Miks teillä saastutetaan luontoa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jelppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Asia on niin etten kestoile niin en kestoile.Ei sitä pitäis ees tarvia alkaan selitteleen.Pesköön kuka haluaa paskavaippansa.
Sitä varten tavallisetkin vaipat on tehny että niitä käytetään.

:laugh: :laugh:

Niinpä,hekota vaan kitarisat pihalla siinä mutta mää käytän tavallisia vaippoja.

koska musta se tuhoaa luonoa enemmän et kestovaippoja pestään....se kuluttaa! mä käytän vaippoja 1,2 v asti sit alan ain opettaa vaipattomuuteen-näin tehty n kanssa ja viel tän nelosen kanssa alkaa just sama homma.

Asia on niin etten kestoile niin en kestoile.Ei sitä pitäis ees tarvia alkaan selitteleen.Pesköön kuka haluaa paskavaippansa.
Sitä varten tavallisetkin vaipat on tehny että niitä käytetään.

:laugh: :laugh:

Niinpä,hekota vaan kitarisat pihalla siinä mutta mää käytän tavallisia vaippoja.

Ei mua se naurata, vaan lähinnä tuo angsti joka sulla on asian suhteen.

Enhän minäkään kysynyt sulta selityksiä, tai vaatinut sua käyttämään kestovaippoja tai tekemään yhtään mitään muutakaan. Enkä itse asiassa edes kertonut yhtään mitään meidän perheen vaippakäytännöistä.

Ehkä kannattaisi miettiä, että miksi se on sulle itsellesi noin iso asia :D

Siksi se on mulle iso asia ku monella kestoilijalla on tarve alkaa syytteleen vaikka miksi saastuttajaksi ja hyvä etten minä jo sillä yhellä vaipalla tai kymmenellä vaippasäkillä suorastaan räjäytä maapalloa.Syyllistäminen mua ketuttaa.

mikä ihmeen raivo Miimarilla on päällä? teillä käytetään kertisvaippoja, so what. meillä kestovaippoja, so what. mutta jos sä haluat asiasta tapella täällä niin anna palaa. mua ainakaan kauheasti kiinnosta alkaa tuputtaa kestoilua sellaselle jota se ei kiinnosta. enkä mä todellakaan käsitä miksi siitä pitää alkaa pistämään tappelua väen vängällä pystyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
mikä ihmeen raivo Miimarilla on päällä? teillä käytetään kertisvaippoja, so what. meillä kestovaippoja, so what. mutta jos sä haluat asiasta tapella täällä niin anna palaa. mua ainakaan kauheasti kiinnosta alkaa tuputtaa kestoilua sellaselle jota se ei kiinnosta. enkä mä todellakaan käsitä miksi siitä pitää alkaa pistämään tappelua väen vängällä pystyyn.

Koska minusta oli nyt mukava intellä xD Eikö mua saakkin välillä vähän vituttaa ku oonhan mä raskaanakin xD Oliko hyvä syy=) Nyt oon tyydyttäny ton tarpeen taas vähäksi aikaa xD

Alkuperäinen kirjoittaja Miimari harmaana:

Koska minusta oli nyt mukava intellä xD Eikö mua saakkin välillä vähän vituttaa ku oonhan mä raskaanakin xD Oliko hyvä syy=) Nyt oon tyydyttäny ton tarpeen taas vähäksi aikaa xD

hävettää sun puolesta, vaikka meilläkin kertakäyttöjä käytetään.

Alkuperäinen kirjoittaja jesus:

myötähäpeää täällä myöskin. vaikka me kestovaippoja käytetään. aletaanko nyt sitten tappelemaan kuin teinit? eikä tuo ole "inttämistä" kun viljellään kirosanoja, vaan todella lapsellista riitelyä turhasta.

ai niin, raskaanahan tietenkin saa raivota mielinmäärin :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Känkkäränkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja jesus:

myötähäpeää täällä myöskin. vaikka me kestovaippoja käytetään. aletaanko nyt sitten tappelemaan kuin teinit? eikä tuo ole "inttämistä" kun viljellään kirosanoja, vaan todella lapsellista riitelyä turhasta.

ai niin, raskaanahan tietenkin saa raivota mielinmäärin :headwall:

Ei tuo oo ees raivoamista=)Tiiätkö ees millasta on raivoaminen??Miten inttely ja kiroileminen liittyy toisiinsa?Se vaan joskus tulee noita ärräpäitä ku tarpeeksi vituttaa;)Vai pitäskö se sun tunteitten mukaan kirjottaa että tympäsee?=)

sinähän väitit inttäväsi mutta tuolla aiemmin kiroilit. minun mielestäni se on lapsellista jos aikuinen ihminen ei osaa kontrolloida mitä näppäimistöltään päästää keskustelupalstalle. muutenkin v-sanan viljely saa aikaan mielikuvan keskenkasvuisen räyhäämisestä, käyttää sitä sitten missä tilanteessa vain.

