olevan.
Eli ensinnäkään eivät ne yleensä siellä hauku ja toisekseen, kyllä allerginen ihminen voi koiraa lenkittää ja kouluttaa, mutta samassa huushollissa asuminen voi tuottaa ongelmia.
Eli ei tarvitse olla lasi välissä jotta voi koiraa katsella.
Ja jos isä on koiralle allerginen niin ei se tarkoita sitä että myös äiti ja 5 lasta olisivat.
näinpä.ja kyllä koiran kuuluukin ilmoittaa ohimenevistä ja pihaantulevista ihmisistä.
Ei mun mielestä. Esimerkkinä nyt tuo meidän naapurin koira. On siis omakotitalo, jonka pihan perällä koira asustaa "tarhassaan".. Aitaa ei tähän meidän pihalle ole, joten koira menee ihan sekaisin kun mennään tuohon meidän hiekkikselle. Haukkuu KOKO AJAN ja hyppii verkkoaitaa vasten. Onko tuo sit ihan normaalia käyttäytymistä pihakoiralta? Ymmärrän metsästyskoirat, joiden kanssa käydään siellä metsällä ja touhataan ja koulutetaan mutta entäs ne koirat joiden elämä tosiaan on vaan siellä tarhan sisällä? Sitä mä en ymmärrä, vaikka isäntä kuinka ois koiraa perheeseen tahtonu.