Miksei lasten sisäleikkipuistoissa myydä terveellistä ruokaa lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tarviiko sieltä erikseen edes kysyä voiko ottaa erityisruokavaliot mukaan lapsille? Meillä ainakin on mikro siinä kaikkien käytössä ja ei henk.kunta todellakaan oo ikinä joutanut kyttäämään mitä kukakin syö. Ja en, itse en todallakaan kysyisi edes moista, vaan suosiolla lämkmitteleisin omat eväät jos siellä kerta nälkä yllättää.

Samaa mieltä olen, että pitää tuollaisessa paikassa olla ihan kunnon ruokapaikka. Mutta Heseltä saa kyllä maidottoman ja gluteenittoman vaihtoehdon jos pyytää (kokemusta on).

Onko gluteeniton myös samalla täysin vehnätön ja kauraton? Ja paistavatko tuolloin ranskalaiset eri rasvassa kuin esim. nugetit? Jos satut tietämään.

Ei ole tullut käytyä aikoihin Hesessä, eikä meidän Hoplopissa ole Heseä, mutta muuten olisi kiva tietää, jos vaikka kesällä reissussa tulee tarvetta.

saahan HopLopeissa muussia ja lihapullia / nakkeja, salaatteja, panineja, täytettyjä leipiä... Eipä tuollaisessa paikassa ole ehkä resursseja tarjota sitä luomuruokaa...

[QUOTE="niin";23543770]saahan HopLopeissa muussia ja lihapullia / nakkeja, salaatteja, panineja, täytettyjä leipiä... Eipä tuollaisessa paikassa ole ehkä resursseja tarjota sitä luomuruokaa...[/QUOTE]

Riippuu ilmeisesti tarjonta paikasta. Keravalla ei ainakaan ole kuin ranskalaiset ja makkaraperunat -linjaa lämpimäksi ruuaksi. Ranskalaisissa on myös jotain kummallista maustetta, kuin grillimaustetta ja ne olivat myös suolaisempia kuin lapsille tarjottavat ranskalaiset yleensä.

Mä voin hyvin erikoispäivänä syöttää lapselle roskaruokaakin, mutta silti hämmästyin tarjonnan laatua ja suppeutta.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23543895:
mä veisisin kyllä tuossa tapauksessa omat eväät. mun mielestä siellä ei ole oikeutta kieltää asiaa tuossa tapauksessa. ja jos joku tulisi kieltämään, niin metelin kyllä nostyaisin

Tuskin tarvitsee muuten edes meteliä nostaa. Kun alkaa kysellä löytyisi teiltä ruokaa, jossa ei ole maitoa, kauraa, ohraa, vehnää, munaa, soijaa jne, aika pian tiskin toiselta puolelta todetaan, että omat eväät ovat ihan ok:D

[QUOTE="aapee";23543578]Jos lähdetään niin että ollaan siellä klo 10 kun se aukeaa niin klo 11-11.30 lapsella on jo nälkä. Jos lähdetään pois 2 h päästä eli klo 12, niin matkoineen menee kyllä jo niin kauan että lapsi kiukkuaa kiljuvaa nälkäänsä.

Jos taas lähdetään noin klo 15.30, kun lapsi on herännyt päiväunilta ja syönyt välipalan, niin oltaisiin Hop Lopissa klo 16.15 suunnilleen. Klo 17 maissa olisi sitten taas ruoka-aika. Eli aika vaikea lähteä sillä tavalla että päästäisiin kotiin syömään.

Ehkä voisi päivällisen jälkeen lähteä, niin ehtisi juuri sen pari tuntia olla ennen kuin paikka menee kiinni.

Ja siellä oli kyllä isot laput että omien eväiden syönti on kielletty. Varmaan kyllä voisivat joustaa kun on allerginen lapsi kyseessä.[/QUOTE]

me ollaan lähetty heti päikkäreiden jälkeen ja välipalan on mutustanut autossa,leipää ja nokkiksesta maitoa. Ollaan oltu Huimalass leikkimässä jo neljältä tai aiemminkin,surutta on syöty niitä kauheita ranskiksia ja nakkeja päivällisaikaan,siihen asti kun 2v täytti otin purkkiruuan mukaan ja sen syötyään sai ranskisia maistella.Käydään kuitenkin vain 2-4kk välein.Sitten riekutaan 19-19.30 asti ennen kuin lähdetään kotiin,iltapala tavallista runsaampi...ja terveellinen. Allergiselle ottaisin surutta omat eväät.

