Miks jotkut idiootit pitää vauvoilla toppavaatteet sisällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"heta"

Vieras
Miks te jotkut ette riisu vauvalta ulkovaatteita, kun meette lämpimään kauppaan? Monesti vauvoilla viel useampi vaatekerros päällekäin. Ei se nyt varmaan siellä kaupassa jäädy, jos vähän aukoo vetoketjuja, ottaa päällimmäiset hanskat ja villasukat pois, ehkä jopa ottaa päälimmäisen haalarin pois. Jotkut vaan ihmettelee, et miks hänen vauvansa huutaa aina kaupassa ja koskaan ei voi käydä missään ku se hävettää. No miksköhän huutaa niin... :) Sori mut ärsyttää vaan.

Koska siinä on iso työ riisua ja pukea ne takaisin. Riittää, että ottaa myssyn pois ja avaa vähän haalaria. Vauvan lämmönvaihto tapahtuu suurimmalta osalta pään kautta.

samaa olen miettinyt samoin kun kerran näin noin 6kk ikäisen lapsen jolla oli vaa huppu päässä ku oli menossa autoon oli 20- pakkasta.ei liitynyt tähän mutta tää olin päin vastainen ite tykkään riisua lapsen ennen kuin tuskaatuu :)

Meillä on vähän kevyempi haalari kauppareissulla, joten aina ei jakseta riisua sitä. Kun kaupassa ollaan ehkä max. vartti eikä meidän vauva huuda siellä, eli tuskin kovin kuuma on. Joskus otetaan pipo ja hanskat pois, sekä avataan haalaria, jos ollaan jossain prismassa missä menee vähän kauemmin.

Meillä vauvat ovat pääsääntöisesti nukahtaneet automatkalla kauppaan, joten olen antanut nukkua, enkä ala herättelemään toista repimällä vaatteita päältä. Toki sitten kun vauva herää, niin päällikerroksia voi kuoria, mutta miksi herättää tyytyväisenä nukkuvaa vauvaa kesken unien?? Ehkä meitäkin on joku katsonut vinoon, että miksi kiusaavat vauvaansa...

En riisu jos vauva nukkuu, tai tehdään vaan pikapyrähdys kaupassa. Siinä on aika kova homma siinä pukemisessa ja riisumisessa nääs, en mä itsekkään itseäni riisu jos viivyn kaupassa max 15 minuuttia.

Otahan meidän pikkujätkältä rukkaset tai pipo pois kaupassa, niin saat tiukan vasemman suoran silmääsi:D Taapero on päättänyt, että jos hänet on kerran puettu näihin asusteisiin kauppaan, niin niistähän ei hevillä luovuta! Kuviot menevät pahasti sekaisin, joten me äitinä ja isinä kestämme paremmin teidän ahdistuneiden mammojen tuijotukset.

Meillä oli huonosti nukkuva vauva ja muutenkin huonosti muualla kuin sylissä viihtyvä vauva, joten en alkanut herättämään vaatteiden riisumista varten. Siitä kun olisi seurannut sitä huutoa. Avasin vain haalaria, lakki pois jne.

Kyllähän kotonakin vauva nukkui peitto päällä eikä vain sisävaatteissa, ei paikallaan makoillessa niin kuuma tule, vaikka olisi jaloissa ja käsittä jotain lämpimämpää. Yritin käydä kaupassa sen verran nopeasti, ettei ehdi tulemaan kuuma.

No isoissa kauppakeskuksissa riisun. Ne on ihan eri lämpimiäkin, mutten millään ruokakauppa käynnillä riisu. Mä en jää ruokakauppaan asumaan vaan kerään tavarat ja siinä ei kyllä ennätä kuuma tulla, siellä on meinaan paljon viileempää, kun kauppakeskuksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiduttajaäiti;29513859:
Kiva jos jonkun vauvalla on niin hyvät unenlahjat, että voi riisua haalarinkin nukkuvana ilman huutoa :)

Itseasiassa meidän vauvalla on just niin hyvät unenlahjat :) Joskus herää, mut pysyy tyytyväisenä. Se puolestaan herää tosi äkäsenä, jossei jotain vaatetta riisu pois. Iteltänikin yleensä aukasen takin vetoketjun, pidemällä reissulla otan koko takin pois.

