MIKSEI mun paino tipu?!?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laihis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Laihis

Vieras
Mä olen nyt päivälleen tasan 5vkk ollut laihiksella ja mä olin lihonut 0,5kg. Mä en oikeasti ymmärrä, mikä on mennyt vikaan?

Mun päivittäinen ruokavalio on tällainen:

Aamulla litra vettä, kuppi mustaa kahvia, muki maitoa ja veteen keitettyä kaurapuuroa, jossa on päällä joko mansikoita tai mustikoita noin desi.

Lounaalla 2dl rasvatonta raejuustoa, appelsiini tai omena

Välipala: Mautamaton rahka

Päivällinen: kotona tehtyä keittoa. Esim. jauhelihakeittoa, lohikeittoa tms.

Iltapala: Yleensä mansikoita tai herneitä vähän

Työmatkat olen pyöräillyt joka päivä ja suuntaan on 8km, eli 16km pyöräilyä viitenä päivänä viikossa.
Sunnuntaisin olen ollut tunnin puistojumpassa. Lisäksi mulla on pikkukoira, jonka kanssa ukoilen paljon.

Mitat 167cm/93,5kg.

Mä uskon vahvasti siihen, että toiset on vain tuomittu olemaan ylipainoisia. Mä syön kohtalaisen normaalisti. Aamulla yleensä puuroa ja kahvia, työpaikkaruokalassa ruokaisan salaatin, ei välipaloja, kotona normaalia kotiruokaa ja iltapalaksi pari leipää ja kahvia. Herkkuja syön 2-3krt viikossa, mutta en ylenpalttisesti, vaan esim. suklaapatukka tai vaikkapa kotona tehtyä jälkkäriä.

Mä liikun paljon. Mä teen ihan juoksulenkkejä ja talvella hiihdän lähes päivittäin. Salilla käyn jumpissa pari kertaa viikossa ja lisäksi mulla on kolme omaa hevosta, joista yksi on ratsu.

Mä olen vuosia painanut 92kg ja olen sua sentin pitempi.

Lisää pv listalle puoli kourallista pähkinöitä. Vaikka ihan suolapähkinöitä, saat hieman lisää suolaa, kunnon rasvaa ka energiaa. Liian niukka energia määrä voi olla sinun ongelma. Tai sitten hikiliikuntaa roimasti lisää

Huoh! Tuo SÄÄSTÖLIEKKI on niin turhaa pas..aa. Onko Afrikassa lihavia, koska he ovat säästöliekillä. Laihatkin ihmiset laihtuvat esim, näissä realiteettisarjoissa, jossa eivät saa paljoa ruokaa, joten eivät hekään ole säästöliekillä.

Joko huijaat syömisten kanssa tai syöt liian isoja annoksia ja kotiruokasi sisältää liikaa piilorasvaa ym

mitä se aineenvaihdunnan hidastuminen on enpä tiedä ehkä keho on aika fiksu kun et anna sille ruokaa, se rupeaa pitämään kiinni läskistä ja lihaksista kaikin voimin eikä anna kuluttaa sitä.

[QUOTE="vieras";26739120]Huoh! Tuo SÄÄSTÖLIEKKI on niin turhaa pas..aa. Onko Afrikassa lihavia, koska he ovat säästöliekillä. Laihatkin ihmiset laihtuvat esim, näissä realiteettisarjoissa, jossa eivät saa paljoa ruokaa, joten eivät hekään ole säästöliekillä.

Joko huijaat syömisten kanssa tai syöt liian isoja annoksia ja kotiruokasi sisältää liikaa piilorasvaa ym[/QUOTE]

Mä olen ihan samaa mieltä. On näitä sarjoja vaikka hurumycke, missä dumpataan ihmisiä ties minne ilman ruokaa, ja aina ne laihtuu!!!

Jos ois olemassa "säästöliekkitila" ei laihtumista tapahtuisi. Eikä esim keskitysleireillä ois ollu laihoja...

Voisko sulla on elimistö vaan tukossa? Syö tosiaan useemmin, vaikkakin vähän niin elimistö ei pihtaa ylimääräsiä.

Painon pudotus toisille on todella vaikeaa aj jos jokin kohta ei oo kunnossa, niin mitään ei tapahdu, itse taistelin vuoden, raskauduin ja kroppani tykkää raskaudesta ja alko toimia. En varsinaisesti laihduta, mutta vältän nyt suuria annoksia, kaikkea epäterveellistä ja reilun kuukauden aikana ei joo kiloja ole juuri hävinnyt vaan senttejä todella rajusti. Olen niin paljon ylitse oman painorajani, että en saisi lihoa kiloakaan raskuaden aikana ja jos laihtuisin tästä 15kg pääsisin melkein samaan painoon mikä oli kun synnytin esikoiseni.

Koita siis saada aineenvaihdunta kuntoon ja muistathan nukkua tarpeeksi?

[QUOTE="vieras";26739120]Huoh! Tuo SÄÄSTÖLIEKKI on niin turhaa pas..aa. Onko Afrikassa lihavia, koska he ovat säästöliekillä. Laihatkin ihmiset laihtuvat esim, näissä realiteettisarjoissa, jossa eivät saa paljoa ruokaa, joten eivät hekään ole säästöliekillä.

Joko huijaat syömisten kanssa tai syöt liian isoja annoksia ja kotiruokasi sisältää liikaa piilorasvaa ym[/QUOTE]

Just näin. Jos ap:n syömiset ovat oikeasti tossa, niin sitten on kyllä syytä mennä lääkäriin. Tai sitten sitä kermaista lohikeittoa menee kattilallinen. Yksi vaihtoehto on se, että hän sujuvasti unohtaa mainita parit välipalat, kuten suklaapatukat, keksit ja ihan vaan vähän sipsejä...

No niukassa ruokavaliossa on se että jos keho ei saa tarvitsemiaan ravintoaineita, se ei toimi kunnolla eikä näin ollen laihtumistakaan tapahdu.
Lihas ei paina niin paljoa enempää kuin läski että se selittäisi tätä kun kyse on viidestä viikosta. Jotain rajaa näihin juttuihin, pliis!

Lepäätkö riittävästi? Unen laatu on tärkeä juttu, kroppa (lihakset) palautuu. Ootko ollu kuin stressaantunu? Myös henkinen hyvinvointi on tärkeetä, jopa laihtumisessa.

Siis viisi viikkoa, ja päivittäinen kalorimäärä on luokkaa 800-1000 kcal?

Menisin kyllä lääkärin. Säästöliekki on kyllä olemassa, mutta kyllä normaalilla ihmisellä, normaalipainoisellakin, olisi paino pudonnut noilla kaloreilla ja liikuntamäärillä tuossa ajassa viitisen kiloa.

Säästöliekki, tai se että ei laihdu koska syö liian vähän on kyllä niin bullshittiä. Jos olisi totta niin anoreksiaa ei olisi olemassakaan. Kyllä kroppa siitä rasvasta ja lihaksista luopuu jos ei saa tarpeeksi ravintoa. Ihan kuten kehittää lisää rasvaa kun ravintoa tulee yli tarpeen.
Pyöräily ei kovasti kaloreita kuluta ellei sitten ole kovan tehon spinningiä, liikunnan tulee oikeasti olla tehokasta jotta sillä olisi painonpudotuksen kannalta merkitystä. Koiralenkki tai puolen tunnin työmatkapyöräily tuskin nostaa sykettä niin paljon että auttaisi siihen.

Niin, ja kilo rasvaa painaa ihan yhtä paljon kuin kilo lihasta...

Yhteistyössä