Miks mies kehuu muita naisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei tajua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei tajua

Vieras
Miksi mies kehuu usein muita naisia kauniiksi ja vielä mun kuullen? Tätä hän harrastaa vaan humalassa. Sit se viel sanoo, että kyl sä oot kuitenki paremman-näkönen. Kerran se kuitenki sano, että on niitä paremmanki näkösiä, mutta ei yhtä mukavia ja, että tässä iässä muutki asiat vaikuttaa ku ulkonäkö. Hän myös katselee muita naisia pitkään. Saahan sitä toki kehua muitakin ja katsella, mutta en oikein ymmärrä miksi hän niin tekee. Ihan kuin haluaisi loukata tai jotain. Olen itse kaunis nainen omasta mielestäni ja saan siitä kuulla kyllä aina mutta, jostakin syystä pahoitan mieleni kun hän muita kehuu aina mulle ja mietin, että ehkä en sitten olekkaan hänen mieleensä ulkonäöllisesti. kyllä hän muakin kauniiksi kehuu, mutta ei tarpeeksi usein. Ihmettelen myös sitä miksi hän kyselee, että onko joku mies musta komea. Itse en ole kokenut tarvetta lähteä kehumaan muita miehiä komeiksi hänen kuulleen tai tuntuisi jotenkin tyhmältä. Onhan niitä komeita miehiä, mutta en sitä hänen kuullen ala sanomaan, että onpa tuossaki komee mies. Kerran sit kun se kysy baarissa onko yhet miehet komeita niin sanoin, että onhan ne Hyvännäköisiä niin se loukkaantu siitä. Miksi siis näin?

Kerran sit kun se kysy baarissa onko yhet miehet komeita niin sanoin, että onhan ne Hyvännäköisiä niin se loukkaantu siitä. Miksi siis näin?

kuulostaa siltä, että miehesi kaipaa itse saada kuulla sinulta, että kuinka komeana ja ihanana häntä pidät. Vaikka itse et pidä moista sanailua tärkeänä, niin ehkä voisit yrittää? Ole kuitenkin vilpitön.

Viimeksi muokattu:
Jokin testailu tulee minullakin mieleen, ulkonäköön liittyviä epävarmuuksia? Ehkäpä haluaa horjuttaa/testailla sinunkin näkemyksiä hänestä sekä itsestäsi tuolla juupas-eipäs tekniikalla.
Ei varmaan mitään vakavaa, kuten 'vierasssskin' toteaa, kokeile kehua hieman kun vaan vähänkin siltä tuntuu :)

Jos sinulla olisi hyvä itsetunto, niin kysymys olisi "miksei mies saisi kehua muidenkin ulkonäköä?".

Jos joku näyttää hyvältä niin ei ole synti sanoa sitä ääneen, eikä sen ulkonäön pitäisikään olla kaikki kaikessa. Toki hänen pitäisi välttää sitä mikäli sinä siitä loukkaannut. Ei sen takia, että sen sanomisessa olisi itsessään mitään väärää, vaan sen vuoksi, että sinun huono itsetuntosi ei saisi siitä kolausta.

Ymmärrän miestä jos hän tekee sen fiksusti, ottaen sinutkin huomioon. Muussa tapauksessa, esim. jos se on jatkuvaa, näen että mies on erittäin lapsellinen, erittäin nuori ja sitä myöden hyvin ajattelematon suhteesi. Ei naista kohtaan noin pidä käyttäytyä, naisia pitää kunnioittaa, tuo ei ole kunnioittamista.

Jos sinulla olisi hyvä itsetunto, niin kysymys olisi "miksei mies saisi kehua muidenkin ulkonäköä?".

Jos joku näyttää hyvältä niin ei ole synti sanoa sitä ääneen, eikä sen ulkonäön pitäisikään olla kaikki kaikessa. Toki hänen pitäisi välttää sitä mikäli sinä siitä loukkaannut. Ei sen takia, että sen sanomisessa olisi itsessään mitään väärää, vaan sen vuoksi, että sinun huono itsetuntosi ei saisi siitä kolausta.

Mistä oikein vetäisit tuon huono itsetunto-jutun?

Viimeksi muokattu:
Kirjoitat, että miehesi katsoo pitkään muita naisia. Itse olen joskus ollut moisen kuin lehmä uutta porttia -toljotuksen kohde, ja voin sanoa, että siinä ei miehen pisteet nouse, laskee kyllä roimasti.

