Miks yh:t valittaa osaansa?Eikö se ole oma valinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joojoo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joojoo"

Vieras
Yh:t valittaa kun rahat ja oma-aika vähänä ja kaikki muukin niin monin verroin vaikeampaa kuin parisuhteessa olevilla. Eikö se ole oma(kin) valinta erota ja vähintäänkin ihan oma valinta on ollut se huonoksi osoittautunut puoliso? Jos joku suomessa väittää että on pakotettu jonkun kans olemaan, niin en usko.

Ihan naurattaa kuunnella erästäkin työkaveria joka teki lapsen miehen kanssa jonka kans ei ollut edes lasta ennen elämä kovin hyvää. Sitten seuraavaksi naimisiin. Siitäpä sitten alkoikin jatkuva eropuheilla kiusaaminen. No jos kuitenkin vielä yritettäin toista lasta... Todetaan jälleen, että ei tämä kyllä toimi ja erotaan lopulta. Siinä vaiheessa ei olekkaan enää niin yksinkertaista lähteä eri teille.
Ja tuon tyyppisiä tarinoita kuulen jatkuvasti.

Minusta ihmiset eivät tee suhteidensa eteen läheskään kaikkea voitavaa jo siinä vaiheessa kun ongelmia ei vielä ole. Tai jos kuitenkin eroat, niin älä viitsi valittaa raha- ja muista huononnuksista elämässäsi. Tyydy kohtaloosi.

Amen

[QUOTE="mie";29670402]En kauheesti jaksa nähä oman valinnan osuutta jos parinkymmenen avioliittovuoden jälkeen toinen ottaa ja lähtee?[/QUOTE]

karkas viesti äsken..
tai jos jää leskeksi ja sitä kautta yh:ksi?
mutta toki kaiken voi äärimmilleen yksinkertaistaa.

• Tykkää
Reactions: mamatsu
[QUOTE="mie";29670402]En kauheesti jaksa nähä oman valinnan osuutta jos parinkymmenen avioliittovuoden jälkeen toinen ottaa ja lähtee?[/QUOTE]

Olisit pitänyt hänet tyytyväisenä niin ei olisi lähtenyt.

[QUOTE="mie";29670409]karkas viesti äsken..
tai jos jää leskeksi ja sitä kautta yh:ksi?
mutta toki kaiken voi äärimmilleen yksinkertaistaa.[/QUOTE]

Minä olen leski ja sen vuoksi yh mutta kaikki muut tuntemani yh:t ovat kyllä eronneita ja vielä siten että ovat itse ensin halunneet lapsen ja sitten heittäneet miehen ulos.

Perjantaiprovo, ihan hyvä sellainen :) Pari sivua väittelyä siitä, kuinka kaikki on sen vastuunkantajan (eli lapsen kanssa asujan) syytä ja lapsi traumatisoituu lopulta nyyh.

Koska naisethan tekevät lapsia yksin, nimenomaan ;) ;)

Miksi aina oletetaan, että yh on yh omasta halustaan ja miksi se on aina se nainen, joka kaikkien mielestä on se, joka haluaa erota. Eiköhän se aika usein ole mies, joka siitä suhteesta lähtee ja jättää sen naisen yksin.

Olen yksinhuoltaja ja leski. Mieheni jaksoi taistella rankan syövän kanssa neljä vuotta. Kun sairaus näytti jo voitetulta, sai kuopus alkunsa. Mieheni kuitenkin menehtyi kaksi viikkoa ennen lapsemme syntymää. Nyt elän kolmestaan 4v ja 1v lasten kanssa. Suren ja ikävöin, en kuitenkaan näe aihetta valittaa, sillä minulla on kaksi tervettä lasta, koti, työpaikka. Jos joku akuutti tilanne iskee, voin soittaa lasteni enolle, joka vaimonsa kanssa on ollut niin suurena tukena.

Miksi täällä kaikki yleistää? Jos jollain on joku tuttu jonkunlainen, niin sitten on kaikki muutkin...? Voi huoh sentään! Minä tosiaan olen se, joka lähti, mutta en tietääkseni ole valittanut palstalla koskaan mainitsemistasi asioista. Korkeintaan exän kusipäisyydestä ja kuinka se ottaa aivoon, ettei ex ymmärrä, miten sen toiminta vaikuttaa lapseen... Muuten olen täysin tyytyväinen päätökseeni ja tän hetkiseen tilanteeseeni. Olen vissiin sitten se ainoa poikkeus massassa?? *juu, en usko* ;)

Kyllä mun lähipiirissäni ne pahimmat valittajat on ihan parisuhteessa/aviossa olevia. Kun mies sitä, mies tätä, mies ei koskaan....

Valittajia löytyy myös yksinhuoltajista ja yhteishuoltajista, en sitä kiellä. Mutta yleisimmin ne ei kyllä ole noi yh:t jotka valittaa, ainakin oman kokemuksen mukaan ne yh:t kun tietää että yksin on asiat hoidettava ja on tottunut siihen, niin ei ne valita samalla tavalla kuin yhteishuoltajat, joilla on sopimuksia tapaamisista ja elatuksista yms. asioista ja toinen ei sitten hoidakaan niitä niinkuin toinen haluaa tai odottaa.

Kaikenkaikkiaan valittajia löytyy kaikista, ei se että jonkun lähipiirissä on valittava yh tarkoita että ne kaikki on samanlaisia. Samoin kuin mun lähipiirini suhteissa olevat valittajat ei tarkoita sitä, että voisin yleistää kaikkien parisuhteessa olevien valittavan kokoajan. Kyse on vain MINUN KOKEMUKSESTANI.

ärsyttävän typerä ajatusmaailma aloittajalla.

Yhteistyössä