MIKSETTE lomaile koulujen loma-aikoina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku raja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku raja

Vieras
Miksi etelänmatkat pitää varata aina lasten kouluaikaan? Jäävät muista jälkeen vaikka kuinka saisivat läksyt kotiin. Tiedän monta tälläistä tapausta, jossa äiti on kotona, eli ei ole kuin yhdestä työpaikasta kyse ja siellä varmasti saa loma-aikojaan mulkattua niin, ettei lasten tarvitse olla koulusta pitkiä aikoja pois! Omituista kun matkailu on koulunkäyntiä tärkeämpää! :o

Matkat ovat paljon kalliimpia loma-aikoina ja paikkoja on vaikea / mahdoton saada, jos ei tee varauksia ajoissa. Esimerkiki jouluajan matkat pitäisi varata välittömästi, kun ne tulevat myyntiin - ainakin jos haluaa parempitasoisen hotellin tai on isompi perhe.

No JUMALAUTA, vaikkapa siksi, että mä ainakin teen kolmivuorotyötä, työyksikössä on mun lisäksi 25muuta henkilöä töissä. Luuletko oikeesti, että me helvata itse saadaan päättää lomamme?Tottakai olis hemmetin kivaa olla lomilla jouluna lasten loman aikaan ja muutenkin yhtä aikaa. MUTTA TAJUUTKO ETTÄ KAIKILLA SE EI ONNISTU!Ja miksi sä sillä päätäs vaivaat jos toisten lapset jää jälkeen, omasihan eivät tietenkään jää kun lomailette silloin kun heillä on lomaa. JOKU RAJA vaan sullekin!

jos kaikki tekis noin, eipä olis paljon porukkaa työpaikoilla, valtaosall kuitenkin kun on noita muksuja :whistle:
Meillä minä lomailen lasten kanssa, kolulujen lomilla, mies painaa duunia. No tosin ei me missään ulkomailla käydä, ihan vaan mökillä ym ym ;)

Matkat on halvempia loma-ajan ulkopuolella - veikkaan et aika monella syy on tää. Sekä ne matkat menee ne matkat myydään nopeesti loppuun jonku syyslomanki ajalle, et tää on ehkä toinen.
Ite oon sellasta lomailua vastaan. Minusta ei oo oikein et samat lapset on usein sekä syys että kevät lukukaudella ylimääräisellä lomalla :/

Kaikki ei voi samalta työpaikalta yleensä olla yhtä aikaa pois. Matkojakaan ei välttämättä saa juuri siihen loma-aikaan. Tai matkan voi joutua varaamaan niin paljon etukäteen, ettei seuraavan lukuvuoden lomien tarkat ajankohdat ole vielä tiedossa.

Mulle esikoisen ope sanoi joskus muutama vuosi sitten, että he ihan mielellään myöntävät lapselle vapaata ulkomaanmatkan ajaksi, koska voidaan katsoa, että lapsi kuitenkin siitä kokemuksesta rikastuu. Ja läksyt sai ainakin silloin valmiiksi merkittyinä mukaan lomalle, eli kouluhommia tuli kyllä tehtyä myös loman aikana.

Minusta koulun ei tarvitsisi moisia lupia edes myöntää. Jos vanhemmat oman mukavyydenhalunsa tähden pitävät lapsia viikkotolkulla pois koulusta LOMAILUN takia! Kouluissa on sentään syyslomat, hiihtolomat, joululomat, pääsiäisenäkin on monessa koulussa monta vapaapäivää.

no eipä ne lapset niin paljon jää todellakaan jälkeen.
Pienillä koululaisilla sisältyy esim viikkoon muutakin kuin rankkaa opiskelua. Matkalla voi myös opiskella kun kysyy opettajalta että mitä mennään eteenpäin.

ei todellakaan jäää jälkeen eikä lapselle rankkaa jos vaan vanhemmat näkee itse vaivaa.

kun se elämä ei ylipäänsä ole niin mustavalkoista kun luulisi omasta vinkkelistä katsottuna

Alkuperäinen kirjoittaja ootko oikeesti tosissas?:
No JUMALAUTA, vaikkapa siksi, että mä ainakin teen kolmivuorotyötä, työyksikössä on mun lisäksi 25muuta henkilöä töissä. Luuletko oikeesti, että me helvata itse saadaan päättää lomamme?Tottakai olis hemmetin kivaa olla lomilla jouluna lasten loman aikaan ja muutenkin yhtä aikaa. MUTTA TAJUUTKO ETTÄ KAIKILLA SE EI ONNISTU!Ja miksi sä sillä päätäs vaivaat jos toisten lapset jää jälkeen, omasihan eivät tietenkään jää kun lomailette silloin kun heillä on lomaa. JOKU RAJA vaan sullekin!

:laugh: :laugh: :laugh: kuka sinun muroihisi pissi? :D

Relax kukkahattutäti.

riippuu lapsestakin. Olin joka vuosi peruskoulussa ja lukiossa viikon tai kaksi pois kun lomailtiin perheen kanssa. Koskaan en jäänyt jälkeen, vaan olin kiitettävän oppilas. Asia ei taida kuulua muille kuin asianosaisille. Ja kyllä siellä oppii monta tärkeetäkin asiaa ja kielitaito kohenee. Oppii vähän muutakin kuin koulussa.

Etkö mitenkään voi käsittää että kun samassa työpaikassa, samoissa hommissa on monta äitiä, kaikki EI VOI olla yhtäaikaa lomalla. Ne on porrastettava jotta aina on joku paikalla. Kas kuin asiakkaita ei voi jättää palvelematta. Ja on kiva viedä lapsi joskus reissuun.

lisään että ala-asteella 5lk yksi poika oli intiassa, koko vuoden.
ei jääny mistään paitsi kun opettajat lähetti aina materiaalin intiaan.

Jatkoi 6lk meidän kanssa ja hyvin oli asiat hallussa.
Eli ihan on miten vanhemmat homman suunnittelee.

En ymmarra miten se kenenkaan muun napaa liikuttaa jos jonkun lapset ovat poissa koulusta, muuta kuin sita asianomaista perhetta. Jos he hoitavat lapsensa valiin jaaneet laksyt ja oppimiset niin kuinka se voi olla kenenkaan muun asia? Kertakaikkiaan ei taas ymmarra tata logiikkaa taalla,,,, perhekohtainen asia. Piste.

Syöpäs perseesi - opettaja sanoi, että joku kahden viikon loma ulkomailla antaa paljon enemmän joka tavalla kuin sama aika koulussa, esim, kiinnostus kielten opiskeluun kasvaa, aina jotain historiasta ja kulttuuristakin jää päähän yms.

Ja me suurperheellisenä ei matkusteta koulujen loma-aikoina, koska matkat on puolta kalliimpia silloin ja lomaa ei aina/yleensä koskaan saa koulujen loma-aikaan (just puhuttiin, että mies taas on alkuviikon töissä jouluviikollakin).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Opettajatkin ovat moista vastaan yleisesti. Sitten vongutaan lisäopetusta, kun jäähään jälkeen kouluhommissa :(.

Ainakin noissa meidän koulun lappusissa, joita joka syksy jaetaan, sanotaan selkeästi, että jos on ylimääräisellä lomalla koulusta, niin kaikki tehtävät siltä ajalta tulee huolehtia tehdyksi ja että mihinkään lisäopetukseen tai tukiopetukseen ei ole oikeutta ylimääräisen loman vuoksi. Perheen on itse huolehdittava opetuksesta.

Opettajatkin ovat moista vastaan yleisesti. Sitten vongutaan lisäopetusta, kun jäähään jälkeen kouluhommissa :(.

Ainakin noissa meidän koulun lappusissa, joita joka syksy jaetaan, sanotaan selkeästi, että jos on ylimääräisellä lomalla koulusta, niin kaikki tehtävät siltä ajalta tulee huolehtia tehdyksi ja että mihinkään lisäopetukseen tai tukiopetukseen ei ole oikeutta ylimääräisen loman vuoksi. Perheen on itse huolehdittava opetuksesta.

Mikas siina kaytannossa on sitten vikana? Minusta ihan perusselva homma.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ootko oikeesti tosissas?:

:laugh: :laugh: :laugh: kuka sinun muroihisi pissi? :D

Relax kukkahattutäti.

No hitto AP! Pikkasenko vaan kolahti. Meillä juuri työpaikalla järjestellään lomia, mutta tietenkään en saanut päivääkään yhtä aikaa kuin lapset. Viikko tammikuussa. Viikko huhtikuussa. Kaksi viikkoa toukokuussa ja viikko syyskuussa! Joten ymmärrystä vaan tännekin päin. Ei se kaikilla ole niin helppoa. Sori silti purkautumiseni"

Yhteistyössä