Eli älä huoli, vaikka se miehesi miten kehuisi muita naisia, nämä naiset eivät huolisi miestäsi hopeatarjottimellakaan.

Kaipa se mies yrittää lypsää sinulta kehuja. Aika lapsellista. Eikö hän yhtään ajattele, että saatat ottaa nokkiisi?

Yksi tyyppi kehui minulle maasta taivaisiin kaikki muut ihmiset paitsi minut. Aika lyhyeksi jäi se suhde kun toinen ei ilmeisesti yhtään tajunnut, että kuinka naurettavaa tuollainen on ja selvästi tarkoitus oli saada minulle kade ja paha mieli. Ei minua se häirinnyt, ettei minua kehuttu vaan se ettei toinen välitä sen vertaa, että edes käyttäyisi aikuismaisesti.

Pakostikkin tässä itsetunto alkanut horjua kun jatkuvasti saa kuulla kuinka Hyvän-näköinen joku on. Ei se olekkaan synti sanoa sitä ääneen ja tottakai saa sanoa. Ongelma nyt ei olekkaan siinä vaan siinä, että olisi kiva jos hän minuakin kehuisi vähän useammin kuin muita. Siitä nyt vaan kieltämättä tulee paha mieli jos oma kumppani ylistää jotain muuta naista/naisia useasti. Itse voisin tehdä samaa ja kehua muita miehiä komeiksi,mutta ajattelen hänen tunteitaan. Pari kertaa olen sen tehnyt ja huomasin, että hän loukkaantui. Sen jälkeen olen pitänyt suuni kiinni. Ja silloinkin lähinnä sanoin vaan siksi komeiksi kun hän itse kysyi ja vastasin rehellisesti.

Viimeksi muokattu:
Ymmärrän miestä jos hän tekee sen fiksusti, ottaen sinutkin huomioon. Muussa tapauksessa, esim. jos se on jatkuvaa, näen että mies on erittäin lapsellinen, erittäin nuori ja sitä myöden hyvin ajattelematon suhteesi. Ei naista kohtaan noin pidä käyttäytyä, naisia pitää kunnioittaa, tuo ei ole kunnioittamista.

No miehestä kyllä löytyy sellaista lapsellisuutta vaikka ikää on jo 32, mutta lapsenmielisyyttä löytyy itsestänikin sopivasti. Tarkoitan, että ei aina niin akuismaisesti tule käyttäydyttyä.

Viimeksi muokattu:
Kirjoitat, että miehesi katsoo pitkään muita naisia. Itse olen joskus ollut moisen kuin lehmä uutta porttia -toljotuksen kohde, ja voin sanoa, että siinä ei miehen pisteet nouse, laskee kyllä roimasti.

Eli älä huoli, vaikka se miehesi miten kehuisi muita naisia, nämä naiset eivät huolisi miestäsi hopeatarjottimellakaan.

Sori, en tiiä mistä vetäsin ton jutun, että hän katselee muita naisia pitkään. Siis ei hän niitä koskaan jää tuijottamaan, vaan lähinnä katsoo jo uutta joka sattuu olemaan vähänkin Hyvän-näköinen. Joskus hän saattaa jotain naista katsella pidempään, mutta sillee, että nainen ei itse sitä huomaa. Tällä miehellä kyllä riittäisi ottajia.

Viimeksi muokattu:
Kaipa se mies yrittää lypsää sinulta kehuja. Aika lapsellista. Eikö hän yhtään ajattele, että saatat ottaa nokkiisi?

Yksi tyyppi kehui minulle maasta taivaisiin kaikki muut ihmiset paitsi minut. Aika lyhyeksi jäi se suhde kun toinen ei ilmeisesti yhtään tajunnut, että kuinka naurettavaa tuollainen on ja selvästi tarkoitus oli saada minulle kade ja paha mieli. Ei minua se häirinnyt, ettei minua kehuttu vaan se ettei toinen välitä sen vertaa, että edes käyttäyisi aikuismaisesti.

