Miks?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Musta/punaherukka =)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Musta/punaherukka =)

Vieras
Miks musta/punaherukat pitäis kerätä silleen terttuina? Miks ei voi repiä puskasta suoraan vain marjat suoraan purkkeihin. Mikäköhän idea siin on? Tuplatyö tulee...

Joskus olen kuullut et marjat ei kasvais uudestaan jos oksat jättää puskiin, mut tänään yks tuttu sanoi et kyl ne oksat tippuu sielt puskist samal ku lehdetkin syksyl.

Olisko jollakulla siis oikeeta tietoo miks ne pitäis kerätä silleen terttuina... kaupaskin näyttivät myyvän silleen terttuina????

On täs mulkin päänvaiva =)

Ei kai sillä oo väliä. Se on joku vanha uskomus ettei ne marjat kasva jos se ruota jää pensaasee, mut oikeesti kyl kasvaa esim. jos rätkät syö pensaan tyhjäks ni pelkät marjat ne vie :D ja kyllä se marjoo seuraavana vuonna ihan hyvin. Nii et kerätä voi niinku ite tykkää, mun pappa kerää marjan poimurilla :D

Kerää niin, kuin sinulle on helpointa. Ei se puska tiedä, miten marjat on anastettu. ;) Itse kampaan marjankerääjällä, siis sillä, jolla mummot noukkivat mustikoita.

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Ei kai sillä oo väliä. Se on joku vanha uskomus ettei ne marjat kasva jos se ruota jää pensaasee, mut oikeesti kyl kasvaa esim. jos rätkät syö pensaan tyhjäks ni pelkät marjat ne vie :D ja kyllä se marjoo seuraavana vuonna ihan hyvin. Nii et kerätä voi niinku ite tykkää, mun pappa kerää marjan poimurilla :D

IHANA PAPPA... Pitää kokeilla tota poimuria =) Miettii... luulis olevan vähän hankalaa? Jää oksiin kiinni =)

En mä kyllä muuta syytä tiedä kun sen,että jos laitat ne mehumaijaan niin ois parempi jos siellä ois niitä karahkoja joukossa eikä marjat ihan kiinni toisissaan - pääsee höyry paremmin läpi ja tulee nopeemmin mehua!Näin ainaskin äiti joskus kertoi.Tai sit jos pakastat ja haluut niitä upeita terttuja käyttää johonkin koristeeks.Ite kyllä poimin miten milloinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
IHANA PAPPA... Pitää kokeilla tota poimuria =) Miettii... luulis olevan vähän hankalaa? Jää oksiin kiinni =)

Nää-ä. Rauhassa kun kampailet... Näin jossain juuri pensasmarjoille tarkoitetun poimurinkin... sitä en tiedä, mikä ero siinä oli ns. tavalliseen.

Yhteistyössä