Miks te haluatte turruttaa synnytyskivut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Miksi pitää tapella tuollaisesta?
Jos jonkun kipukynnys on huonompi kuin toisen niin miksi vahvempi moittii heikompaa?
Mut totahan tää on, nainen on naiselle aina susi :/

Hei ihan oikeesti, missä kohtaa mä ketään moitin?

En jaksanut lukea muiden vastauksia. Mutta en mä halunnut turruttaa kipuja vaan halusin pärjätä ns. omillani. Pitkään selvisinkin ilman ja ilokaasulla, mutta tuli raja, jossa en vain enää kestänyt, kun pahoja tuskia oli kestänyt keskeytyksettä arviolta pari tuntia. Alkoi olemaan siinä rajoilla, että olisin enää kyennyt synnyttämään. Siksi.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuijakkaa:
sulla ei varmaan ole synnytystä käynnistetty, ne jotka ei ole tuota kokeneet eivät tiedä SUPISTUKSISTA mitään :)

Komppaan tätä. Toisella kertaa koko homma eteni vielä kaupanpäällisiksi niin nopeasti, etten ehtinyt saada kivunlievitystä ja se kipu oli kyllä jotain infernaalista.

ihan siitä syystä, että en olisi kestänyt ilman kummallakaan kerralla. synnytykset on olleet tosi pitkiä, kumpikin merkitty 18-19 tuntia mutta kummallakin kerralla jo vuorokauden tuota merkittyä aikaa ennen on ollut säännölliset sietämättömän kipeät supistukset eli omasta mielestäni ensimmäisen synnytys kesti n 40 tuntia (en pystynyt nukkumaan lainkaan) ja toisella hieman vähemmän koska alkoi vesien menolla. siitä meni silti se 40 tuntia ennen kuin lapsi syntyi. supistuksia oli tällä kertaa vain n. 30 tuntia. sain epiduraalin kummallakin kerralla ollessani vasta 2 cm auki. olin niin kipeä että luulin että sekoan.

olen varmasti kipuherkkä, hammaslääkärin ajattelu saa minut melkein pyörtymään vaikka porattu on vain kaksi kertaa elämässä ja ihan vähän.

Mulle pantiin puudute 16h jälkeen kun alko niin hiipua voimat ja kovat tuskat, auki alle 5cm. Kattoivat että ei tuo jaksa enää eikä homma etene ainakaan kärvistämisellä. Vaikka siinä vaiheessa olin jo tajunnu hengittämisen jne ollakseni rento. Sekään puudute ei aukenemista auttanu, mut sain sitä kovin kaipaamaani lepoa välillä. Kroppa teki lakon itse loppuviimeksi, ois varmasti tehny sen jo aikasemmin ilman puudutusta ja niitä lepotunteja.
Eiköhän se oo itsekunkin synnyttäjän asia haluaako niitä lievityksiä eikä se oo sellanen asia mikä jakaa äidit huonompiin ja parempiin.

Miks helkkarissa pitäis vapaaehtoisesti kärsiä kivusta / tuskasta, jos siihen on helpotus olemassa? MITÄ siinä on kokemisen arvoista? Tai miks just synnytyskipu?

Tokaan synnytykseen en ehtinyt saada turrutusta, olisin halunnut kyllä mutta kun ei ehtinyt niin ei ehtinyt. En kyllä koe, että se kipu olis mua mitenkään jalostanut, sama ihminen olisin edelleen vaikka oisin sen turrutuksen saanut.

