Miks köyhät hankkii lemmikkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn vaan

Vieras
Tuntuu että mitä vähemmän rahaa sitä enemmän pitää olla eläimiä marsuista kissoihin ja koiriin. Miksi ihmeessä?

Mun käsityksen eläimen pito on vähintään yhtä kallista kuin lapsen elättäminen, eikä siihen saa edes mitään tukia tai kelakorvausta lääkkeistä tms. En ikinä hankkis eläimiä, jos olisin muutenkin köyhyysrajalla ja eläisin kelan ja sossun tuella.

Enkä nyt tarkoita sitä, että jos on ollut koira tai pari kissaa ennen kuin köyhtyi, vaan sitä, että köyhä ihminen hankkii elukoita vasta sitten kun on jo köyhtynyt. MIKSI? Luulis miettivän tarkkaan mihin rahansa silloin käyttää ja luulis olevan monta tärkeempää rahanmenoa kuin eläinten ruoat ja lääkärikustannukset!

Eiköhän se ole köyhälläkin oikeus harrastaa jotain ja eläimet kasvattavat ihmisessä vastuuntuntoa ja ovat terapeuttisia,rakastavat ehdoitta.Ne eläimet kun ei arvostele

No ei se eläin kyllä millään muotoa yhtä kalliiksi tule kuin lapsi.
Kun sitä hoitaa hyvin, lääkäriä ei juuri tarvi ja ruokaan menee aika paljon vähemmän kuin ihmisen ruokintaan.

jotka hankkii köyhänä eläimiä eikä oikeesti pysty ostaan niille ruokaa saati rokottamaan niitä:( minäkin tunnen muutaman:S ja sit ku ei ne pysty ees huolehtiin niistä ,vaan jättäävät heitteille reppanat :( en ymmärrä yhtää!!!!

No mä oon kyllä tavannut valita harrastukset rahatilanteen mukaan ja sisältöä elämään saa esim. vapaaehtoistyöstä ja muiden ihmisten auttamisesta. Sekin kasvattaa vastuuntuntoa ja on terapeuttista. Eikä maksa mitään.

Silloin kun rahat oli tooooodella tiukilla ja kissa piti saada lekuriin niin jätettiin sen viikon ruoka ostamatta. Aina sitä kaapissa jotain makaroonia ja tonnikalaa löytyi (tonnikala oli vielä silloin ennen EU:ta halpaa). Tosin oli helpompaa kikkailla rahan kanssa kun ei ollut lapsia.

Kissan ruoka taas oli halpaa.

olen köyhä mutta minulla on silti 2 kissaa. niihin kk:ssa kuluvalla rahasummalla voisin vaihtoehtoisesti ostaa kaljaa tai tupakkaa, mutta koska kumpaakaan en käytä niin saan rauhassa pitää ystäväni ja nauttia niiden seurasta.

Mä olen penniä joutunut eläinten kans venuttaan. Eläimet ollu hankittuna n.s hyvänä aikana kun elämä muuttuu ja kuljettaa niin sitten on tullut sekin hetki että rahapussissa 15e ja koiralle leikkaus 700? ja maksettava nyt.
Hoitamatta ei voi jättää ja laskulle ei saa. Siinä on hyvä miettiä että mitä tehdä.

Eli mä en hanki eläimiä silloin kun mulla ei ole varaa. Voisin aivan hyvin hankkia toisen koiran mihin saisin säästettyä pikkuhiljaa ja mitä minun on tehnyt mieli pitkän aikaa mutta en hanki ennen kuin tilanne paranee.

Mulla on vastuu myös eläimistä ja haluan varmistaa niille myös hyvät olot.

Yhteistyössä