Miksei muka hiilareita iltapalaksi?? Leipää syömällä olen laihtunut 10 kg!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipäaddikti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipäaddikti

Vieras
Siis oikeesti, mikä juttu tuo on?? Mä olen tehnyt ns. elämäntaparempan ja laihtunut n. 10 kg, tosin kropassa näyttää enemmältäkin kun olen kiinteytynyt sauvakävelyn ja uimisen ansiosta:))
Mun elämäntaparemppaan kuuluu nimenomaan hyvät hiilihydraatit, joita sain aivan liian vähän ennen.
Syön ruisleipää noin 6-10 palaa päivässä normaalin kotiruoan lisäksi ja ruoka on ihan siis normia kotiruokaa joka sisältää mm. parjattua perunaa yms. Herkuttelenkin joskus (lauantaina karkkipäivä) varsinkin viikonloppuisin.
Olen tämän rempan aikana ruvennut syömään iltapalaa, mitä ennen en tehnyt ja iltapala on yleensä ruisleipää esim. tänään juuri äsken kaksi paahdettua ruispuikulaa ja siihen kevyt sipaisu rasvaa ja keittokinkkua päälle sekä omena.

Olen siis vaihtanut vaalean leivän tummaan ja jättänyt karkinsyömisen vain yhteen päivään viikossa ja vähentänyt radikaalisti kahvipullaa ja pizzoja yms. Lisännyt salaattia ruoka-annokseen ja vaihtanut makaronit tummiin.

En ollut mikään varsinaisen lihava mielestäni ennenkään, mutta pyöreä kuitenkin eli 68 kg ja 165 cm. Nyt siis 58 kg ja olen todella sopiva mielestäni ja näytän jopa hoikemmaltakin kiinteytymisen ansiosta. Kasvonikin kuulema näyttävät paljon terveemmiltä ja "hehkuvammilta":))
Mikä hitto siinä leivässä on niin kamalaa ja varsinkin iltaisin? Minulle ei ainakaa ole tuonut ongelmaa, päinvastoin suoli toimii hyvin ja olo on hyvä.

Itekin olen tiputtanut painoa ja kiinteytynyt nyt syksyn aikana reilusti ihan syömällä kaikkee kohtuudella, liikkumalla entistä enempi ja jättämällä herkut pois (mulla kans herkkupäivä viikonloppuna) .... koskaan en voisi luopua perunasta, lihasta, leivästä ym...

niinpä. Ruisleipää ja pottuja, PALJON kasviksia, tosi vähärasvaista lihaa, ja väliin sopivasti herkkuja - se tekee -15kg vajaassa 4 kuukaudessa! Eikä tarvi tarvi leikkiä "muodikasta" hiilarikammoa...

Tarttis kai vielä alkaa liikkumaankin, niin sais painonpudotukseen vauhtia.

Minusta ei olisi ikuna karppaajaksi niin rakastan leipää :heart: . Kuurina voisin kokeilla joskus, mutta jos pitäisi tehdä pysyvä elämäntapa jättämällä hiilarit niin ei onnistu. Olen tyytyväinen näin ja ihanaa kun saa syödä "mitä haluaa" kun kohtuus kaikessa.

Pidän ruisleivästä mut oon välillä ihan mieluusti karppinakin ja voi karppinakii syödä ruisleipää,ei se tarkota et kokonaan leipä jää pois!Karppaus on elämäntapa ennemminkin kuin laihis,jos laihutat sillä ja palaat takasi pullamössö-eväisiin niin yhtä nopsaan nousee painoskii!!!

Mä olen luopunut perunasta,riisistä,makaronista,vain ruisleipää syön pari palaa päivässä,kanaa,piimää,maustamatonta rahkaa 0,2 % rasvaa,vähän hedelmiä joskus ja kurkkua ja tomaattia,kalaa.
Paino pudonnut 14 kiloa.

Mulla toimii maha paljon paremmin nyt ja ihokin on parempi, pää puskee uutta hiusta ihan hulluna, joten ei enää kaipaa takaisin entiseen. Kaikista vähiten kaipaan entisiä kilojani.