[QUOTE="aapee";23543578]Jos lähdetään niin että ollaan siellä klo 10 kun se aukeaa niin klo 11-11.30 lapsella on jo nälkä. Jos lähdetään pois 2 h päästä eli klo 12, niin matkoineen menee kyllä jo niin kauan että lapsi kiukkuaa kiljuvaa nälkäänsä.

Jos taas lähdetään noin klo 15.30, kun lapsi on herännyt päiväunilta ja syönyt välipalan, niin oltaisiin Hop Lopissa klo 16.15 suunnilleen. Klo 17 maissa olisi sitten taas ruoka-aika. Eli aika vaikea lähteä sillä tavalla että päästäisiin kotiin syömään.

Ehkä voisi päivällisen jälkeen lähteä, niin ehtisi juuri sen pari tuntia olla ennen kuin paikka menee kiinni.

Ja siellä oli kyllä isot laput että omien eväiden syönti on kielletty. Varmaan kyllä voisivat joustaa kun on allerginen lapsi kyseessä.[/QUOTE]

meillä lapset on joskus viisi tuntia syömättä..huh, olen ihan kamala äiti :D
hoploppiin mennään yleensä aamupalan jälkeen ja lähdetään pois siinä yhden aikaan, olen ehkä tehnyt jo aamulla ruoan valmiiksi, niin ei tarvitse kuin lämmittää kotiin tultaessa.

älkää viitsikö tehdä kaikesta niin vaikeaa.

oma vesi/mehupullo meillä usein on siellä hoplopissa ollut mukana, siitä ei kukaan ole mitään sanonut.

Täällä ei ole HopLopia, mutta on sitä vastaava sisäleikkipuisto on, sinne saa tuoda eväät erikoisruokavaliota noudattaville. Muutoin sielläki on tarjolla vain pitsaa ja karkkia mikä on mun mielestä outoa. Niin ja siellä on rajaton leikkiaika, siellä saa olla vaikka koko päivän samalla maksulla jos haluaa, joten ois kiva jos sais olla eväitä mukana. Meillä tosin on 2 maitoallergikkolasta joten aina on omat eväät sillä livulla :D

Mä olin ihan järkyttynyt kun joku aika sitten käytiin ekaa kertaa Hoplopissa.Siis mitä sontaa siellä myydään!Meidän Hoplopissa ei ollut edes Heseä vaan sieltä sai kaikkia makkaraperunoita yms.:x Mä en edes ite söis sellasta saati että syöttäisin 2-vuotiaalle.Ja mun kaveri sanoi että siellä oli ennen vesikannut mistä sai ottaa vettä niin nyt piti hakea vessasta jos halusi vettä juoda,siellä myytiin vaan limuja.
Ihan uskomatonta!Siellä tulee kuiteskin jonkun aikaa aina oltua niin me ihan mielellään siellä syötäiskin kun on kotiin n.3km kävelymatka sen jälkeen mutta ei,ei tollasta.

Erikoista. Itse olen käynyt useasti hoplopissa, ja sieltä sai kyllä juomaksi vettä, maitoa ja tuoremehua ja myös kivennäisvettä. Ruokalistalla oli myös lihapullia ja muussia, myös hamppareita, sämpylöitä jne... Niin ja sieltä sai myös hedelmiä.
Ja jos sielä hoplopissa nyt joskus käy, niin eikai se lapsi siihen yhteen hamppariin kuole?

miksei voi syödä vaikka automatkalla tai välipalaa päikkäreitten jälkeen? Kovin joustamattomalta kuulostaa ap:n päivät. Mä en ikinä tekisi meidän elämästä noin hankalaa.

Hopi
LÄMMINTÄ RUOKAA

Leikin lomassa on hyvä rauhoittua hetkeksi nauttimaan HopCafén monipuolisesta valikoimasta.

