Miks poikaystävä ei usko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anni

Vieras
Hei.

Ollaan oltu poikaystävän kanssa nyt 1,5 vuotta yhessä ja asuttu viimiset 6 kk yhessä sen kämpässä. Silti mua on alkanu ärsyttää suunnattomasti muutama asia, joita se ei vaan suostu ymmärtämään. Se syö aina keksejä sohvalla vaikka oon monta kertaa sanonu, että voisko ottaa siihen alle lautasen tai syödä niit keksejä tiskialtaan päällä. Raivostuttaa ku joutuu sit aina pyyhkimään niit keksimuruja pois. Mut silti se jatkaa niitten keksien syömistä sohvalla eikä vaan usko mua. Sit se kattoo sunnuntaisin aina jotain h***tin jalkapalloo ja huutaa Arsenaalia sohval ja syö suolapähkinöit, vaikka ne on tosi epäterveellisii. Oon monta kertaa sanonu, että voisko tota urheilun kattomista vähentää ja voitais mennä sunnuntaisin vaikka kävelylle, mut ei sitä kiinnosta. Miten saan mun miehen uskomaan mua, että voitais tehdä jotain yhessä ja ettei se sottais koko ajan? Miten ootte muut kouluttaneet miehenne niin että ne ei noin niskottele?

Tulee ihan se koirien tekohampaat mainos mieleen -et oo tosissas! Jos kuitenkin olet niin...
Ai että poikakaverin pitäisi syödä piparit tiskialtaan päällä! Kiitos nauruista, joka mielikuva sai aikaan :D

Vakavasti. Se joka sotkee ylimääräistä, myös siivoaa. Eli rikkaimuri piparihirmulle lahjaksi. Toisekseen, eikö itselläsi ole jotain lemppariohjelmaa, jota tykkäät katsella? Olisiko reilua, jos poikaystäväsi vaatisi sinua juuri silloin kävelylle?

Nauti omasta ajastasi, tapaa vaikka likkakavereita brunssin ja kävelyn merkeissä.

Koulutuksesta. Kompromisseja, keskustelua lettinauhojen löysäämistä. Yhteisten pelisääntöjen sopimista yhdessä. Älä ala passauslinjalle alkuunkaan, koska sitä tapaa et pysty myöhemmin kitkemään pois. Toisaalta olet tullut hänen reviirillenssä, jossa hän on aikanaan jo laatinut omat sääntönsä ja tapansa. Jos hän niihin vetoaa, muuttakaa uuteen asuntoon. Tai sinä omaasi ja jatkatte seukkailua ei avoparina. Jos hän on kovin joustamaton, mieti tarkkaan jatkoa -kihloja, avioliittoa, lapsia.

Miksi poikaystävän pitäisi uskoa yhtään mitään?
Miksi näissä siisteysasioissa naiset ovat aina ne, jotka luulevat olevansa oikeutetut määrittelemään ehdot? Jos miestä ei haittaa piparinmurut sohvalla, anna olla. Siivotkoon itse sitten kun katsoo aiheelliseksi.

Ja jos miehen siivottomuus ärsyttää, voit valita toisen asunnon.
Miksi me naiset edes kuvittelemme olevamme oikeutettuja muuttamaan, kouluttamaan miestä?
Kuka meille sellaiset valtuudet on antanut? Aika ikäkulu ajatus, että nainen vastaa kodista sisällä ja mies ulkona kun sitä ulkotilaa ei enää monellakaan ole.
Ottakaa nyt vähän rennommin ja antakaa tilaa sille miehellekin kotona. Tai hankkikaa niin iso asunto, että kummallakin on omat olohuoneet, missä saa olla niin kuin tahtoo, jos sitä kompromissia ei löydy.

Vielä tuosta siisteydestä. Monesti se joka on sottaisempi vetoaa siihen, että miksi juuri sen siistimmän ehdoilla täytyy mennä tässä asiassa. Itsellenikin on aikanan käynyt niiin. Syy siihen on se, että siisteys ei yleensä ärsytä ketään, mutta sottaisuus ärsyttää. Kun se siisteys kuitenkin on helppoa ylläpitää, niin tuskin on kenenllekään sottikselle ylivoimainen asia siivota omat jälkensä. Sohvasotkijasyöpöille vinkki: laita viltti tmv sohvalle, kun olet lopettanut piparipeijajaiset, ravista viltti ja laita se omalle paikalleen. Aikaa tähän menee muutama sekunti ja kaikki ovat tyytyväisiä?

Hei.

Ollaan oltu poikaystävän kanssa nyt 1,5 vuotta yhessä ja asuttu viimiset 6 kk yhessä sen kämpässä. Silti mua on alkanu ärsyttää suunnattomasti muutama asia, joita se ei vaan suostu ymmärtämään. Se syö aina keksejä sohvalla vaikka oon monta kertaa sanonu, että voisko ottaa siihen alle lautasen tai syödä niit keksejä tiskialtaan päällä. Raivostuttaa ku joutuu sit aina pyyhkimään niit keksimuruja pois. Mut silti se jatkaa niitten keksien syömistä sohvalla eikä vaan usko mua. Sit se kattoo sunnuntaisin aina jotain h***tin jalkapalloo ja huutaa Arsenaalia sohval ja syö suolapähkinöit, vaikka ne on tosi epäterveellisii. Oon monta kertaa sanonu, että voisko tota urheilun kattomista vähentää ja voitais mennä sunnuntaisin vaikka kävelylle, mut ei sitä kiinnosta. Miten saan mun miehen uskomaan mua, että voitais tehdä jotain yhessä ja ettei se sottais koko ajan? Miten ootte muut kouluttaneet miehenne niin että ne ei noin niskottele?

