Miksei hoikka saa olla tyytyväinen itseensä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuper.

Vieras
Jos sanoisin, että olen onnellinen kun olen pysynyt hoikkana ja suht kauniina, tyttömäisenä ja olen onnellinen siitä...

Leimaisitko minut itserakkaaksi? Ottaisitko sen vittuiluna?

Vastaavasti jos lihava nainen kertoisi kantavansa kilonsa ylpeänä eikä häpeile itseään, häntä kehuttaisiin ja pidettäisiin hyvänä tyyppinä. Ei itserakkaana, ym.

Kai siihen on totuttu, että kaikki naiset pitää itseään jotenkin "viallisena". Pakko kyllä myöntää, että jos joku itseään kauniiksi sanoo, siinä on aina vähän itserakas kaiku, oli sanojana sitten kuka tahansa.

• Tykkää
Reactions: emppu75
Saahan sitä tyytyväinen itseensä olla, mutta muut itseensä tyytymättömät ottaa sen vittuiluna, jos sanot sen ääneen, kun haluaisivat itse olla samannäköisiä kuin sä. Lihavaa itseensä tyytyväistä ihmistä ei tarvii toisten kadehtia. ;)

no ole hyvä ja pidä itsestäsi, pieni itserakkaus on terveen psyyken merkki, toisin kuin mulla, paino taitaa huidella 56-57 kilossa täl hetkel ja tyytyväinen en ole ollut koskaan, 176cm pituutta kuitenkin... vika on pieni, mutta kun se on päässä ;)

Tottakai saa.

Itserakkaaksi leimaan siinä vaiheessa jos tyyppi kehuskelee jatkuvasti itseään ja mahdollisesti siinä sivussa mollaa muita jotka ei ole samanlaisia.

Eli jos se elämä ei kuitenkaan pyöri sen vartalon ympärillä niin tottakai on vain hyvä jos on tyytyväinen kroppaansa :)

• Tykkää
Reactions: Klomas
On kaksi eri asiaa olla tyytyväinen itseensä/ulkonäköönsä ja puhua siitä. Etenkin jos puhuu liikaa.

Ajatuksena siis todella hyvä, ei ole ollenkaan väärin tai typerää ajatella noin. Miltä tuo sitten ääneen lausuttuna kuulostaa, riippuu tilanteesta. Jos ihan puskista joku alkaa kehua omaa ulkonäköään, niin kyllähän se voi kuulostaa vähän itserakkaalta.

Jos taas saa kehuja joltain toiselta, niin siihen on ihan luontevaa vastata "kiitos" tai "tykkään tästä itsekin" tai jotain muuta vastaavaa, joka osoittaa että on kehujan kanssa samaa mieltä. Typeräähän sekin olisi, että alkaisi väittää vastaan, jos kerran oikeasti on tyytyväinen asiaan jota joku toinen kehuu.

Se, että joku alkaa selittää, miten läski tai ruma on, ei ole muuten yhtään sen mielenkiintoisempaa kuultavaa kuin se että joku kehuu itseään ylenpalttisesti. Huomion kerjäämistä molemmat. Toisaalta, jos joku ajattelee olevansa läski tai ruma, hänellä on oikeus ajatella niin. Eli se, että puhutaan liikaa omasta ulkonäöstä, kuulostaa joka tapauksessa vähän itsekeskeiseltä.

Arvostan siis tasapainoista suhtautumista itseensä. Itseään saa ajatella ja itseensä saa olla tyytyväinen. Oikeastaan paras tapa osoittaa olevansa tyytyväinen itseensä on se, ettei tee asiasta numeroa. Ei tarvitse todistella puheilla omia ajatuksiaan, kyllä se oma hyvä olo ja itsensä arvostaminen näkyy olemuksesta muutenkin, ja paljon myönteisemmin kuin niin että puhuisi asiasta kovin paljon.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä