K
köyhimys
Vieras
Meille ei tule kotiin kuin mainoslehdet. Niissä ruoka-avustuksen jaosta ei ilmoiteta. Googlettamalla olen myös yrittänyt löytää, mutta paikkakuntamme ruoka-avustuksista ei löydy tietoa netistä ollenkaan. Paitsi jälkeenpäin tehdyt paikallisten lehtien uutiset, joissa päivitellään kuinka venäjän rekisterissä olevat mersut hakee ruoka-apua.
Kerran olemme avustuksen saaneet, kun puolivahingossa kuulin tuttavaperheeltä avustuksesta ja silloinkin meni aikaa ennenkuin löydettiin paikka mistä hakea.
Meille avustus olisi tarpeen: olemme lapsiperhe, jossa mies tekee duunaripalkalla määräaikaisia töitä ja minä olen hoitovapaalla koulusta. Perheessämme on kolme lasta. Eu-ruoka-apu tulisi todella tarpeeseen. Mutta mistä tuota ruoka-apua saa? Kuka siitä ilmoittaa? Emme kuulu kirkkoon emmekä ole työttömiä. Köyhyysraja ollaan kyllä varmasti jo moneen kertaan alitettu laskujen maksun jälkeen. Onko mitään tahoa mistä ruoka-avustusta voisi kysyä?
Ärsyttää, kun ruoka-avun saaminen on suorastaan salatiedettä. Miksi sitä pimitetään tällä tavalla?
Kerran olemme avustuksen saaneet, kun puolivahingossa kuulin tuttavaperheeltä avustuksesta ja silloinkin meni aikaa ennenkuin löydettiin paikka mistä hakea.
Meille avustus olisi tarpeen: olemme lapsiperhe, jossa mies tekee duunaripalkalla määräaikaisia töitä ja minä olen hoitovapaalla koulusta. Perheessämme on kolme lasta. Eu-ruoka-apu tulisi todella tarpeeseen. Mutta mistä tuota ruoka-apua saa? Kuka siitä ilmoittaa? Emme kuulu kirkkoon emmekä ole työttömiä. Köyhyysraja ollaan kyllä varmasti jo moneen kertaan alitettu laskujen maksun jälkeen. Onko mitään tahoa mistä ruoka-avustusta voisi kysyä?
Ärsyttää, kun ruoka-avun saaminen on suorastaan salatiedettä. Miksi sitä pimitetään tällä tavalla?