Tarjoamme isompaan nälkään hodareita, paninileipiä, pizzaa,lihapullia ja muussia sekä

herkullisia salaatteja.

www.hoplop.fi

eikö ne lihapullat kelpaa???

PIENTÄ PURTAVAA

HopCafén valikoimasta löytyy jokaiselle jotakin! Perheen pienimmät voivat herkutella

erilaisilla soseilla, puuroilla ja velleillä.

Meillä on huomioitu myös suuri osa ruoka-aineallergioista.

Täytetyt leivät, pasteijat ja Hot Dogit tarjoavat avun pikku nälkään, kun taas vatsan kovempaa

kurnintaa helpottavat pizzat, paninit, herkulliset salaatit tai vaikka lihapulla- ja nakkiannos.

Herkutteluhetkinä kokeile jääkylmää jäähilejuomaa tai eri värisiä, makeita tai suolaisia popcorneja. Perinteitä vaalivalle löytyy perinteisiä jäätelöitä, popcorneja ja karkkeja.

www.hoplop.fi

[QUOTE="sondersson";23544074]miksei voi syödä vaikka automatkalla tai välipalaa päikkäreitten jälkeen? Kovin joustamattomalta kuulostaa ap:n päivät. Mä en ikinä tekisi meidän elämästä noin hankalaa.[/QUOTE]

bussikuskist ei tykkää kun syö julkisissa.(meillä ei ole autoa)

Mä olin ihan järkyttynyt kun joku aika sitten käytiin ekaa kertaa Hoplopissa.Siis mitä sontaa siellä myydään!Meidän Hoplopissa ei ollut edes Heseä vaan sieltä sai kaikkia makkaraperunoita yms.:x Mä en edes ite söis sellasta saati että syöttäisin 2-vuotiaalle.Ja mun kaveri sanoi että siellä oli ennen vesikannut mistä sai ottaa vettä niin nyt piti hakea vessasta jos halusi vettä juoda,siellä myytiin vaan limuja.
Ihan uskomatonta!Siellä tulee kuiteskin jonkun aikaa aina oltua niin me ihan mielellään siellä syötäiskin kun on kotiin n.3km kävelymatka sen jälkeen mutta ei,ei tollasta.

Milläs tavalla makkaraperunat on huonompaa ruokaa kuin hese-mättö?

Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;23544072:
Erikoista. Itse olen käynyt useasti hoplopissa, ja sieltä sai kyllä juomaksi vettä, maitoa ja tuoremehua ja myös kivennäisvettä. Ruokalistalla oli myös lihapullia ja muussia, myös hamppareita, sämpylöitä jne... Niin ja sieltä sai myös hedelmiä.
Ja jos sielä hoplopissa nyt joskus käy, niin eikai se lapsi siihen yhteen hamppariin kuole?

Kyllä siihen vaan nykyään kuolee! Tää on nyt tätä ruokahysteriaa, kaikessa on lisäaineita ja ties mitä. Välillä ihmettelen miten ylipäätään olen vielä hengissä..
Meillä kyllä joustetaan erikoispäivinä, vaikka arkena terveellisesti syödäänkin =)

[QUOTE="sondersson";23544172]olkoot tykkäämättä. Ottaa sellasia syömisiä mitkä ei sotke. Tai sitten tosiaan ihan sitä välipalaa ennen lähtöä, onko se nyt niin mahdoton ajatus?[/QUOTE]

tervetuloa helsingin bussiin syömään.

Mä en tajua miksi epäterveellinen mättö = herkuttelua? Ei mulle, tai edes lapselle, makkaraperunat ole mitään erityistä herkuttelua, oikeastaan päinvastoin. Miksi pitäisi syöttää lapselleen pahaa JA epäterveellistä ruokaa iloisena ja maksaa siitä vielä hirveästi, eikä saa edes toivoa, että olisi jotain muitakin vaihtoehtoja tarjolla. Meidän 2 v:n mielestäkin on olemassa muita herkkuruokia.

Makkaraperunatkin tosin mieluummin teen kotona, jolloin voin valita laadukkaat raaka-aineet (esim. nitriitittömät nakit), hyvää rasvaa paistamiseen sekä terveellisiä lisukkeita. Maistuvatkin paljon paremmilta.

Yhteistyössä