Miksei ihmiset vahdi lapsiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Käpy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Käpy"

Vieras
Siis ärsyttävää: Meillä oli vieraana 1,5-vuotias lapsi, omamme on 2 v ja sitten oli vielä 3-vuotiaskin kylässä. Oma ja isompi lapsivieras "leikkivät" suht nätisti, mutta pienin heitteli tavaroita, imeskeli ja pureskeli kirjoja jne. ja esim. yksi kävelevä leikkikoira meinasi mennöä rikki kun pienin heitteli sitä. Ymmärrän kyllä, ettei tuon ikäiseltä voi odottakaan että ymmärtäisi miten tavaroita käsitellään, mutta eikös ole VANHEMPIEN tehtävä katsoa mitä lapsensa touhuaa ja ettei riko toisen tavaroita? Kuitenkin lapsellamme on myös tavaroita joissa pieniä osia ja semmoinenkin oli jo suussa. Itse oli vahtimassa pääosin ettei mitään vaarallista tapahdu, vaikka omaa lasta ei olisikaan tarvinnut vahtia. Ärsyttää niin paljon, kuitenkaan emme voi kaikkia lapsen leluja ottaa isommilta lapsilta pois vain sen takia että on pienempikin vieras paikalla... ÄRSYTTÄVÄÄ!

No voisko isommat leikkiä keskenään ja vaikka ovi laitetaan kiinni ja pienelle otetaan esim. olohuoneeseen pienten leluja?
Tai sitten vain yksikertaisesti nostetaan pois ne pienet tavarat esim. pikkulegot, jottei pieni niitä suuhunsa laita. Ja ne lelut, joita pitää käsitellä varovaisemmin..

juu ärsyttävää on. meilläkin kävi aikoinaan kaveri, jonka kaksoset tuhosivat paikkoja minkä ehtivät eikä äiti tehnyt mitään. itse jouduin lasten perässä juosta. ja sanoinkin, että nyt kyllä sun lapset on aika mahdottomia, mutta tämä äiti vaan nauroi ja sanoi, että sori, mut me ollaan nyt kylässä! :o Arvatkaa tulivatko toiste?

No en mä rupea kyllä tavaroita lajittelemaan sen mukaan mikä lelu kellekin sopii. Kun oma lapsi oli pienempi ja oltiin esim. tuon nykyään 3-vuotiaan kotona niin katsoin kyllä koko ajan ITSE ettei riko mitään ja jos otti jotain hänelle sopimatonta niin sanoin lapselle ettei sitä voi ottaa jne. ja laitoin syrjään (en kuitenkaan niin ettei tämä toinen lapsi olisi sitä saanut otettua). Ongelmaa ei ollut koskaan. Jos taas olimme jossain kylässä jossa vielä isompia lapsia tai lapsettoman pariskunnan kotona esim, oli meillä aina omia leluja ja kirjoja mukana. Mielestäni ei ole muiden tehtävä miettiä millä oma lapsi leikkii vaan on ajateltava ettei kyläpaikassa ole velvollisuutta hoitaa omaa lastani!

minulla kans oli vuosia sitten tuttava. yhden lapsen kotiäiti. itse olin 3:n työssäkäyvä yh. tämä rouva otti tavakseen "kutsua itsensä kylään" kun tulin töistä. rouva istui hymyssä suin läräämässä lehtiä ym joutavaa, kun lapsensa piirsi seinät, sohvakaluston, härnäsi koiraa repimällä turkista ja roiskimalla tavaroita koiran päälle. repimällä alas kaiken mikä irti lähti. muutaman kerran kehoitin häntä katsomaan lapsen perään. ei mitään vaikutusta. ei kuulu enään tuttavapiiriini

Minulla on kanssa tosi huonoja kokemuksia lapsien vierailuista ja kauhulla odotan kun oma vauvani on niin iso että on pakko antaa lapsen kavereiden tulla kylään :( Tähän asti olen mahdollisimman hyvin pyrkinyt välttämään lapsien kylään tulon.....

Yhteistyössä