Meillä saattoi lapsi suuttua, jos otti jotain pois, että parempi vaan pitää ne vaatteet päällä. Toisekseen mun lapset eivät ole kuumissaa huutaneet koskaan kaupassa, kun ei ne kauppareissut niin kauaa kestä. En minä itsekään riisu kaupassa kuin hanskat ja hatun pois, jos sellaiset on.

mä oon aina osannut laskee, että nyt meen kauppaan, ja vauvaa ei tarvii pukea kuin naparetkelle, ja kun niin ajattelee, ei tarvii kuluttaa aikaa siihen vauvan riisumiseen. auto kotipihalle lämpeemään siks aikaa, kun pukee vauva, ja sitttne lämpimään autoon, ja kauppa aikana se auto ei ennätä jäähtyä niin paljon, että paleltus, vaikka ei ole eskimoksi puettukaan

[QUOTE="heta";29513972]Itseasiassa meidän vauvalla on just niin hyvät unenlahjat :) Joskus herää, mut pysyy tyytyväisenä. Se puolestaan herää tosi äkäsenä, jossei jotain vaatetta riisu pois. Iteltänikin yleensä aukasen takin vetoketjun, pidemällä reissulla otan koko takin pois.[/QUOTE]

Joo, arvasin jo sun ekasta viestistä, että nyt on asialla kaikkitietävistä ihmisistä kaikkitietävin: yhden vauvan äiti :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kiduttajaäiti;29514261:
Joo, arvasin jo sun ekasta viestistä, että nyt on asialla kaikkitietävistä ihmisistä kaikkitietävin: yhden vauvan äiti :)

:)

Kyse on nyt lähinnä siitä, että miks vauvan annetaan huutaa kaupassa, kun yhtä hyvin vois helpottaa sen oloa helpolla jutulla. Vähän kuin antais huutaa, vaikka ois sairas nälkä. Tietenki vauvat on erilaisia, joillaki on aina kylmä vaikka kuinka paljon pukis päälle.

Jos ei muuta kuin käydä nopeasti niin ei tule vauvalla kovin kuuma niin nopeasti. Jos taas käydään pidemmin kärryt täyttämässä niin availen haalaria ja otan pipon pois. Kovin lämmin ei meidän lähikaupassa ainakaan ole, että salamana alkaisi hikoilemaan kun astutaan sisään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiduttajaäiti;29514261:

Montas vauvaa sitä pitää olla, että osaa olla hyvä äiti? :confused:

Minäkin JO yhden lapsen äitinä osasin kauppaan mennessä riisua enimmät hynttyyt päältä, vauvan niskaa kokeilemallahan tuntee onko pienellä hiki tai turhan lämmin.
Ja joo, meidänkin vauva omasi niin hyvät unenlahjat, että hänet pystyi riisumaan herättämättä.

Montas vauvaa sitä pitää olla, että osaa olla hyvä äiti? :confused:

Minäkin JO yhden lapsen äitinä osasin kauppaan mennessä riisua enimmät hynttyyt päältä, vauvan niskaa kokeilemallahan tuntee onko pienellä hiki tai turhan lämmin.
Ja joo, meidänkin vauva omasi niin hyvät unenlahjat, että hänet pystyi riisumaan herättämättä.

sulta ainakin meni pointti ohi niin että hurahti..

[QUOTE="heta";29518381]:)

Kyse on nyt lähinnä siitä, että miks vauvan annetaan huutaa kaupassa, kun yhtä hyvin vois helpottaa sen oloa helpolla jutulla. Vähän kuin antais huutaa, vaikka ois sairas nälkä. Tietenki vauvat on erilaisia, joillaki on aina kylmä vaikka kuinka paljon pukis päälle.[/QUOTE]

Mutta kun se vauva ei huuda, kun se pää on otettu paljaaksi ja vähän avattu haalaria. Siitä se kyllä rupeaisi huutamaan, kun nostettaisiin vaunuista ulos riisuttavaksi.

En riisu tavallisella kauppareissulla, päällä ohuehko toppahaalari, tumput, tossut, kypärämyssy ja toppalakki, ja nyt kovilla pakkasilla wallaboo-kaukalopussikin vielä. Eipä ole huutanut kertaakaan, vaan katselee/nukkuu tyytyväisenä, kun on lämmin, vauvalla ikää 4kk. Jos kauppareissu kestää pidempään ja matkarattaat on mukana, niin silloin avaan haalaria tai riisun haalarin pois, ja lakki ja tumput pois. Meillä tuo lapsi ei ole mikään kuumakalle, vaan hieman viluinen ja herkkä kylmälle.

Yhteistyössä