Eipä hän tunnu ajattelevan miltä musta tuntuu. Vaikka tietäisikin niin ei välitä. Tuntuu, että hän yrittää saada mut mustasukkaiseksi tai testaa miten reagoin asioihin. Ei minuakaan haittaa se, että hän ei mua kehu mitä nyt joskus harvoin saa kuulla olevansa kaunis. Onhan se kiva joskus kuulla ja tiiän, että kyl se musta tykkää, muut asiat osottaa sen,mutta se, että muita ylistetään jatkuvasti niin ei mene tajuntaan. Tosiaan tätä hän tekee vaan kännissä ja mun kuullen vielä ja kyselee muiltakin, että eikö joku olekki hyvän-näkönen.

Viimeksi muokattu:
Voin miehenä sanoa, että miehet eroavat tavoiltaan, ajattelultaan, tulkinnaltaan ja monessa muussakin mielessä naisista. Voi olla, että miehesi kuvittelee sinun selkeästi ilmaisevan loukkaantumisesi aina kun olet loukkaantunut. Ja selkeydellä tarkoitan kaikista selvintä rautalankamallia, eli suoraa puhetta.

Jos et ole suoraan ilmaissut sitä, että suutut hänen toisille naisille antamista kehuista ja haluat häneltä enemmän kehuja, niin sano se hänelle niin selkeällä suomen kielellä kuin osaat. Muista kuitenkin vastavuoroisuusperiaate. Mikäli mies ottaa sinut huomioon kuten sinä haluat tulla huomioon otetuksi, niin myös sinun tulee ottaa miehesi huomioon kuten hän haluaa tulla huomioon otetuksi.

Kuten yllä jo todettiin, kerro miehellesi, että hänen käytöksensä on loukkaavaa. Itse jouduin kanssa suhteeni alkuvaiheessa istuttamaan miehen alas ja sanomaan hänelle, että muiden naisten ulkonäön kommentointi, kehuminen yms. ei tunnu minusta hyvältä. Totta kai kehua saa, mutta hyvän maun rajoissa, niin minäkin teen. Tuo käytös oman mieheni kohdalla johtui vain ja ainoastaan iästä ja kokemattomuudesta. Nyt kun yhteistä historiaa on takana useita vuosia ja ikääkin on tullut lisää, niin toisten ihmisten ulkonäön ym. kehuminen on asiallista ja sellaista, ettei se loukkaa toista. Kuitenkin itse olen se, joka saa nauttia 99.9 % kehuista, joten puhuttelu varmasti meni perille aikoinaan. Toki itsekin olen alkanut kehua miestäni enemmän, sillä on varmasti ollut vaikutusta. Mutta monesti tällainen käytös johtuu täysin ajattelemattomuudesta. Jos se on täysin tietoista käytöstä ja ikää on yli 30, niin vähän ihmetyttää... siis siinä tapauksessa, jos olet kantasi kertonut miehellesi suoraan.

Kuten yllä jo todettiin, kerro miehellesi, että hänen käytöksensä on loukkaavaa. Itse jouduin kanssa suhteeni alkuvaiheessa istuttamaan miehen alas ja sanomaan hänelle, että muiden naisten ulkonäön kommentointi, kehuminen yms. ei tunnu minusta hyvältä. Totta kai kehua saa, mutta hyvän maun rajoissa, niin minäkin teen. Tuo käytös oman mieheni kohdalla johtui vain ja ainoastaan iästä ja kokemattomuudesta. Nyt kun yhteistä historiaa on takana useita vuosia ja ikääkin on tullut lisää, niin toisten ihmisten ulkonäön ym. kehuminen on asiallista ja sellaista, ettei se loukkaa toista. Kuitenkin itse olen se, joka saa nauttia 99.9 % kehuista, joten puhuttelu varmasti meni perille aikoinaan. Toki itsekin olen alkanut kehua miestäni enemmän, sillä on varmasti ollut vaikutusta. Mutta monesti tällainen käytös johtuu täysin ajattelemattomuudesta. Jos se on täysin tietoista käytöstä ja ikää on yli 30, niin vähän ihmetyttää... siis siinä tapauksessa, jos olet kantasi kertonut miehellesi suoraan.

Mun mielestä kyllä saa kehua, mutta hyvän maun rajoissa niin, että se ei loukkaa toista. En ole asiasta sanonut, että se loukkaa. Tuntuu, että mies ihan tietoisesti tekee tuota. Joissain tuolla lukikin, että mun pitäs antaa hänelle kehuja enemmän, että saattaisi siitä johtua. Pitääpä tosiaan ensin sitä kokeilla.

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Yhteistyössä