miksei lehmänmaitoa vois antaa lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miranda83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miranda83

Aktiivinen jäsen
28.07.2009
1 033
0
36
Kangasala
oon törmänny nyt muutaman kerran juttuihi mis sanotaan ettei halua antaa lapsilleen lehmänmaitoa!? ja puhutaan siis yli 1vuotiaista ei vauvoista.

mua kiinnostais miksi?
oonko nyt kauhee äiti kun mä yritän et meidän pojat sais sen normi maitomäärän päivässä kuiteskin..

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
meillä juodaan luomumaitoa :)

Milalienn eläin on luomu? Siis jos ajat takaa ettei se olis myös lehmänmaitoa? :xmas:

Luomulehmä on eläin, jolle ei syötetä hormoneja yms rehun seassa tai muuta epämääräistä maidontuotantoa lisäävää keinotekoista kökkää. Vaan sellainen lehmä on luomulehmä, joka saa sellasta ruokaa ku 150w sitte.

No eipä se lehmänmaito mitenkään tärkeää ihmislapselle ole. En tiedä antaisinko sitä lapselle. Kai mä tulen lapselle sitä kuitenkin hieman antamaan, mutta sen pitää olla luomua. Itse olen juonut lehmän maitoa viimeksi 9-vuotiaana.

Alkuperäinen kirjoittaja hi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
meillä juodaan luomumaitoa :)

Milalienn eläin on luomu? Siis jos ajat takaa ettei se olis myös lehmänmaitoa? :xmas:

Luomulehmä on eläin, jolle ei syötetä hormoneja yms rehun seassa tai muuta epämääräistä maidontuotantoa lisäävää keinotekoista kökkää. Vaan sellainen lehmä on luomulehmä, joka saa sellasta ruokaa ku 150w sitte.

eli ne ketkä syö pelkkää luomua, ovat itsekin luomuja, niinkuin 150 vuotta sitten :D anteeks taitaa väsy iskee, jos mun huumori vähän tökkii :xmas:

niin ja siis luomus ei mitään vikaa, ei tietenkään. tuli vaan mieleen..taas kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koska sen proteiinikoostumus on vääränlainen. Googleta hyvä ihminen.

No edelleen ihmiset on selvinny läpi vuosisatojen vaikka ovat tätä myrkkyä juoneet ja syöneet.

Ja paremmassa kunnossa luut niissä maissa, jossa sitä ei käytetä. Selviäähän ihminen vaikka käyttää alkoholiakin, joka tunnetusti aiheuttaa syöpää.

No edelleen ihmiset on selvinny läpi vuosisatojen vaikka ovat tätä myrkkyä juoneet ja syöneet.

...ja sitä ennen tuhansia vuosia ilman sitä.

Onhan siitä ihan tutkittua tietoa, että esim. korvatulehduskierteillä ja lehmänmaidon juonnilla on yhteys. Tässä esim. yksi syy, miksi joku saattaa kokeilla olla ilman maitoa.

To hear the dairy industry tell it, if you consume three glasses of milk daily, your bones will be stronger and you will be able to rest assured that osteoporosis is not in your future. Not so.
After examining all the available nutritional studies and evidence, Dr. John McDougall concludes: "The primary cause of osteoporosis is the high-protein diet most Americans consume today. As one leading researcher in this area said, 'eating a high-protein diet is like pouring acid rain on your bones.'" Remarkably enough, both clinical and population studies show that milk-drinkers tend to have more bone breaks than people who consume milk infrequently or not at all. For the dairy industry to lull unsuspecting women and children into complacency by telling them to be sure to drink more milk so that their bones will be strong may make good business sense, but it does the consumer a grave disservice.

Much of the world's population does not consume cow's milk, and yet most of the world does not experience the high rates of osteoporosis found in the West. In some Asian countries, for example, where consumption of dairy foods is low, fracture rates are far lower than they are in the United States and in Scandinavian countries, where consumption of dairy products is high.

Onhan siitä ihan tutkittua tietoa, että esim. korvatulehduskierteillä ja lehmänmaidon juonnilla on yhteys. Tässä esim. yksi syy, miksi joku saattaa kokeilla olla ilman maitoa.

no meidän muksuilla 8v: 1 kerta korvatulehdus! saanut korviketta/lehmänmaitoa 2kk iästä asti. 5v: 2 korvatulehdusta,saanut 2vkon ikäisestä asti lehmänmaitoa/korviketta ja tällä 6,5kk ikäisellä ei vielä yhtään, ja saanut 3vkon ikäisestä asti tuttelia..

älkää uskoko kaikkee "tutkittuja" tietoja

Mä tiedä kuinka paljon pitää paikkaansa, eikä nyt varsinaisesti liity ettei lehmän maitoa vois/sais juoda, mutta pastöröimäton (??) maito, esim luomu/yömaito ei olisi niin pahaksi kun pastöriutu jos lapsella on korvakierre. Esikon korvakierteessä vaihdettiin yömaitoon (oli myös nukahtamisongelmaa) kun putkistusten jälkeen putket lähtivät. Tiedä sitten oliko siitä apua...

Ja paremmassa kunnossa luut niissä maissa, jossa sitä ei käytetä. Selviäähän ihminen vaikka käyttää alkoholiakin, joka tunnetusti aiheuttaa syöpää.

Tosi hyvä vertaus... alkoholi ja lehmänmaito... Kohtuus kaikessa, myös maidon juonnissa. Oikein käytettynä on hyvä ravinnon ja kalsiumin lähde. Litra tolkulla ei tarvi lapselle juottaa.

Ja läheppä veikkamaan milloin ihminen on keksiny että lehmästä saa maitoa jota voi käyttää ravintona :whistle:
Juu tuosta olen kuullut, mutta siinä on se että maito erittää limaa, ja se voi EHKÄ auttaa korvatulehduksen tuloon. Tosin suurin osa korvatulehduksista ei johdu siitä,vaan on ihan lapsi kohtainen juttu, että mikä on syynä.

Yhteistyössä