Ensimmäisessä synnytyksessä oli puudutus ja hyvä niin kesti niin pitkään ja oli muutenkin aika vaikea, toisessakin olisin halunnut, mutta en ehtinyt saamaan.
Tää toinen oli helpompi ja oikeestaan aika kivuton, mutta ehkä se johtui siitä että eka supistuksesta 2 tuntia niin oli lapsi jo syntynyt.
Eka synnytyksen kipuja en olis kyllä kestänyt ilman puudutusta. Se kun on vähän toista kestää tunti tai kaks kun kipuilla helvetillisissä tuskissa 16 tuntia.. jokainen tyylillään, mut vaikka kuinka haluaa synnyttää ilman puudutusta niin ei siitä mitään kultakruunua saa.

no varmaan samasta syystä kun sinä halusit synnyttää luonnollisesti, eli en tahtonut tuntea kovaakipua, mulla on aika korkea kipukynnys, mutta en kuitenkaan tahtonut lähteä kokeilemaan ilman spinaalia.
synnytykset eteni myös molemmista kerroista nopeasti. eka tuli 4tunnissa ekan supparin tultua ja toka tuli 1,5tunnissa ekasta supparista, myös supistukset alkoi molemmista tulemaan heti 4min välein, en kai sitten tuntenut niitä harvemmin tulleita suppareita.

Ap, kerrotko minulle, mitä on LUONNOLLINEN KIPU, jollaiseksi synnytyskivut luokittelet?

Eikö esim. jalan katkeaminen aiheuta luonnollista kipua? Jos ei, niin miten se sitten on keinotekoista?

Tai jos kätesi päälle tipahtaa tonnin lohkare kiveä -varsin luonnollista kipua, vaiko eikö?

Kaipaan todellakin selitystä käyttämällesi termille luonnollinen kipu. Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap, kerrotko minulle, mitä on LUONNOLLINEN KIPU, jollaiseksi synnytyskivut luokittelet?

Eikö esim. jalan katkeaminen aiheuta luonnollista kipua? Jos ei, niin miten se sitten on keinotekoista?

Tai jos kätesi päälle tipahtaa tonnin lohkare kiveä -varsin luonnollista kipua, vaiko eikö?

Kaipaan todellakin selitystä käyttämällesi termille luonnollinen kipu. Kiitos.

Minä en ole ap, mutta itse mielestäni synnytyskipu on siinä mielessä luonnollinen kipu, että synnyttäminen on luonnonmukainen tapahtuma. Kun taas jalan katkeamista tai polttavan hapon lorahtamista kädelle en mitäisi luonnon luomana tapahtumana.

mielestäni synnytyskipu on siinä mielessä luonnollinen kipu, että synnyttäminen on luonnonmukainen tapahtuma. Kun taas jalan katkeamista tai polttavan hapon lorahtamista kädelle en mitäisi luonnon luomana tapahtumana.

No syövän aiheuttama tuska? Migreeni? Reuma? Infarkti?

mielestäni synnytyskipu on siinä mielessä luonnollinen kipu, että synnyttäminen on luonnonmukainen tapahtuma. Kun taas jalan katkeamista tai polttavan hapon lorahtamista kädelle en mitäisi luonnon luomana tapahtumana.

No jopas nyt...
Asia on nyt niin, vaikka se näyttää olevan vaikea ymmärtää, että toiset haluaa kokea synnytyskivut, toiset ei
tarvitseeko tahallaan heittäytyä idiootiksi?

No jopas nyt...
Asia on nyt niin, vaikka se näyttää olevan vaikea ymmärtää, että toiset haluaa kokea synnytyskivut, toiset ei
tarvitseeko tahallaan heittäytyä idiootiksi?

Idiootiksi? Mitä sä mua alat nimitteleen jos et itte osaa vastata asialliseen kysymykseen??? '

Missä mä sanon, etten ymmärrä jos joku haluaa kokea synnytyskivut? EN MISSÄÄN!

Mä kysyin AP:LTA mitä se tarkoittaa LUONNOLLISELLA kivulla.

Jotta mietipä uudelleen kuka se idiootti on.

Mä otan kipulääkettä pienempäänkin kipuun. Jos jalkaa särkee yötä vasten, otan särkylääkettä, että saan nukuttua. Jos kerta helpotusta kipuun on olemassa, en mä halua turhaan kärsiä.
Muut ihmiset saavat kärvistellä kivuissaan niin paljon kuin itse haluavat. Itse en näe syytä kärsiä turhaan mistään särystä, jos siihen helpotus olemassa.

Yhteistyössä