Hei haloo...katsooko/-iko kukaan LIVE EARTH-konserttia tänään. Kiinnostaako, tahi eikö? Minnuu ainaskii se sanoma! Kyllä sitä pitäs ottaa pikkuhiljaa joka iikan lusikka kauniiseen käteensä ja alkaa tosissaan miettiä mihin myö ollaan maaijlmaa viemässä!
SE NYT ON VAAN TYHMÄÄ OLLA KIERRÄTTÄMÄTTÄ!

Olen käyttänyt kertakäyttövaippoja, mutta käyttänyt puolen vuoden iästä asti potalla tyttöä. Aina aterioiden ja unien jälkeen. Vaippojen tarve on melko pieni. Se on minun tapani hiukan vähentää jätettä. En tiedä onko hyvä, mutta parempi kuin ei mitään (?).

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Hei haloo...katsooko/-iko kukaan LIVE EARTH-konserttia tänään. Kiinnostaako, tahi eikö? Minnuu ainaskii se sanoma! Kyllä sitä pitäs ottaa pikkuhiljaa joka iikan lusikka kauniiseen käteensä ja alkaa tosissaan miettiä mihin myö ollaan maaijlmaa viemässä!

Onhan nuo megakonsertit periaatteessa ihan mielenkiintoisia sanomansa kannalta. Varsinkin kun artistit lennätetään koneilla paikan päälle. Lavakalustoja kärrätään rekkatolkulla. Ja sitä sähköäkin taitaa kulua jonkun verran ;)
Kolikolla on aina 2 puolta.
Mutta vaikka olenkin raskaana, niin ei mulla ole mitään tarvetta alkaa täällä alapääni nimityksiä sen takia huutelemaan :whistle:
Asioista voi aina oppia uutta, ilman että täytyy lapsellisesti jankuttaa. Jokainenhan meistä on elämänsä aikana oivaltanut asioita eikä suinkaan imenyt äidinmaidosta sitä tietoa kuinka maapallo ON väistämättä tuhoutumassa. Kiitos ihmiskunnan.

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
koska musta se tuhoaa luonoa enemmän et kestovaippoja pestään....se kuluttaa! mä käytän vaippoja 1,2 v asti sit alan ain opettaa vaipattomuuteen-näin tehty n kanssa ja viel tän nelosen kanssa alkaa just sama homma.

ja sehän tietysti riippuu mitä pesuainetta käyttää... :whistle:

http://www.kestovaippainfo.fi/perustietoa/

kantsii lukasta tuolta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:

Onhan nuo megakonsertit periaatteessa ihan mielenkiintoisia sanomansa kannalta. Varsinkin kun artistit lennätetään koneilla paikan päälle. Lavakalustoja kärrätään rekkatolkulla. Ja sitä sähköäkin taitaa kulua jonkun verran ;)
Mutta vaikka olenkin raskaana, niin ei mulla ole mitään tarvetta alkaa täällä alapääni nimityksiä sen takia huutelemaan :whistle:
Asioista voi aina oppia uutta, ilman että täytyy lapsellisesti jankuttaa. Jokainenhan meistä on elämänsä aikana oivaltanut asioita eikä suinkaan imenyt äidinmaidosta sitä tietoa kuinka maapallo ON väistämättä tuhoutumassa. Kiitos ihmiskunnan.

Joo, sehän se olikin se kääntöpuoli tottakai...ja itsekin sitä karvastelin, mut jos ees joku nyt tuosta heräis....
Mutta eiköhän tuo huutelu oo osoitus pikemminkii huonosta omastatunnosta!
Ja jos ei nyt ihan äidinmaidosta niin kyyllä nää meidän tenavat osaa lajitella ja tuossa esikoinen innoissaan viikkaili harsoja kolmoselle, eli olen toooosi iloinen et ottavat suht luonnollisena kierrätyksen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen käyttänyt kertakäyttövaippoja, mutta käyttänyt puolen vuoden iästä asti potalla tyttöä. Aina aterioiden ja unien jälkeen. Vaippojen tarve on melko pieni. Se on minun tapani hiukan vähentää jätettä. En tiedä onko hyvä, mutta parempi kuin ei mitään (?).

Pienetkin teot auttavat! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen laiska:
Koska oon niin pata laiska,siksi.

Niin laiksa...mut pitäähän sun raahata ne kaupastakin kotiin. Ja viedä ne sitten roskiin. Minusta siinä on suurempi vaiva ku se että pesen ja ripustan narulle. Mä en millään viitsi pakkasella lähtä kiikuttaa roskia tuonne pihalle.

Mutta eipä tarvi pestä paskavaippoja ja eka liotella niitä jossaki..=)Ja ei oo ku muutama metri roskikselle;) Ja vauvoiltakin saa olla jatkuvasti vaihtamassa vaippaa niin en jaksa ainakaan minä alkaa perehtyyn kestovaippoihin senkummemmin.Ja vaipat saa kaupasta samalla kun tekee ruokaostoksetkin=)Jos ois yks lapsi vaan niin saattasin ehkä harkitakkin..En osaa sanoa.

Meillä käytetään kestovaippoja ja kakat kippaan vaan vaipasta pönttöön ja sen jälkeen pyykkikoriin odottamaan pesua...eipä niitä tarvi liotella missään...