Alkuperäinen kirjoittaja leipäaddikti:
Siis oikeesti, mikä juttu tuo on?? Mä olen tehnyt ns. elämäntaparempan ja laihtunut n. 10 kg, tosin kropassa näyttää enemmältäkin kun olen kiinteytynyt sauvakävelyn ja uimisen ansiosta:))
Mun elämäntaparemppaan kuuluu nimenomaan hyvät hiilihydraatit, joita sain aivan liian vähän ennen.
Syön ruisleipää noin 6-10 palaa päivässä normaalin kotiruoan lisäksi ja ruoka on ihan siis normia kotiruokaa joka sisältää mm. parjattua perunaa yms. Herkuttelenkin joskus (lauantaina karkkipäivä) varsinkin viikonloppuisin.
Olen tämän rempan aikana ruvennut syömään iltapalaa, mitä ennen en tehnyt ja iltapala on yleensä ruisleipää esim. tänään juuri äsken kaksi paahdettua ruispuikulaa ja siihen kevyt sipaisu rasvaa ja keittokinkkua päälle sekä omena.

Olen siis vaihtanut vaalean leivän tummaan ja jättänyt karkinsyömisen vain yhteen päivään viikossa ja vähentänyt radikaalisti kahvipullaa ja pizzoja yms. Lisännyt salaattia ruoka-annokseen ja vaihtanut makaronit tummiin.

En ollut mikään varsinaisen lihava mielestäni ennenkään, mutta pyöreä kuitenkin eli 68 kg ja 165 cm. Nyt siis 58 kg ja olen todella sopiva mielestäni ja näytän jopa hoikemmaltakin kiinteytymisen ansiosta. Kasvonikin kuulema näyttävät paljon terveemmiltä ja "hehkuvammilta":))
Mikä hitto siinä leivässä on niin kamalaa ja varsinkin iltaisin? Minulle ei ainakaa ole tuonut ongelmaa, päinvastoin suoli toimii hyvin ja olo on hyvä.

Sulla on vähän väärä otsikko, kun ethän sinä ole laihtunut leipää syömällä, vaan kaikki muut ovat vaikuttaneet siihen, ja leivän syöminen vähiten...

mä laihdun heti pari kiloa parissa viikossa kun jätän vaaleen leivän pois. välillä tulee kausia et haluan paahtoleipää, sämpylää tms... mut heti turpoaa ylävatsa ja tulee se pari kiloa lisää. nyt oon ajatellut et syön vain tummaa leipää, ja kun lapset joskus syö vaaleaa niin saatan yhden syödä mutta en säännöllisesti.

Nimenomaan leivän määrä on lisääntynyt aivan huomattavasti. Ennen söin hikisesti pari palaa leipää päivässä, nykyään tosiaan menee monta! Ja joku sanoi, että voi hyvin karppaamalla ja hiukset kasvaa jne. Itse voin sanoa samaa, hiukset ja kynnet voivat upeasti samoin iho. Uskomatonta, että pienet muutokset voivat tehdä ihmeitä elämässä. Nuorempana mulla oli taipumusta esim. ahmimiseenkin, nykyään ei enää ikinä halua sitä pöhnää mitä siitä tuli. Olo on loistava:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nimenomaan leivän määrä on lisääntynyt aivan huomattavasti. Ennen söin hikisesti pari palaa leipää päivässä, nykyään tosiaan menee monta! Ja joku sanoi, että voi hyvin karppaamalla ja hiukset kasvaa jne. Itse voin sanoa samaa, hiukset ja kynnet voivat upeasti samoin iho. Uskomatonta, että pienet muutokset voivat tehdä ihmeitä elämässä. Nuorempana mulla oli taipumusta esim. ahmimiseenkin, nykyään ei enää ikinä halua sitä pöhnää mitä siitä tuli. Olo on loistava:)

Vaikka olet lisännyt leivän määrää, niin se ei auta sinua laihtumaan.Kannattaa oikeasti ottaa selvää, mitkä asiat johtaa laihtumiseen....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No sulla on sitten ihan päinvastoin kuin mulla. Mutta pääasia että olo on hyvä vai mitä? ;)

Mä syön iltapalaksi aina leipää!! Ennen en syönyt joko mitään tai sitten viiliä tai rahkaa tms. Nykyään kun olen ottanut tuon leipälisän ruokavaliooni eli iltaisin myös leipää niin vatsa ruvennut toimimaan paremmin ja ei ainakaan ole kiloja tullut lisää, päinvastoin. Ihan höpöhöpö juttuja tollaset leivän välttämiset tms. Se on eriasia jos ihminen ei tykkää leivästä niin sittenhän sitä ei tartte syödä...

Yhteistyössä