miksen minä tänään vaan osaa :() rankka vauvauinti?? hampaat? sata kyssää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimonmami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimonmami

Jäsen
13.10.2008
609
0
16
Tänään on pää kyl ihan mielettömän kohmeessa!! Aamulla aikasin oli vauvauinti jonne paahdettiin ilman aamukahvia, ja päivä meni ihan sekasin! Oli eilen tosi fyysisesti rankka päivä ni oon AIVAN koomassa enkä tajua mitään mitä vauva vähän alle 5kk tänää haluaa :( :( Se on ollutkin tosi kitinäinen tänään, uinnissa sanottiin että eka uintikerta on aika rankka, voiko johtua siitä?? Nukkuu jo kolmansia päikkäreitä tänään, eilen nukku vaan yhdet (!!) (tosi pitkät tosin, mut silti!!!) ja nyt on kaikki rytmit ihan sekasin... Yöllä nukku kyllä suht ok, n. 8h putkeen, mut miten musta tuntuu et sil on tänää vähä kaikki päin peetä, se on sen olonen ku olis väsy vaik on heränny vasta, hampaat ja masu kipee samaan aikaan, enkä mä tiedä mitä tehdä... Kuinka kauan hampaiden puhkeeminen ylipäätään kestää??
Tuo on "raapinu" suutaan jo vaikka kuinka monta viikkoa mut mitään ei ole tullut.. välillä on turvonneet ikenet, sit taas ei.

onks kellään muulla koskaan tällasta oloa et V*TTU mä en nyt vaan osaa enkä ymmärrä :P :P (siis ihan hyvässä mielessä, ei mulla oikeesti ihan niin epätoivonen olo ole ku mitä annan nyt kiukutessani ymmärtää :)

Annoin nyt sit kuitenkin pikkulusikan levolacia ku on ärissy siihen malliin koko päivän mut ei oo kakannut, voiko johtua siitä et söi eilen illalla kokonaisen mangososepurkin (mieluusti), sitä ennen syönyt vaan n. puolikkaita, annoinko liikaa? :(

Ai miten niin on epävarma olo tänään..................... :P :P :P

_muoks_ ja minkä verran tuonikäiset ylipäätään nukkuvat? täällä ollut normaalirytmi semmonen et koko yö + parit päikkärit 1-3h (+ mahdolliset autosiirtymiset max. puol tuntia per suunta)

Aika nopeasti tunnutaan nykyään annettavan laksatiiveja ihan vauvoille, vaikka ihmisten suoliston toiminta on erilaista jo ihan pienestä asti. Joku kakkaa pari kertaa päivässä, toinen kerran viikossa. Ettekö yhtään pelkää aiheuttavanne vähintään vatsanpuruja, ellei ripulia noilla mömmöillänne?

Ja kai nyt 5 kk voi parikin purkkia päivässä syödä? Joskus vauvoilla on huonompia päiviä, niinhän meillä kaikilla.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Aika nopeasti tunnutaan nykyään annettavan laksatiiveja ihan vauvoille, vaikka ihmisten suoliston toiminta on erilaista jo ihan pienestä asti. Joku kakkaa pari kertaa päivässä, toinen kerran viikossa. Ettekö yhtään pelkää aiheuttavanne vähintään vatsanpuruja, ellei ripulia noilla mömmöillänne?

Nii, voi olla, en mä kyllä ole ku kerran ennemmin antanut, kun oli oikeesti ihan tukossa koko lapsi, mut nyt mä vaan hätäännyin :( :( kun ei mikään onnistu tänään- meni kyl alle edes minimiannoksen mitä lusikkaan tuli.

ettei olis vauva kipeeksi tulossa. Tai sit vaan se uinti oli rankka. Ainakin silloin muutaman vuosi sitten kun meidän muksu kävi vauvauinnissa niin ne päivät oli ihan liian rankkoja hälle. Ei montaa kertaa sitten käytykään.

on ollut just kipeenä pari viikkoa sitten. nenä sil on välillä pikkusen tukossa, mut ei kyl mitenkää ihmeemmin. no, katsotaan miten tää tästä menee. katselinkin noita uni- ja hammasjuttuja jo vanhoista ketjuista.

Meillä vauvauinti oli kyllä ihan ykkösjuttu, enkä muista sen erityisesti pientä väsyttäneen, nukkui toki heti uinnin jälkeen, mutta siihen aikaan olisi ollut päiväuniaika muutenkin. Ja meidän kuopus rakasti uintia, todella hänestä näki, että nautti uimisesta aivan täysillä.

Joskus on tuommoisia päivä, ettei ollenkaan tiedä, mikä on vialla. Hampaat voivat olla tulossa tai sitten ei, meillä kaikkien lasten hampaat ovat tulleet myöhään yhdelle reilusti ekan syntymäpäivän jälkeen. Massu voi olla pipi, minä ekana keinona olen kokeillut massun hieromista.

Jaksamista sinne!

Yhteistyössä