Miksei ihmiset tajua haisevansa hieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -.-.-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hajusteallergia ei liene syy laiminlyödä hygieniaansa? Hajuun voi vaikuttaa peseytymällä ja vaihtamalla vaatteensa päivittäin.

Ootko oikeesti noin tyhmä?
Itse kun menen lääkärille/neuvolaan ym, niin totta hemmetissä käyn ensin pesulla ja pistän puhtaat vaatteet. Mutta jos alkaa hermostuttaa niin alkaa puskee hikeä, ja kun sen huomaa (hajun, peilistä näkee että paita märkä jne) niin hermostuu entisestään ja hikoilee enemmän.

Todella inhottavaa että sinunkaltaisia ihmisiä on olemassa, teidän takia me sosiaalisten tilanteiden pelkääjät just niitä tilanteita pelätään. Aina on joku kyrväke siellä pätemässä että hyi että miten likanen ihminen tuolla taas menee.

Ja pointtina heitän tähän että yleensä ne on miehet jotka haisee järkyttävälle hielle ja monesti miehet myös laiminlyövät pesujaan. Huom. MONESTI, ei kaikki ;)

Yhden naisen tunnen jonka koko koti haisee hielle ja hänestä tiedän että kyse on silkasta laiminlyönnistä. On masentunut eikä hoida itseään. Siinä on tietenki isompaa ongelmaa jo ku pelkkä hienhaju.

Ihanasti joku romantisoi ton tapauksen minkä kerroin neuvolasta :D En ole väittänytkään ettei mies olisi ollut hyvä isä. Varmasti oli, niin lempeästi vauvalleen siellä puhui. Mutta se haju oli silti jäätävä.

Meillä mies kärsii hikoilusta. Häntä hävettää kun on kaikissa kuvissa aina märät kainalot, jos vähänkään on jännittävä tilanne. Sikäli koomista, että esiintyy parhaillaan useammalle sadalle ihmiselle usein, vaikka kärsiikin hikoilusta.

Meillä miehellä ei auta deodorantitkaan. Hikeä yksinkertaisesti tulee niin paljon, että 48h suojalla olevat urheiludödötkin pettävät auttamatta puolessa välissä päivää.

Hänellä paras apu hajuun on ollut kainalokarvojen ajelu. Päivittäin töissä joutuu vaihtamaan paidan vähintään kerran ja tällöin kosteuslapulla pyyhkii kainalot ja laittaa uudelleen deodorantin.

Nyt kesällä oli parhaana päivänä viisi paitaa vaihdossa kun oli vieraita. Omalla porukalla ollessa vaihtaa ennen ruokaa paidan. Eli päivässä menee kolme paitaa.

Ja meillä mies haisee ihan tosissaan hielle jos laiminlyö itse hyväksi havaitsemansa keinot.

Osaako joku sitten sanoa, miksi yhtäkkiä hikoilen, tai hiki on alkanut haisemaan?

Olen hyvinkin hygieniasta tarkka ihminen, mutta hikoile ei ole koskaan ollut mulle ongelma, eikä hiki haissut. Nyt kolmannen synnytyksen jälkeen ilmeisesti hormonitasapainoni on muuttunut, vai mikä mättää - tuntuu että hiki haisee eikä kaupan tavalliset dödöt enää riitä. ostan apteekista ihohuokoset tukkivaa dödöä (hajusteeton, herkälle iholle) mutta siinä on se ongelma, että kainalot kuivuu ja ovat välillä niin hurjassa kunnossa että joudun kortisonia laittamaan.

Siis hien haju on inhottava, haistan sen itse, mutta en pysty käyttämään kuin hajusteetonta dödöä ja apteekin dödöä vain silloin tällöin, alkaa kainalot muuten halkeilla (atooppinen iho). Kainalot eivät ole kuitenkaan märät, eivätkä kastu, vaan tuntuu että hiki haisee..

Mitään perussairauksia minulla ei ole, ruokavalio terveellinen, liikun kohtuullisesti, olen hoikka

Ainakin silloin haisen hieltä, jos olen hikoillut paljon. Siihen ei auta deodorantit tai muut ja harvoin hikoilen niin paljon, joten en ole kokenut tarvitsevani siihen mitään erityistä apua. Esim. juoksulenkin jälkeen haisen, vaikka deodoranttia tai antiperspiranttia käyttäisin. Ihan normaalia mielestäni.

Normaaliolosuhteissa en siis haise. Mutta joskus voikin tulla kiire, että ehtii varattuun aikaan ja joutuukin pyöräillä hiki päässä tai kävelyn sijasta juosta ja sitten haiseekin sellaisessa paikassa, jossa ei kuuluisi.

Yhteistyössä