Yäk. Teillä on vissiin ihan vauva että tulee tosi paljon vaippoja päivässä vai miten toi muka toimii? Kyllä minäki kippaan kertiksestä kakat pönttöön ennen roskiin laittamista ja silti haisee. Pienenä kakka pääsi joskus livahtamaan ohi tai yli ja kyllä sillon piti housut heti huuhdella ja laittaa likoon, jos ei saman tien lähtenyt kone käyntiin.

Niin laiksa...mut pitäähän sun raahata ne kaupastakin kotiin. Ja viedä ne sitten roskiin. Minusta siinä on suurempi vaiva ku se että pesen ja ripustan narulle. Mä en millään viitsi pakkasella lähtä kiikuttaa roskia tuonne pihalle.

Mutta eipä tarvi pestä paskavaippoja ja eka liotella niitä jossaki..=)Ja ei oo ku muutama metri roskikselle;) Ja vauvoiltakin saa olla jatkuvasti vaihtamassa vaippaa niin en jaksa ainakaan minä alkaa perehtyyn kestovaippoihin senkummemmin.Ja vaipat saa kaupasta samalla kun tekee ruokaostoksetkin=)Jos ois yks lapsi vaan niin saattasin ehkä harkitakkin..En osaa sanoa.

Meillä käytetään kestovaippoja ja kakat kippaan vaan vaipasta pönttöön ja sen jälkeen pyykkikoriin odottamaan pesua...eipä niitä tarvi liotella missään...

Yäk. Teillä on vissiin ihan vauva että tulee tosi paljon vaippoja päivässä vai miten toi muka toimii? Kyllä minäki kippaan kertiksestä kakat pönttöön ennen roskiin laittamista ja silti haisee. Pienenä kakka pääsi joskus livahtamaan ohi tai yli ja kyllä sillon piti housut heti huuhdella ja laittaa likoon, jos ei saman tien lähtenyt kone käyntiin.

En mäkään liottele, itse asiassa ne liotetut vaipat haisee enemmän ku kuivana pesua odottavat.

kestoilu ei ollut minun juttuni, varsinkaan kun meillä on kaksi vaippapyllyä vielä toistaiseksi. Vauva kakkaa kolme-neljä kertaa päivässä, joten melkoisesti sitä konetta saisi pyörittää ja pesuainettakin menisi ihan kiitettävästi.

Voi hyvänen aika...
Mutta mutta jos me kestoilevat äidit emme nosta tästä asiasta äläkkää niin tajuaako kukaan että mitä se todellisuudessa tarkoittaa jos käytetään kertaköyttösiä. Ja siittähän se lähtee se opettelu et aloitetaan vaipoista ja sitä rataa muutkin asiat kierrätetään. Ja samalla voidaan viedä omaa ympäristö tietoutta muillemaille ja muualle!!!
Kyllä ihan varmasti se yhenkivaipan polttaminen on huonompi asia kuin sen yhen vaipan pesu!!!!!!!!!!!!

Juu, ei se polttaminen ole paras vaihtoehto. Ei ainakaan kotiuunissa. Mieluummin minäki tännä Turkuun olisin ottanut vaikka biojätelaitoksen kuin uuden polttolaitoksen. Mutta sellainen rakennettiin, ja nyt niistä kertiksistä tehdään uutta energiaa. Eli kierrätystä, kierrätystä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:

Joo, sehän se olikin se kääntöpuoli tottakai...ja itsekin sitä karvastelin, mut jos ees joku nyt tuosta heräis....
Mutta eiköhän tuo huutelu oo osoitus pikemminkii huonosta omastatunnosta!
Ja jos ei nyt ihan äidinmaidosta niin kyyllä nää meidän tenavat osaa lajitella ja tuossa esikoinen innoissaan viikkaili harsoja kolmoselle, eli olen toooosi iloinen et ottavat suht luonnollisena kierrätyksen.

Meillä nykyäidellä on onneksi se etu, että voimme kasvattaa omista lapsistamme kierrättäjiä =) Mun lapsuudessani ei tunnettu käsistystä kierrätys. Kaikki roskat meni yhteen pönttöön. Ja sehän nyt on jo kaikille selvinnyt mitä maapallolle on viime vuosikymmeninä tapahtunut :/

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:

En mäkään liottele, itse asiassa ne liotetut vaipat haisee enemmän ku kuivana pesua odottavat.
No niin,oon saanu yön rauhottua

:D Eiku sain vasta tuon äitiyspakkauksen ja siinä oli kestovaippa(sisus ja ne kuoret vai miten se sanotaan)Niin yritin vähän lukaista niitä ohjeita ja yleensäkkin saaha niistä tietoa niin siinä luki että liottaa eka ne vaipat ja kolmen päivän sisään ne pitää pestä.60 asteessa.Ja minulle oli ihan hepreaa koko juttu ja ihan pihalla miten niitä loppujenlopuksi käytetään,monta pitää olla,onko niitä paljon eri kokoja.Mistä niitä saa,paljon maksaa jne.Pää ihan sekaisin,niin jätin asian siihen ja päätin että käyttäköön joku muu noita joka tajuaa niistä jotain :D

Yhteistyössä