Miks kaikki asiat kasaantuu aina? Itkun, stressin ja ahdistuksen purkua

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Meillä siis;

Kuopus ikää 1v 4kk ja huutaa yöt edelleen ja entistä pahemmin. Sai passituksen korvien putkitukseen ja kitarisaleikkaukseen, joka on ensi tiistaina..Viimeyönkin poika huusi putkeen useamman tunnin ajan ja muutenkin heräili noin 30-45 minuutin välein tai ei aina edes herännyt vaan huuti. Nyt poika nukkuu särkylääkkeiden ja puudutustippojen avulla päiväuniaan.

Minulla rv 22 menossa tai jotain semmoista (profiilissa tarkemmin), masuvauvan sydänongelmien takia jouduin jo viime viikon panikoimaan ja nyt olen menossa 4D ultraan, joka omalta osaltaan jännittää.. Ikinä kun ei tiedä mitä siellä vastaan tulee.. Sen lisäksi olen satuttanut (murtunut) häpyliitokseni jo edellisen synnytyksen aikana ja tällä hetkellä liitos on saman tuntuinen kuin olisin juuri hypännyt pyörän tangon päälle..Semmonen tosi kipee ja koko ajan. Istuessa ja makuulla hieman helpottaa, mut seistessä, kävellessä ja etenkin kuopusta kantaessa ihan kamalaa..

Joulustressiä pukkaa. Minulla on _aina_ sama stressi joka vuosi..Kun kaikki pitäsi olla jouluna niin "täydellistä"..Okei, tiedän, että se on turhaa.. Mutta se vaan tulee korvien välistä jotenkin..

Ja kaiken huipentumaksi, mies lähtee ensiviikolla 10 päivän ajaksi kertausharjoituksiin keskelle ei mitään. Eli ei ole hänestä paljon apuja tänne meijän katastrofin ja leikkauksen ja siitä toipumisen keskelle..

Niin ja kyseessä ei ole ainoa lapsi, eli siis perheessä on vielä eskarilainenkin..Joka melkoisessa yskässä tällä hetkellä..Toivottavasti paranee tän viikon aikana ja ei tuu hänelle muuta tuosta taudista.

Mitenhän ihmeessä nää kaikki asiat aina kasaantuu?

Olen väsynyt, kipeä (flunssa) ja häpyliitos ja selkä oikkuilee.. Mistään ei tunnu apua saavan (olen soittanut neuvolaan, vauvaperhetyöntekijälle joka hoitaa meillä kotisairaanhoidon kautta puenen unihäiriöitä.. ).. Ja kun meillä piti olla siivousasiat kunnossa loppuvuodeksi, eli palkattiin siivooja niin sekään ei enää ole mukana kuvioissa, koska oli aivan pakko perua se homma työn laadun takia. Siis se ei siivonnut kovin häävisti täällä...

:kieh: :kieh: :kieh: Mitähän vielä unohdin..Kiva jos joku jaksoi purkautumiseni lukea.. Toivottavasti teillä muilla on rauhaisampi ja mukavempi joulunalusaika!

No voi kurjuus

Toivottavasti poikasi saa avun putkituksesta ja eskarilaisesikin yskä helpottaa.

Pystytkö itse /tai siis voiko noita sun kipuja millään lievittää? Panacodia?

Voimia sulle ja teille kaikille sinne.

ja prkl niille kertausharjoituksille |O )

:hug: mitä sydänongelmia?? Asioilla on taipumus kasaantua, välillä tuntuu että kaikki kaatuu päälle, mutta kyllä se siitä taas kirkastuu jonain päivänä. Oletko kysynyt kunnalta kodinhoitajaa? :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
No voi kurjuus

Toivottavasti poikasi saa avun putkituksesta ja eskarilaisesikin yskä helpottaa.

Niin se panacod, sitä tosiaan on minulla..Mutta en oikein päivällä uskalla käyttää, kun lähes päivittäin autolla ajelen..Illalla olen ottanut jos tiedän, etten enää mihinkään lähde. Minulla tulee panacodista semmonen "hassuolo" päälle, niin siksi ei uskalla autolla ajella sen lääkkeen kanssa ja ohan se kolmiolla varustettukin.

Ja totta tosiaan PERKELE kertausharjoituksille. Mies mietti eilen vielä sitä, millanen stressi hänelle jää kun lähtee sinne korpeen..Eikä sitä voi enää edes lykätä millään syyllä tässä vaiheessa kuulema. Periaatteessa jos aiemmin ois tajunnu niin oisi voinut työnantajakin hakea lykkäystä (mies on puhunut pomonsa kanssa tilanteesta).. KRÄÄÄÄÄÄÄK. Toi kuopuksen leikkauskin kun selvisi vasta perjantaina..