...eiköhän olisi parree, että menisit takaisin sinne lastentarhaas kiukuttelemaan? Ei oikein tunnu eväät vielä riitävän ala-asteellekaan...

Viimeksi muokattu:
"Miten ootte muut kouluttaneet miehenne niin että ne ei noin niskottele? "

Mulle kelpasi nauru.
Vie se mies koirakouluun, siellä annetaan tottelevaisuuskoulutusta.
Itse voisit siirtää kamppeesi omaan kämppään, sillä ei noin tiukkapiposta ole toisen kanssa eläjäksi.

Hei.

Ensinnäkin, älä välitä saamistasi naurettavista vastauksista. Ihmisillä vaan on tapana olla tärkeileviä kuspäitä näillä keskustelupalstoilla. Tosielämässä kun ei pääse sanomaan mitään, niin lytätään kaikki netissä...

Mutta ongelmaasi, kun muutetaan yhteen, toisesta paljastuu aina jotain piirteitä, mitkä ei niin miellytä, siihen kuitenkin tottuu. Ensinnäkin tee kaverille selväksi, että omat sotkut siivotaan itse, kyllä häntäkin käy jossain vaiheessa ketuttamaan kun sohva on yksi roskis. Enkä suosittele mitään "koulutusta". Jos väkisin käyt ukkoasi muuttamaan, hän joutuu ahtaalle eikä sitä välttämättä jaksa. Et sinäkään pitäisi jos miehesi alkaisi muuttamaan jotain omia tapojasi ?

Ja tosissaan, olette vasta vähän aikaa asuneet yhdessä ja tiedän, kuinka silloin tekee mieli tehdä kaikea yhdessä. Ajanmyötä oppii kuitenkin arvostamaan sitä omaa aikaa. Keksi itsellesi jokin harrastus ja nauti ! :) Maailman ei saa antaa pyöriä vain parisuhteen ympärillä.

Kaikkea hyvää sinulle ja mukavaa joulun odotusta !

Viimeksi muokattu:
kun oot vallannu koko kämpän. Sillä pitäis olla oma soppi. Kyllä ne muruset sieltä siivouspäivänä imuroidaan. Voit olla ostamaata keksejä. Taitaa olla ylipainoinen, kun tuollaista syö.

Ensinnäkin, älä välitä saamistasi naurettavista vastauksista. Ihmisillä vaan on tapana olla tärkeileviä kuspäitä näillä keskustelupalstoilla. Tosielämässä kun ei pääse sanomaan mitään, niin lytätään kaikki netissä...

Mutta ongelmaasi, kun muutetaan yhteen, toisesta paljastuu aina jotain piirteitä, mitkä ei niin miellytä, siihen kuitenkin tottuu. Ensinnäkin tee kaverille selväksi, että omat sotkut siivotaan itse, kyllä häntäkin käy jossain vaiheessa ketuttamaan kun sohva on yksi roskis. Enkä suosittele mitään "koulutusta". Jos väkisin käyt ukkoasi muuttamaan, hän joutuu ahtaalle eikä sitä välttämättä jaksa. Et sinäkään pitäisi jos miehesi alkaisi muuttamaan jotain omia tapojasi ?

Ja tosissaan, olette vasta vähän aikaa asuneet yhdessä ja tiedän, kuinka silloin tekee mieli tehdä kaikea yhdessä. Ajanmyötä oppii kuitenkin arvostamaan sitä omaa aikaa. Keksi itsellesi jokin harrastus ja nauti ! :) Maailman ei saa antaa pyöriä vain parisuhteen ympärillä.

Kaikkea hyvää sinulle ja mukavaa joulun odotusta !

Vaikka ajan myötä oppii arvostamaan omaa aikaa, niin miksi sen puolison kanssa sitten on ollenkaan? Television tuijottaminen sujuu vallan hyvin itsekseen eikä ikiomassa kämpässä kukaan sotkekaan. Täytyyhän sitä jotain muutakin yhteistä olla kuin jakaa seinät, yhteisiä harrastuksia, ystäviä.

Viimeksi muokattu:
Vaikka ajan myötä oppii arvostamaan omaa aikaa, niin miksi sen puolison kanssa sitten on ollenkaan? Television tuijottaminen sujuu vallan hyvin itsekseen eikä ikiomassa kämpässä kukaan sotkekaan. Täytyyhän sitä jotain muutakin yhteistä olla kuin jakaa seinät, yhteisiä harrastuksia, ystäviä.

Meinaatko, ettei asiassa ole kultaista keskitietä?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä