miks olen tällainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2xäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2xäiti

Vieras
miks mä en saa aikaiseksi yhtään mitään? kaikki tuntuu liian raskaalta. en siis ole väsynyt eikä tee periaatteessa mieli nukkua. jotenkin vaan ei mikään huvita. kaikki on liian hankalaa liian vaikeeta. ei mistään kuitenkaan tuu mitään, en mä edes osaa mitään.

joku munaisen toimintahäiriö tai kilpirauhanen tms.? tai sitten vain, juotko riittävästi, nukutko hyvin, liikutko tarpeeksi, syötkö makeita jotka väsyttävät, kahvia liikaa, stressiä, surua?

mä olin just tollanen masentuneena.. aloin syömään cipralexia ja sitten vasta lääkkeen syönnin aloitettua huomasin todellisuudessa että kuinka masentunut olin ollut.. ja huomasin että elämä voi tuntua helpommaltakin!!

Tein tuon testin ja tulos oli tämä:

BDI:n eli Beckin masennusasteikon lyhyt versio
Sait 17 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.
Sait 3 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.
Sait 1 aktiivisuus-pistettä

Masennusmittarin pistemääriä tulkittaessa tulee ottaa huomioon, että tulos on vain suuntaa antava. Mikään pistemäärä ei välttämättä merkitse, että kysymyksessä todella olisi diagnostisoitava masennus. Diagnoosia ei voi tehdä pelkästään masennusmittarin antaman tuloksen perusteella, vaan siihen tarvitaan aina lääkärin tutkimus.

mutta mun mielestä tuo testi kyllä hieman liioittelee.

Tein tuon testin ja tulos oli tämä:

BDI:n eli Beckin masennusasteikon lyhyt versio
Sait 17 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.
Sait 3 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.
Sait 1 aktiivisuus-pistettä

Masennusmittarin pistemääriä tulkittaessa tulee ottaa huomioon, että tulos on vain suuntaa antava. Mikään pistemäärä ei välttämättä merkitse, että kysymyksessä todella olisi diagnostisoitava masennus. Diagnoosia ei voi tehdä pelkästään masennusmittarin antaman tuloksen perusteella, vaan siihen tarvitaan aina lääkärin tutkimus.

mutta mun mielestä tuo testi kyllä hieman liioittelee.

mutta oikeasti jos olet kärsinyt tuosta olosta jo noin monta vuotta, ethän enää edes tiedä kunnolla mitä s ehyvä olo voi olla!! mulla oli sama tilanne sitten vasta kun söin kuukauden cipralexia niin jo alkoi elämä hymyilemään, en ikinä ollut tiennyt että esim. astiapesukoneen tyhjentäminen ja täyttäminen voi tuntua noin vaivattomalta.. sitten huomasin sen että kuinka masentunut todellisuudessa olin. sen sanon että apua kannattaa hakea ehdottomasti!!

Yhteistyössä