Voimia, jaksamista ja pikaista helpotusta! :hug:

Meillä leikattiin tuo neti 5v vähän päälle 2vuotiaana, korviin putket ja kitarisat veks myös. Ja se auttoi ainakin tosin hyvin meillä, sen koomin ei ole ollu kun normaalit flunssat, siis tähän päiväänkään asti!

Toivon oikein kovasti että se sitten helpottaa teilläkin ja yöt siitä helpottuu!! d :) b

Tuosta kotiavusta en osaa ollenkaan sanoa.. Oletko kysellyt neuvolasta josko sitä kautta lötyis yhteystietoja? Monesti saattaa saada ihan kotihoitajan (vai mitä ne nykyään on?) avuksi pahimman yli!

Tsemppiä!!

tiedätkös meillä oli vuosi siten ihan pieni vauva ja joulutouhut tehtiin vauvan tahtiin ja ei yhtään ahistanut kun menneinä vuosina. hitsi kun osasi tänäkin vuonna ottaa yhtä lunkisti. paitsi että nyt on paljon enemmän seiniä pestävänä ja lattioita luututtavana.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
:hug: mitä sydänongelmia?? Asioilla on taipumus kasaantua, välillä tuntuu että kaikki kaatuu päälle, mutta kyllä se siitä taas kirkastuu jonain päivänä. Oletko kysynyt kunnalta kodinhoitajaa? :hug:

Käytännössä tiedän kunnan kodinhoitajan saamisen olevan mahdottomuus täällä. Pitää olla A. Mielenterveysongelmia tai B. Päihdeongelma, että kotiin saa apua. Ja meillä ei toistaiseksi ole noista kumpaakaan todettu..Niin hankalempi homma..

Ja se sydänhomma oli semmonen, kun vauvalla oli eka niitä sydämensykkeen nousuja ja laskuja, outoja sellaisia ja sit seuraavalla kerralla kun kuunneltiin niin oli useampi rytmihäiriö. Kätilö ei ultrassa nähny mitään erityistä, tosin kätilöhän hän vain olikin..Mut nyt maanantaina sit lääkäri kattoo sydämen rakenteet...

Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:
Voimia, jaksamista ja pikaista helpotusta! :hug:

Meillä leikattiin tuo neti 5v vähän päälle 2vuotiaana, korviin putket ja kitarisat veks myös. Ja se auttoi ainakin tosin hyvin meillä, sen koomin ei ole ollu kun normaalit flunssat, siis tähän päiväänkään asti!

Toivon oikein kovasti että se sitten helpottaa teilläkin ja yöt siitä helpottuu!! d :) b

Tuosta kotiavusta en osaa ollenkaan sanoa.. Oletko kysellyt neuvolasta josko sitä kautta lötyis yhteystietoja? Monesti saattaa saada ihan kotihoitajan (vai mitä ne nykyään on?) avuksi pahimman yli!

Tsemppiä!!

Neuvola ei osannut auttaa kotiavusta eikä lastenhoitoavusta kun kyselin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sano sille miehelles et hakee lykkäystä kertauksista! Eihän se nyt voi lähtee!! Keksikää joku hyvä syy, kyllä ne on ihmisiä sielläkin päässä..
Jaksamista!

Tuo minullekin tuli ensimmäisenä mieleen. Riittää varmaan kun haet itsellesi sair.lomaa ja pikkuisen leikkauskin tulossa.

Yritä saada vaikka joku lapsenlikka 15v teille pariksi tunniksi ulkoilemaan lasten kanssa/ järjestelemään paikkoja. Kysele (käy jättämässä ilmoitus) vaikka paikallisesta partiolippukunnasta, sieltä olen meille pätevimmät lastenvahdit saanut. Ovat aktiivisia, lapsiin tottuneita ja pitävät ipanat järjestyksessä =)

Lykkäys ei enää tässä vaiheessa ole mahdollista. Tietysti olisi haettu, mikäli ois tiedetty esim. kuopuksen leikkauksesta aiemmin..

Toisekseen mie en saa "sairaslomaa" mistään, koska olen täyspäiväinen kotiäiti.. :headwall:

Lapsenlikkaa olen jo viimekeväästä alkaen metsästänyt täältä, neuvolan, päiväkotien (kahden eri) yms kautta ja on minulla pari ilmoitustakin, johon on pari tyttöä vastannut.. Mutta ei ole ollut soveliaita "hakijoita" paikalla ja muuta kautta en vielä ainakaan ole törmännyt lapsenhoitajaan. Kuulemma MLL:n toimintakin tässä kaupungissa on loppu..

Soittelin tänään eräälle sukulaistädille, joka tosin asuu satojen kilometrien päässä ja hän jäi harkitsemaan meille tulemista ensi viikolla.. Odottelen sieltä vastausta..

No voi kurjuus

Panacodia ei missään tapauksessa saa käyttää, siinä on kodeiinia ja kyseessä on kolmiolääke!!!

panadolia siis voi raskausaikana käyttää. Panacod tosin on reseptilääke, joten Heili tuskin sitä vahingossa tulee käyttäneeksikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
No voi kurjuus

Panacodia ei missään tapauksessa saa käyttää, siinä on kodeiinia ja kyseessä on kolmiolääke!!!

panadolia siis voi raskausaikana käyttää. Panacod tosin on reseptilääke, joten Heili tuskin sitä vahingossa tulee käyttäneeksikään.

Siis mulle on ihan lääkäri määrännyt Panacodia, Panadolia sekä BUrana 600mg:tä raskausajalle. Tosin Buranan käyttö rajoittuu lähinnä tähän keskiraskauteen ja sitä ei joka päivä saa ottaa..

NO voi höh!
Mei olisin tullu siun avuks jos mulla ei olis mun sovittuja menoja :/
Töistä muuten ens viikko vapaa mut lauantaina töihen.
Ja meilläkin likka on on vähän nuhainen joten ei haittais jos esikko on vähän kipee.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Lykkäys ei enää tässä vaiheessa ole mahdollista. Tietysti olisi haettu, mikäli ois tiedetty esim. kuopuksen leikkauksesta aiemmin..

Toisekseen mie en saa "sairaslomaa" mistään, koska olen täyspäiväinen kotiäiti.. :headwall:

Lapsenlikkaa olen jo viimekeväästä alkaen metsästänyt täältä, neuvolan, päiväkotien (kahden eri) yms kautta ja on minulla pari ilmoitustakin, johon on pari tyttöä vastannut.. Mutta ei ole ollut soveliaita "hakijoita" paikalla ja muuta kautta en vielä ainakaan ole törmännyt lapsenhoitajaan. Kuulemma MLL:n toimintakin tässä kaupungissa on loppu..

Soittelin tänään eräälle sukulaistädille, joka tosin asuu satojen kilometrien päässä ja hän jäi harkitsemaan meille tulemista ensi viikolla.. Odottelen sieltä vastausta..

Ei tuolla kyllä mitään minimiaikaa sanota. Ainoastaan hakemus on tehtävä HETI, kun aihetta siihen ilmaantuu.

http://www.mil.fi/maavoimat/joukot/turporsle/ohjekhlykk.dsp

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
NO voi höh!
Mei olisin tullu siun avuks jos mulla ei olis mun sovittuja menoja :/
Töistä muuten ens viikko vapaa mut lauantaina töihen.
Ja meilläkin likka on on vähän nuhainen joten ei haittais jos esikko on vähän kipee.

Oi miten ihanasti ajateltu. :hug:

tarmohan siellä kovalla sanalla kielsi panacodin!
taitaa olla joku asiantuntija olevinaan :D

pancodia todellakin saa käyttää raskaana, kyllä sitä ihan lääkärit määrää raskaana olevien kipuihin

Alkuperäinen kirjoittaja kaisu:

pancodia todellakin saa käyttää raskaana, kyllä sitä ihan lääkärit määrää raskaana olevien kipuihin

Juu kyllä. Mut tosiaan se vika panacodissa on, että minulla vaikuttaa selkeesti päähän ja toimintakykyyn..Ja se ei oo kauheen hyvä juttu se..

:hug:
Asioilla on tosi inhottava tapa kasaantua samaan syssyyn, nimen omaan ikävillä asioilla :/
Voin vaan kuvitella kuinka olet väsynyt tilanteeseen kun pienikin valvottaa.
Itse oon viikoilla 26+5 selkä on koko ajan kipee, joku hermo jumissa pakaranseudulta, supistelee, vatsa tulee kipeeksi pienimmästäki hommasta, hb. alhaalla, verenpaine alhaalla ja oon jo näihin ihan "loppu" |O
Sinulla jää unetkin vielä tosi vähiin pienen valvomisen takia :hug:
Toivotaan että putkituksesta on apua =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
No voi kurjuus

kyllä vaan panacodia saa käyttää, mullekin keskimmäistä odottaessa määrättiin pääsärkyyn joka ei helpottunu panadolilla...

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisu:

Juu kyllä. Mut tosiaan se vika panacodissa on, että minulla vaikuttaa selkeesti päähän ja toimintakykyyn..Ja se ei oo kauheen hyvä juttu se..

mullaki se teki olon kun humalassa ois ollu, enkä ikinä uskaltanu ottaa jos mies ei kotona ollu

Yhteistyössä